قوانین طلایی برای سرمایه گذاری

10 قانون طلایی برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری اغلب می تواند به چند قانون ساده تقسیم شود که سرمایه گذاران می توانند برای موفقیت از آنها پیروی کنند. اما موفقیت می تواند به همان اندازه در مورد انجام دادن باشد و به کارهایی که نباید انجام داد. علاوه بر آن، احساسات ما آچاری را به کل فرآیند می اندازند. در حالی که همه می دانند که شما باید «کم بخرید و گران بفروشید»، خلق و خوی ما اغلب ما را به سمت پایین فروشی و خرید بالا سوق می دهد.

بنابراین، ایجاد مجموعه ای از “قوانین طلایی” برای کمک به شما در گذر از زمان های سخت بسیار مهم است. زمانی که بازار در حال افزایش است، هر کسی می تواند پول دربیاورد. اما زمانی که بازار متلاطم می شود، سرمایه گذارانی که موفق می شوند و شکوفا می شوند کسانی هستند که برنامه بلندمدتی دارند که جواب می دهد.

در اینجا 10 قانون طلایی سرمایه گذاری وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا شما را به یک سرمایه گذار موفق – و امیدواریم ثروتمندتر تبدیل کند.

1. برای خود اهداف تعیین کنید

دانستن اینکه اهداف مالی شما چیست و بر روی چه نوع چارچوب زمانی سرمایه گذاری می کنید ممکن است به شما کمک کند به استراتژی خود پایبند باشید. برای مثال، اگر اهداف بلندمدتی دارید، شاید پس‌انداز برای بازنشستگی که ممکن است چند دهه دیگر باشد، ممکن است کمتر وسوسه شوید که سرمایه‌گذاری‌های خود را قبل از توقف کار کنید.

2. هر چه بازده بالقوه بیشتر باشد، سطح ریسک بالاتر است

احتمال بازدهی بالاتر ممکن است جذاب باشد، اما معمولاً خطر از دست دادن پول شما بیشتر است. به دقت در مورد رویکرد خود در قبال ریسک فکر کنید. ممکن است در انتخاب سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک راحت‌تر باشید، حتی اگر احتمالاً بازدهی کمتری داشته باشید. با این حال، به یاد داشته باشید که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک به دست نمی‌آید، و همیشه این شانس وجود دارد که بتوانید کمتر از آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، پس بگیرید.

3. تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید

همه ما این ضرب المثل را می دانیم که «همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید»، اما اجرای این قانون هنگام سرمایه گذاری بسیار مهم است. توزیع پول خود در طیف وسیعی از انواع مختلف دارایی ها و مناطق جغرافیایی به این معنی است که شما خیلی به یک نوع سرمایه گذاری یا منطقه وابسته نخواهید بود. این بدان معناست که اگر یکی از آنها بد عمل کند، امیدواریم که برخی از سرمایه گذاری های دیگر شما ممکن است این ضررها را جبران کند، اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد.

4. برای بلندمدت سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری هرگز نباید به عنوان یک طرح «سریع پولدار شدن» در نظر گرفته شود. شما باید حداقل برای پنج سال سرمایه گذاری بمانید، اما ترجیحاً خیلی بیشتر به سرمایه گذاری های خود بهترین شانس را برای ارائه بازده مورد نظر خود بدهید. حتی در این صورت هم باید ریسکی را بپذیرید که می‌توانید کمتر از آنچه که انجام می‌دهید به دست آورید. اگر اهداف سرمایه‌گذاری شما کوتاه‌مدت باشد، مثلاً دو یا سه سال دیگر، سرمایه‌گذاری برای شما مناسب نخواهد بود، زیرا این کار را انجام خواهید داد. باید پول خود را به راحتی در دسترس نگه دارید، معمولاً در یک حساب پس انداز.

5. اگر خیلی خوب به نظر برسد که درست باشد، معمولاً همینطور خواهد بود

مراقب سرمایه‌گذاری‌های بسیار سوداگرانه‌ای باشید که به نظر می‌رسد بیش از حد واقعی نیستند، و دنبال گله نباشید و فقط به این دلیل سرمایه‌گذاری نکنید که دیگران هستند. به عنوان مثال، بسیاری از سرمایه گذاران در نیمه دوم سال 2017 با افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین را روی هم گذاشتند، اما ارزش آن در عرض یک ماه به نصف رسید. در اواسط دسامبر 2017، بیت کوین تقریباً 20000 دلار معامله می شد، اما در اواسط ژانویه 2018 به زیر 10000 دلار رسید.

6. هرگز روی چیزی که درک نمی کنید سرمایه گذاری نکنید

قبل از اینکه پول خود را برای هر سرمایه گذاری بگذارید، زمانی را برای تحقیق کامل در مورد آن اختصاص دهید تا دقیقاً متوجه شوید که شامل چه چیزهایی است و چه خطراتی دارد. برای مثال، صندوق‌ها یک سند اطلاعات سرمایه‌گذار کلیدی (KIID) یا سند اطلاعات کلیدی (KID) صادر می‌کنند که ویژگی‌های اصلی و هزینه‌های صندوق را توضیح می‌دهد. قبل از سرمایه گذاری باید این را بخوانید. اگر در مشاغل فردی سرمایه گذاری می کنید، مطمئن شوید که می دانید شرکت چه کاری انجام می دهد و چگونه قصد دارد در آینده درآمد کسب کند.

7. عامل در اتهامات

هزینه ها بر بازده کلی شما تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که هنگام انتخاب سرمایه گذاری خود، این موارد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در صورت خرید وجوه، رقم هزینه های جاری (OCF) در KIID/KID تنظیم شده است و واضح ترین تصویر را از هزینه های واقعی شما ارائه می دهد. این رقم شامل هزینه مدیریت سالانه صندوق و همچنین سایر هزینه های جاری اصلی است که در سال قبل از صندوق کسر شده است. هنگامی که دستورالعمل خرید را ارسال می کنید، سایر هزینه های صندوق را نیز به شما ارائه می دهیم که مدیر آن را در OCF لحاظ نمی کند. شما باید این هزینه ها را با دقت در نظر بگیرید – به عنوان مثال، اگر صندوقی 4٪ بازده داشته باشد و OCF و سایر هزینه ها قبلاً به 2٪ رسیده باشد، سود شما به 2٪ کاهش می یابد.

8. سرمایه گذاری مجدد درآمد می تواند به افزایش بازده کلی کمک کند

اگر به درآمد حاصل از سرمایه گذاری خود نیاز ندارید، ممکن است بخواهید آن را مجدداً سرمایه گذاری کنید تا بیشتر سرمایه خود را خریداری کنید که به طور بالقوه ارزش آن افزایش می یابد و بازده کلی شما را افزایش می دهد. به زبان ساده، بازده شما بازدهی را نیز به همراه دارد که به عنوان ترکیب شناخته می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری مجدد درآمد به جای نقد کردن آن به این معنی است که می‌توانید آن را از دست بدهید یا ارزش آن را کاهش دهید. اگر درآمدی که دریافت می‌کنید به‌طور خودکار مجدداً سرمایه‌گذاری شود – برای مثال، اگر مستقیماً در سهام سرمایه‌گذاری کنید و برای سرمایه‌گذاری مجدد خودکار سود سهام (ADR) ثبت‌نام کرده باشید – همچنین نمی‌توانید قیمتی را انتخاب کنید که در آن قیمت اضافی خریداری کنید. سهام، بنابراین ممکن است کم یا زیاد باشد.

9. سعی نکنید زمان بازار را تعیین کنید

در یک دنیای ایده آل، می توانید سرمایه گذاری ها را درست قبل از افزایش ارزش آن ها بخرید و قبل از سقوط بفروشید. با این حال، هیچ‌کس نمی‌داند که بازارهای سهام به کدام سمت حرکت خواهند کرد، بنابراین تلاش برای پیش‌بینی فراز و نشیب‌های بازار می‌تواند به این معنا باشد که در نهایت در زمان نامناسبی خرید یا فروش می‌کنید. خرید و نگهداری سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در بلندمدت به سرمایه‌گذاری‌های خود متعهد بمانید، و از تصمیم‌های هراس‌آمیز زمانی که بازارها نوسان دارند اجتناب کنید.

10. نمونه کارها را مرور کنید

اگرچه دستکاری بیش از حد در سرمایه گذاری های خود معمولا ایده خوبی نیست، اما این بدان معنا نیست که شما باید آنها را فراموش کنید. ارزش سرمایه‌گذاری‌های شما در طول زمان تغییر می‌کند که ممکن است به این معنی باشد که تخصیص دارایی شما – نحوه تقسیم پول خود بین دارایی‌های مختلف، مانند سهام، اوراق قرضه، وجه نقد و دارایی – از اهداف سرمایه‌گذاری شما خارج می‌شود. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد هر از چند گاهی پورتفولیوی خود را مجدداً متعادل کنید تا مطمئن شوید که هنوز در مسیر رسیدن به اهداف خود هستید.

سخن آخر

سرمایه گذاری خوب به همان اندازه که به معنای اجتناب از کارهای اشتباه است، انجام کارهای درست است. و در میان همه اینها، مهم است که خلق و خوی خود را مدیریت کنید تا بتوانید به خودتان انگیزه دهید تا کارهای درست را انجام دهید، حتی اگر آنها احساس خطر یا ناامنی کنند.

اگر می‌خواهید چگونه سرمایه‌گذاری کنید، از این قوانین طلایی سرمایه‌گذاری برای شروع استفاده کنید. با استفاده از این استراتژی های سرمایه گذاری ساده می توانید پول خود را به کار بگیرید و از آینده خود مراقبت کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (3 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *