پوکوین Poocoin - سودپلاس

بررسی و آموزش کار با پوکوین Poocoin

آخرین بروزرسانی:21 دی 1401

پوکوین (POOCOIN) چیست؟

بسیاری از افراد پوکوین را فقط به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در بستر شبکه بایننس اسمارت چین می‌شناسند، در حالی که پوکوین پلتفرمی است که نه تنها ابزار خرید و فروش توکن‌های شبکه BSC را فراهم می‌کند، بلکه ابزارهای مختلفی برای بررسی حرفه‌ای توکن‌های این شبکه، مخصوصا شت کوین‌ها را فراهم کرده است، به نوعی می‌توان پوکوین Poocoin را مهمترین ابزار فعالیت در بازار شت‌کوین‌ها معرفی کرد.

پوکوین معاملات خود را بر مبنای پنکیک سواپ انجام می‌دهد، اما در مقایسه با pancakeswap که در معاملات و استفاده کاربران کمی کند است، پوکوین سرعت بسیار بالاتری دارد و معمولا کاربران معاملات خود را بی درنگ انجام می‌دهند. یک نکته مهم دیگر در مورد poocoin دسترسی مستقیم به اطلاعات و مشخصات توکن در BSCScan است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. PooCoin ردیابی نمودار، ردیابی تراکنش و کیف پول و ردیابی مزرعه بازده توکن‌ها را برای BSC به ارمغان می‌آورد، لذا باعث تسهیل در معاملات کوین‌ها و شت‌کوین‌های موجود در اکوسیستم بایننس می‌شود.

بنیانگذاران پوکوین چه کسانی هستند؟

بنیانگذاران پشت پوکوین ناشناس هستند، همانطور که اغلب در مورد پروژه های زنجیره هوشمند بایننس صدق می‌کند. با این حال، این لزوما نشانه بدی نیست زیرا بسیاری از پروژه های موفق نیز توسط بنیانگذاران ناشناس راه اندازی شده اند، مانند Sushi ، PancakeSwap ، Olympus DAO و البته بیت کوین. فعالیت پوکوین و در اصل فروش عمومی توکن این پلتفرم در مارس 2021 انجام شد.

نماد پوکوین چیست؟

POOCOIN به همان نام نماد پلتفرم پوکوین است که در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس (BSC) وجود دارد. برای دریافت اطلاعات این توکن می توانید به این لینک در کوین‌مارکت کپ مراجعه کنید.

معامله‌گران می‌توانند با خرید توکن این پلتفرم از طریق وب سایت و صرافی‌های غیرمتمرکز مانند PancakeSwap و یا به طور مستقیم در خود وب سایت پوکوین در بخش Trade سرمایه‌گذاری کنند. کل سرمایه در گردش سکه پوکوین 10,000,000 است. کارمزد تراکنش خرید توکن پوکوین 8 درصد است که بخشی برای سازندگان و بخشی برای سوزاندن است. بسیاری از توکن‌های دیگر مکانیسم سوزاندن سکه مشابهی دارند که انگیزه‌ای برای نگه داشتن سکه است.

all reversed by soodplus.com

چه چیزی PooCoin را منحصر به فرد می کند؟

PooCoin برای بهبود عملکرد و افزودن ویژگی های جدید، از زمان انتشار چندین بار برنامه خود را به روز کرده است. برخی از ویژگی‌های اصلی پوکوین موارد زیر هستند

  1. مشاهده لیست همه دارایی‌‌های کیف پول BSC (کیف پول متصل شده)
  2. خرید و فروش سریع توکن‌های شبکه بایننس اسمارت چین
  3. MultiChart؛ بررسی همزمان نمودار قیمتی چند توکن
  4. ابزار بررسی مشخصات و اطلاعات توکن‌ها
  5. ابزار بررسی توکن‌های پرطرفدار (ترند شده)
  6. ابزار بررسی توکن‌های تازه اضافه شده به شبکه BSC
  7. ابزار بررسی مزرعه بازدهی سکه

علاوه بر ویژگی های مشخص شده، PooCoin چندین ویژگی ممتاز را نیز به دارندگان توکن این پلتفرم ارائه می دهد. نگهداری حداقل 100 دلار نقدینگی POOCOIN/BNB در استخر نقدینگی به کاربران امکان می‌دهد کیف پول معامله‌گران دیگر را ردیابی کند و همچنین تبلیغات را غیرفعال کنند. نگه‌داشتن حداقل 300 دلار در استخر نقدینگی به شما این امکان را می‌دهد معاملات خود را نمایش دهید و تب تراکنش کیف پول را فعال می‌کند. نگه داشتن حداقل 2000 دلار قفل سطح نهایی را باز می‌کند، جایی که کاربران می‌توانند وب سایت‌ها و توکن‌های پرطرفدار (ترند شده) را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری مشاهده کنند و 100 توکن محبوب را فهرست کنند.

به تازگی امکان بررسی توکن‌های شبکه Polygan و Kuchain به پوکوین اضافه شده که در حال ارتقا امکانات است.

آیا توکن پوکوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

طبق بسیاری از اخبار، خطر پوکوین زیاد است. قبل از شروع سرمایه گذاری، مطمئن شوید که بازار را درک کرده اید. ممکن است ایده خوبی باشد که مقدار کمی پول در آن سرمایه گذاری کنید. اما بهترین حالت سرمایه‌گذاری روی توکن پوکوین استفاده از پلن Premium این سایت هست تا بتوانید در معامله توکن‌ها و شت‌کوین‌ها بهترین بازدهی را به دست آورید.

آیا پوکوین ایمن است؟

برنامه رسمی poocoin.app واقعاً ایمن است. با این حال، بسیاری از وب سایت های جعلی با همین نام وجود دارد. یکی از محبوب ترین وب سایت های جعلی “poocoin.us” است. اگرچه سایت ممکن است شبیه به نظر برسد، اما برای خدمات فیشینگ استفاده می شود. بنابراین، هنگامی که از خدمات تراکنش استفاده می کنید، از کلاهبرداری ها آگاه باشید.  

شبکه PooCoin چگونه امن است؟

BSC از طریق مکانیسم اجماع اثبات سهام تضمین می شود. 21 اعتباردهنده هر 24 ساعت برای اعتبارسنجی تراکنش ها و حفظ امنیت بلاک چین انتخاب می شوند. این اعتباردهنده ها باید مقدار مشخصی از سکه های BNB را در بایننس به اشتراک بگذارند تا واجد شرایط این کار باشند.

نحوه خرید توکن پوکوین

برای این کار می‌‌توانید از طریق کیف پول بایننس اسمارت چین خود که در آن موجودی BNB دارید به صرافی پنکیک سواپ یا خود پوکوین متصل شوید و در بخش Swap مقدار توکن مورد نظر خود را خریداری کنید. در ادامه به بررسی و آموزش بخش خرید و فروش (Trade) صرافی پوکوین و ابزارهای مختلف این صرافی غیرمتمرکز خواهیم پرداخت.

خرید و فروش توکن‌ها در پوکوین

برای استفاده از پوکوین و انجام معامله (خرید و فروش) در پوکوین به یک کیف پول بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین BSC دارید. برای این منظور، در کامپیوتر می‌توانید از افزودنی کیف‌پول‌های متامسک و کیف پول بایننس در مرورگر کروم استفاده کنید. در موبایل نیز می‌توانید از کیف پول متامسک و تراست والت از طریق بخش Dapps وارد سایت پوکوین شوید و روی Connect Wallet کلیک کنید. (دقت داشته باشید شبکه کیف پول شما باید روی بایننس اسمارت چین باشد).

اتصال کیف پول به پوکوین

بعد از اتصال کیف پول وارد بخش Trade شوید. در این بخش می‌توانید به خرید و فروش هر توکنی که در بستر بایننس اسمارت چین وجود دارد بپردازید.

در بخش اولی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در قسمت بالای کادر بهتر است گزینه Auto را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید به صورت خودکار و هوشمند توکن قابل خرید در ورژن 1 یا 2 پنکیک سواپ را خریداری کنید. (اگر توکنی از ورژن 1 به 2 تغییر یافته می توانید گزینه Pancake V2 را انتخاب کنید.)

خرید و فروش در پوکوین

در قسمت بعدی، مقدار تغییر قیمت توکن را باید تعیین کنید، یعنی خرید یا فروش شما بر اساس چه مقدار تعیین قیمت باز هم انجام شود. ما معمولا گزینه Auto Slippage را انتخاب می کنیم، البته توجه داشته باشید در حالت عادی این مقدار معمولا باید عددی بین 0.5% تا 1% باشد. در مواردی که برخی توکن‌ها در حال پامپ یا دامپ هستند این عدد باید افزایش پیدا کند.(اگر در این مورد تجربه کافی ندارید از تنظیم دستی خودداری کنید.)

در قسمت بعدی توکن‌هایی که قصد خرید و فروش آنها را داریم باید مشخص کنیم. به عنوان مثال ما قصد خرید شیبا با BNB را داریم. در قسمت بالایی توکن BNB را انتخاب می‌کنیم (البته باید موجودی داشته باشید و مقداری نیز برای کارمزد باید در نظر بگیرید) و در قسمت پایینی روی SelectCurrency کلیک می‌کنیم.

در پنجره جدید (بخش دوم تصویر) آدرس قرارداد توکن Contract Adress مورد نظر را جایگذاری کنید تا نام توکن مورد نظر نمایش داده شود. (دقت کنید بهتر هست از جستجو بر اساس نام توکن خودداری کنید، توکن‌های زیادی با نام مشابه جهت مقاصد کلاهبرداری وجود دارند)

بعد از انتخاب توکن مقدار آن را مشخص کنید و روی Swap کلیک کنید و متظر بمانید تا تراکنش شما انجام شود. در فروش توکن، در مواردی که برای بار اول قصد معامله توکن مورد نظر را دارید باید خرید و فروش توکن مورد نظر در شبکه بایننس را تایید کنید، لذا یک گزینه دیگر با نام Approve را مشاهده خواهید کرد که باید روی آن کلیک کنید و کارمزد اندکی را پرداخت کنید و بعد از تایید به ادامه معامله بپردازید.

برای فروش موارد یکسان است و باید جای توکنی که قصد فروش دارید و توکنی که می‌خواهید دریافت کنید را به ترتیب در بخش بالایی و بخش پایینی قرار دهید.

معرفی ابزارهای پوکوین Poocoin

همانطور که قبل تر گفته شد پوکوین با ابزارهایی که دارد امکاناتی به شما می‌دهد تا اشراف بیشتری به بازار توکن‌های شبکه بایننس اسمارت چین مخصوصا شت کوین‌ها داشته باشید. البته برای استفاده بهتر از این سایت، پیشنهاد می‌کنیم از پلن‌های بخش Premium استفاده کنید تا امکانات بیشتری از ابزارها در بازه زمانی کوتاه‌تر در دسترس داشته باشید.

ابتدایی‌ترین کار در سایت پوکوین بررسی نمودار قیمتی، لیست معاملات و بررسی اطلاعات توکن است. برای این منظور کافی است آدرس قرارداد (Contract Adress) توکن مورد نظر را کپی کنید و در سایت پوکوین در قسمت “Enter token name / adress” وارد کنید تا توکن نمایش داده شود و روی آن کلیک کنید.

در صفحه توکن مورد نظر می‌توانید اطلاعات لازم را مشاهده کنید. همچنین با کلیک برروی دکمه trade می‌توانید به صورت مستقیم به خرید و فروش توکن مورد نظر بپردازید.

بررسی توکن در پوکوین

بخش Tools در پوکوین

در این قسمت بخش‌های مختلفی وجود دارد که به اختصار به هریک از این ابزارهای می‌‌پردازیم:

  • Telegram Price Bot: معرفی و لینک ربات تلگرام پوکوین برای دسترسی سریع به قیمت و اطلاعات توکن.
  • Multi Chart: بررسی همزمان نمودار زنده چندین توکن.
  • Trending (Most visited tokens): لیست داغ‌ترین توکن‌های ترندشده (پر مخاطب)
  • Sniper Bot Watcher: بررسی معاملات توکن‌ که با استفاده از ربات انجام می‌شود.
  • Ape (New token scanner): نمایش جدیدترین توکن‌هایی که به شبکه بایننس اسمارت چین اضافه شده‌اند. (پیشنهاد می‌شود از این قسمت به انتخاب توکن و خرید نپردازید. بیشتر توکن‌ها اسکم هستند)
  • Toilet (Farm yields): بررسی بازدهی مزرعه توکن مورد نظر، برای دستیابی به بیشترین سوددهی.
  • Rug Check: در این قسمت می‌توانید با اطلاعاتی که به دست می‌آورید، مشروعیت و اعتبار یک توکن را بررسی کنید.
  • External Tools: معرفی ابزارهای مفید و پرکاربرد دیگر در خارج از سایت پوکوین
سخن پایانی

پوکوین ابزاری است که برای خرید و فروش توکن‌های شبکه بایننس اسمارت چین مخصوصا شت‌کوین‌ها بسیار مفید و کاربردی می‌باشد و نباید از آن غافل شد. اما باید تجربه و اطلاعات کافی در زمینه خرید و فروش این نوع توکن‌ها را به دست آورد که هم به سود مطلوبی دست پیدا کرد و هم دارایی خود را در مقابل کلاهبرداران حفظ کرد. در کنار این موضوع بهتر اگر با نکات امنیتی بازار ارزدیجیتال آشنا نیستید حتما مقاله امنیت در بازار ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.

موفق و پر سود باشید.
با ما همراه باشید در سودپلاس

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
3.6/5 - (35 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(94)

94 thoughts on “بررسی و آموزش کار با پوکوین Poocoin

  1. سلام اینجانب تو پوکوین تعدادی توکن خریدم که نمی شود فروخت روشی که شما گفتید دانجام دادم نشد ممنون راهنمایی کنیئ

    1. سلام دوست عزیز
      دقیق بگید در چه مرحله ای مشکل دارید و چه اروری مشاهده می کنید؟
      می تونید اسم و آدرس توکن رو هم ارسال کنید که بررسی کنیم

  2. سلام خسته نباشید .. من هم در پوکوین توکن DBT , ART و FFS خرید کردم و الان میخواهم فروش بزنم در مرحله aprove موقعی که به ولت وصل میشه ارور invalid session میده .میشه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      طبق بررسی که کردیم برای توکن Art چند آدرس قرارداد وجود داره و مشخص نیست منظورتون کدوم توکن هست.
      برای DBT دو آدرس وجود داره و برای FFs یک آدرس که هر 3 توکن های اسکم (کلاهبرداری) هستند و احتمالا فقط امکان خرید دارند و بعد از خرید امکان فروش توکن‌های خریداری شده نیست

  3. با سلام و احترام
    بنده مقداری ارزbull و agile swap.io دارم برای فروش با اینکه کارمزد هم پرداخت کردم و گزینه swap فعال شده ولی نمیتوانم بفروشم و ارور میده اگه امکان داره راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      agileswap.io بررسی شد – توکن کلاهبرداری هست
      چند توکن با نام اختصاری Bull وجود داره مشخص نکردید که کدوم رو خریداری کردید.

  4. سلام خسته نباشید
    توی سایت پوکوین وقتی میخوام خرید کنم مراحلش رو درست انجام میدم اما گزینه swap برام فعال نمیشه دلیلش چی هستش؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون، چه پیغامی دریافت می‌کنید؟
      اگر پیغام Insufficient BNB balance رو دریافت می کنید، یعنی کیف پولتون برای ارزی که می‌خواین باهاش خرید کنید، موجودی کافی رو نداره
      باید موجودیتون رو افزایش بدید، یا اگه موجودی دارید و می خواین به اندازه موحودی کیف پولتون خرید کنین، مقدار کمتری خریداری کنید!

  5. حداقل موجودی باید چقدر باشد
    بنده معادل 35دلار گذاشتم آما سواد من فعال نمشه

    1. 35 دلار کجا گذاشتین؟
      شما با 2 دلار هم می تونید اکثر توکن ها رو خرید کنید
      باید ببینید از چه ارزی در کیف پول موجودی دارید و می خواین با اون چه ارزی رو خرید کنید.
      مثلا شما می خواین با ارز bnb توکن Babydoge بخرید
      باید تو کیف پولتون مقداری ارز BNB داسته باشید که بتونید ارز Babydoge بخرید – البته یک مقدار هم باید برای کارمز در نظر بگیرید

  6. باسلام در زمان خطا در سواپ هزینه شبکه کسر میشود آیا راهی برای بازگرداندن آن هست

    1. سلام دوست عزیز؛
      پیغام خطا نمایش نمیده
      مربوط به تایید تراکنش هست، قاعدتا برای هر خرید و فروشی هزینه شبکه باید پرداخت بشه و قابل برگشت نیست
      بعضی از توکن ها هزینه کم و بعضی هزینه تراکنش بالاتری دارند
      اما دقت کنید که بعضی از توکن هایی کلاهبردرای هستند هزینه خیلی زیادی برای تراکنش از شما کم میکنن و عملا تعداد کمی به شما توکن میدن که اونم ارزشی نداره

  7. سلام خیلی ممنون از پاسخ تان
    مشکل من اینه که دکمه سواپ فعال نمیشه و همه مراحل درسته ولی سواپ کار نمی کنه نمی دونم مشکل چیه که سواد فعال نمیشه
    این مشکل رو هم می تواند راهنمایی کنید سپاسگزارم

    1. سلام دوست عزیز
      این مورد کمی قبل تر در کامنت ها پاسخ داده شده
      قاعدتا اگر درست انجام بدین دکمه سواپ نباید غیر فعال باشه
      البته در معدود مواردی امکان فروش توکن ها توسط سازنده غیر فعال میشه

  8. سلام.در سایت پوکویین مقداری ارز zjpco(ZJP) خرید زدم.الان قصد فروش دارم.ولی بعد از سواپ اخطار Transaction error نشون میده.و نمیتونم بفروشم.امکان داره راهنمایی کنید؟

    1. سلام دوست عزیز؛
      طبق بررسی انجام شده، این توکن کلاهبرداری هست و فقط امکان خرید داره !

  9. باسلام و تسکر از راهنمایی که میفرمایید
    برای سواپ هزینه شبکه کم میکنه و اگر با خطا مواجه بشه هزینه را بر نمیگردونه باید چکار کرد ممنون

    1. سلام دوست عزیز؛
      اونی که رفته دیگه بر نمیگرده 🙂
      در اکثر موارد با‌توجه به غیر قابل بازگشت بودن هر فرایندی در بلاکچین، امکان برگشت وجه وجود نداره
      اگر در حالت pending باشه ممکنه البته اونم در 1 درصد مواقع که پروسه خودش رو داره

  10. با عرض سلام مجدد
    دوست عزیز کلا گزینه swap فعال نمیشه
    اصلا پیغامی دریافت نمیکنم موجودی bnb هم به مقدار لازم دارم مراحل خرید و فروش و مقدار لازم برای کارمزد هم کامل بلدم اما گزینه swap برام فعال نمیشه که بتونم توکن بخرم

    1. سلام دوست عزیز
      چه ارزی رو می‌خواین خرید و فروش کنین؟
      توجه داشته باشید اگر ارزی رو قبلا خریداری کردید، اگر قصد فروش دارید برای بار اول باید روی Approve … کلیک کنید و کارمزد جزئی پرداخت کنید تا امکان Swap داشته باشید
      اگر مشکل دیگه ای دارید، آدرس کانترکت Contract توکن مورد نظرتون رو بفرستید

  11. سلام چگونه داخل چارت پوکوین می‌شود ترند لاین و فیبو رسم کرد اولش که چارت میاد ابزار سمت چپ جدول ظاهر میشه ولی بعد میره با کیف پولم وصل شدم نمیشه

    1. سلام دوست عزیز؛
      پایین لبه‌ی کناری سمت چپ چارت – یک دکمه کوچک فلش (آبی رنگ) هست که با کلیک روی اون ابزار رسم نمایش داده میشه

  12. سلام چجوری میشه فهمید ی توکن کلاهبرداری هست؟
    و توکنCATAGERUN توکن کلاهبرداری هست یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز؛
      آموزش بررسی این موارد در کامنت امکان پذیر نیست
      به زودی مراحل تشخیص کلاهبرداری بودن پروژه ها، در قالب پست یا دوره آموزشی در سایت ارائه میشه.
      در مورد توکنی که درخواست بررسی دادین، با این نام توکنی پیدا نشد

  13. سلام دوستان متاسفانه توی تلگرام یه سری گروهها ارز معرفی میکنند فقط میشه خرید و نمیتوان فروخت این ارز ها کلاهبرداری هستند

    1. سلام
      بله دقیقا همینطوره. فقط یکم مطالعه و درگیر هیجان نشدن، از این موارد تا حد زیادی پیشگیری میکنه
      یکسری از این موارد امنیتی رو در بخش ورود به بازار ارزهای قرار دادیم، می تونید مطالعه کنید

  14. سلام من توکن ksm رو از طریق پوکویین خریدم با این آدرس قرارداد 0xb3BbacebABaD93B675B0061Dcc329B194d0788e5
    ولی الان که میخوام بفروشمش امکانش نیست و Transaction error میده . میشه راهنمایی کنین لطفا

    1. سلام هادی عزیز
      این توکن امکان خرید و فروش نداره. احتمال زیاد کلاهبرداری هست و امکان فروش وجود نداره

  15. با درود.من ارز few خرید کردم ولی اجازه فروش نمیده.و دکمه ترید قرمز رنگ هست.در کل ارزهایی که نمیشه فروخت دکمه trade قرمز رنگ هست فکر کنم همین علامت خوبیه برای شناختن ارزهای اسکم و کلاهبرداری.
    خواستم نظر شما رو هم راجع به این تجربه بدونم.

    1. سلام دوست عزیز؛
      این قابلیت به تازگی به پوکوین اضافه شده، باید کامل بررسی بشه که به چه صورت هست.
      اما به طور کلی میشه گفت این قابلیت در توکن هایی که تازه ایجاد میشن و خرید و فروش انجام میشه نمیتونه برای تشخیص کلاهبرداری بودن توکن کمکی بکنه
      چون بعد از معامله توسط کاربران، سازنده توکن به راحتی میتونه کدهای اون رو تغییر بده

  16. سلام من توکن TSLco رو خریدم ولی الان برای فروش transaction error میزنه برام مشکل چیه ؟
    آدرس این توکن هم اینه:
    0xAbc06D2650A79C456872c359c53Df419764c05c8

    1. سلام دوست عزیز
      این توکن یک طرفه هست و فقط امکان خرید وجود داره، نمی تونید اون رو بفروشید و متاسفانه کلاهبرداری هست

  17. سلام و خسته نباشید
    بنده شت Lunapluscoin رو از طریق پوکوین خریدم ولی الان که میخام بفروشم 86 درصد کمسیون زده یعنی جلوی prigimpact نوشته 86 در صد میخاستم ببینم راهی هست که این درصد کمتر بشه؟ یا از طریق سایت دیگه ای امکان فروشش هست؟ ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام ممنون
      کدهای این توکن به همین صورت تعریف شده و کاری نیست که شما بتونید انجام بدید و عملا دارایی تون از دست رفته
      می تونید برای اینکه کاملا مطمئن بشید کیف پولتون رو به Dextools متصل کنید و برای فروش اقدام کنید. (برای ورود به dextools از لینک قرارداده شده استفاده کنید تا درگیر فیشنگ نشید)

  18. سلام . درود بر شما . آیا اصلا شت کوین های غیر از کلاهبرداری هم در این سایت پوکوین هست ؟ که واقعا سود به ما بده !

    1. سلام دوست عزیز، ممنون از شما
      واقعیت اینه که شت کوین ها به دلیل نوع ساختار و در دسترس بودنشون، اکثرا جنبه کلاهبرداری دارند و پیدا کردن شت کوین خوب واقعا کار سختیه!
      این موضوع شت کوین‌ها ربطی به سایت پوکوین ندارنه و در اصل پوکوین یک پلتفرم برای بررسی و مبادله توکن‌های شبکه بایننس اسمارت چین است.
      راه‌های مختلفی برای تشخیص واقعی بودن شت کوین‌ها و بررسی توکن‌هایی که ممکن است آینده خوبی داشته باشند وجود داره! سعی می‌کنیم به زودی آموزشی در این مورد داخل سایت قرار بدیم.

  19. درود . آیا ارز NHY (New Happy Year) و ارز CGB (Crypto Global Box) هم یکطرفه هستند و کلاهبرداری ؟ من مقدار 11 واحد از 211 واحد CGB رو در پوکوین میخواستم به WBNB ترید بزنم در حالی که دکمه ترید این ارز در صفحه خودش قرمز و غیر فعال است ؛ چیزی که پوکوین نمایش می داد این بود که 21/25 WBNB به من میده و فی تراکنش حدود 3/04 دلار خواهد بود یعنی 0/0075 WBNB .
    من Approve رو در پوکوین زدم و چون فی لازم برای تراکنش رو در کیف پولم داشتم ، در تراست گزینه Approve فعال بود و زدم . ولی متاسفانه کارمزد 12/36 دلار از من کم کرد و مقدار خیلی خیلی کمی در حد زیر صفر به من WBNB داد . چرا ؟ تراکنش هم کامل انجام شده .
    حالا سوالم اینه که از من کلاهبرداری شده یا نه ؟ اگر بله، حالا چه کار کنم بهتره که دیگه کیفم خالی نشه؟ این کیف پولم رو در تراست از بین ببرم و پاک کنم امکان دسترسی به کیف پولهای دیگه ام برای کلاهبردارها هست یا نه ؟ سوال بعدی هم اینکه اگر کلاهبرداری نیست ، آیا باید تعداد بیشتر یا تمام واحدهای اون ارز NHY رو با WBNB عوض میکردم ؟
    تشکر و سپاس .

    1. بله مشخصه که ازتون کلاهبرداری شده
      برای کاهش ریسک اگر دارایی خاصی در این کیف پول ندارید، بهتر هست از این کیف پول دیگه استفاده نکنید.
      دارایی این کیف پول ارتباطی به بقیه کیف پول ها نداره و با خیال راحت می تونید از کیف‌های دیگه استفاده کنید.
      برای افزایش اطلاعاتتون پیشنهاد می کنم کتاب های الکترونیک در بخش فروشگاه سایت قرار داده شده رو مطالعه کنید. مخصوصا کتاب رایگان ورود به دنیای ارزهای دیجیتال

  20. سلام وقت بخیر ، بنده مقداری شت کویین شیباماسک shibamusk خریداری کرده ام ولی الان که میخوام بفروشم ترید برا من قرمزه و عملا امکان فروشش نیست لطفا راهنمایی بفرمایید. ادرس شت کویین :
    0x918D27997DF6Bb7c69097D4a2DBcF0827Ba19e80

  21. سلام دوست عزیز
    خسته نباشید
    من داخل صرافی پوکوین مقداری از این 2 ارز خرید کردم
    ASM : 0x9D96E0E081cDA8d9b0c06314bFA66d6E8a601dDE
    TSL : 0xAbc06D2650A79C456872c359c53Df419764c05c8
    میشه بفرماید موقع فروش ارور Transaction error میده … ؟ چرا ؟
    جالبیه داستان اینه که این سینگنال ها داخل یه گروه تلگرام داده می شه و اعلام می کنن سود بالایی داره
    و جز کانال های vip هست …
    با توجه به سوالات دوستان دیگه احتمالا اینم اسکم هست ولی باز می خواستم بپرسم مطمئن بشم.
    چون می خوام شکایت کنم که دوستان دیگه به دام این افراد سود جو نیوفتن
    تشکر

    1. سلام دوست عزیز؛
      تقریبا اکثر کانال‌هایی که سیگنال میدن، مخصوصا سیگنال شت کوین، کلاهبرداری می کنند.
      ما اطلاعات زیادی در مورد امنیت در بازار ارزدیجیتال، در سایت قرار دادیم، پیشنهاد می کنم کتاب رایگان ورود به دنیای ارزدیجیتال رو خریداری و مطالعه کنید.

  22. سلام و وقت بخیر،من مقداری ترون خریدم و تو پوکوین موجوده،اگه بخوام انتقال بدم به کیف پول تراست ولت خودم امکانش هست؟

    1. سلام دوست عزیز؛
      پوکوین یک پلتفرم غیرمتمرکز هست و دارایی شما داخلش نگهداری نمیشه.
      اگر ترون خریدید الان در کیف پول تراست والت شما موجوده، فقط باید ترون رو به لیست ارزای کیف‌پویتون اضافه کنید.

  23. سلام
    می خواستم بدونم ارز QUN با آدرس 0x86fB59CA5102C4036a86aA6dF6C75694F7368B92 کلاهبرداری ه
    ممنون

  24. با سلام، بنده حدود ۵ دلار توکن Baby GMT را در دو مرحله از پوکوین خرید زدم، اما نه در قسمت ترید هست و نه در کیف پول تراست ولت (۰ نشان میده در کیف پول).چی شده و کجا رفته؟
    0xd9b51d9fe37b14f802cb9e2413c8225b6bfcc039

  25. سلام دوستان منم گرفتار یە کانال تلگرامی شدم کە ٢٢٠ هزار فالوور داره و شت کوین انفجاری معرفی میکنن به قول خودشون. ارز qun رو با معرفی اونا خریدم که اسکم بود. اسم کانال هست crypto و یه ستاره جو اسمشه. بهشون اعتماد نکنید. در ضمن یه ارز به اسم twitcoin تو بیشتر کانالای تلگرامی معرفی شد کە گویا مال ایلان ماسکە، من خریدم کل پولم رو خورد، اونم دروغە. خیلیم از سایت soodplus ممنونم کە صرافی و ابزارای کاربردی پوکوین رو بهم معرفی کردن، الان راحت میفهمم چه توکنی اسکمه.

    1. سلام دوست عزیز؛
      ممنون از پیام شما ♥
      دقیقا ما همه تلاشمون همین هست که افراد درگیر کلاهبرداری نشن و فعالیت مطمئن و کم خطری در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشن

  26. سلام . توکنی رو خریدم توی پوکوین که باخودم۹ نفر هولدر داره . هر چقد میخوام بفروشم مینویسه Transaction error

    معنیش چی هستش

    کنتراکت ارز 0x5413F26300c4E7B564c1901E540443e3868c1a3e

    1. سلام
      دوست عزیز این توکن کلاهبرداری هست
      8 هولدر دیگر هم مثل شما در دام کلاهبردار افتاده اند

  27. سلام ببخشید این توکن رو بررسی میکنید
    کانترکت0xB0c07E52237F886A24285b691858C657b047785A

  28. سلام روزتون بخیر
    توکن Bittorrent به آدرس کانترکت:0x673CB204018a029cdb41E9fE602559100D307c7d
    لطفا بررسی میکنید که کلاهبرداری هست یا نه؟
    سوال بعد هم اینکه اگر کلاهبرداری نیست چرا در سایت poocoin هنگام خرید گزینه trade و swap براش به رنگ قرمز و غیر فعال؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله این توکن اسکم / کلاهبرداری هست
      برای اینکه درگیر کلاهبرداری نشید همیشه برای خرید ارز پروژه های معروف، اطلاعات این پروژه‌های را در سایت کوین مارکت کپ بررسی کنید
      این توکن به اسم Bittorrent کلاهبرداری کرده

  29. سلام ببخشید این توکن رو بررسی میکنید
    کانترکت0x2068f2b204f8bc8c381b589cd55b1fb4cdc1165e

  30. سلام ،توکن هایی ک تو کوین مارکت کپ معرفی میکنن هم کلاهبرداری و اسکم هستند؟با این وجود خرید کردم ولی وقتی میخوام بفروشم بفروش میره ولی پول ب حساب برنمیگرده،مشکل چیه؟

    1. سلام دوست گرامی
      بله توکن هایی که در کوین مارکت کپ هم لیست شده اند ممکن هست کلاهبرداری و اسکم شوند، به طور کلی باید با تحقیق و بررسی اقدام به خرید ارزدیجیتال کنید.
      اگر قبلا خرید کردید و نمی تونید الان بفروشید ممکن هست به دلیل اسکم شدن اون توکن باشه!

  31. سلام
    برای خرید شت کوین از ولت وارد سایت یا آپ پوکوین بشیم وخرید فروش انجام بدیم بدون واسطه البته با bnb …و….
    جایی دیگه نیاز نیست ثبت نام کنیم ممنونم

  32. سلام وقت بخیر
    من ازاین توکن رو 40دلار خریدم
    0x895cdAc1935cFd8CD08ef6F92Fe47aE20bF43916
    اما الان balance رو میزنه 1.8دلار
    ولی توچارت رو نقطه buy که میزنم current valueرو میزنم 250دلار
    اشکال کجاست؟

    1. سلام قادر عزیز
      این توکن یک توکن یک طرفه هست و فقط امکان خرید داره و کلاهبرداری هست
      این نوع توکن ها بعد از خرید، زمان فروش دارایی شما رو عدد خیلی ناچیزی نشون میدن که اکثرا هم قابل فروش نیستند

  33. سلام
    وقت بخیر
    بنده این توکن هارو به مقدار کم خرید کردم ولی موقع فروش گزینه trade قرمز رنگه و از گزینه trade بالا هم که استفاده میکنم بعد از زدن swap پیغام transaction error میده
    لطف کنید بررسی کنید
    ( MARSRISE)
    0xA5f868Af999964213a3468673A84cD66893fa6bD

    (MVSSAMURAI)
    0x5fE69AD1dcB3BD12B9E0de54B1578f4e0EEC7258

    (MVSHAPPY)
    0x590FA525B5cB239d39bf04d1Fc4BA445C51Cab1E

    (AlphaDEX)
    0xcC49523eB8dCf2E6e22035d18CE39136A0e4A496

    (XWIT/BNB)
    0x151e83cD2a112f3B9CD3081EAe206B55c38E07d6

    (Czuplatform)
    0x6116055532B25cA2865e8620d91b49e48d6B0544

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی توکن‌هایی که دیگه امکان ترید ندارند و دکمه Trade اونها قرمز هست کلاهبرداری هستند
      به عنوان نمونه توکن 0xA5f868Af999964213a3468673A84cD66893fa6bD بررسی شد
      که فیک هست و همه مشخصات یک توکن کلاهبرداری رو داره و امکان خرید و فروش نداره

  34. سلام وقتتون بخیر
    0xdDD5599A1d56F691266399016CD9CFF6a544804F
    این توکن کلاه برداریه؟؟

    1. سلام
      حسین عزیز منظورت رو دقیق بگو
      ERC20 استاندارد اصلی توکن های شبکه اتریومه!

  35. سلام من چند تا سوال داشتم 1.پوکوین احراز هویت میخواد2.زمانی که ولت را کانکت کردم و داخل پوکوین خرید کردم آن ارز یا توکن ب طور خودکار ب ولتم اضافه میشه یا خیر ممنونم جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز؛
      پوکوین نیاز به احراز هویت نداره و بعد از خرید هر توکنی به صورت خودکار به کیف شما واریز میشه
      البته برای مشاهده مقدار دارایی توکن خریداری شده باید توکن را به لیست ارزهای کیف پول خود اضافه کنید.

  36. سلام وقت بخیر. یک نفر به من ادرس کنتراکت فرستاد و من از اون ارز حدود 400 دلار خریدم . که تو چارت هم میدیدم با دویس پلار سود نشون میداد ولی الان 400 دلار رو کلا 6 پلار نشون میده . اونیم که گفته بخر پامپ داره پیداش نیس . با این وض ینی بد بخ شدم ؟ نو رو خدا کسی جوابم بده .

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه کاملا مشخص هست که از شما کلاهبرداری شده
      اگر قبل از هر کاری دانش کسب کنید یا مقدار جزئی از این مبلغی که ازتون کلاهبرداری شده را برای آموزش هزینه می کردید
      الان حداقل دارایی تون رو از دست نداده بودید
      همیشه قبل از هر کاری دانش خودرتون رو افزایش بدید

  37. سلام وقت بخیر
    یه کانال رایگان هر شب آدرس توکن میده ولی من نتونستم مقدار کمی با bnb توی پوکوین خرید کنم چون دکمه سواپ قرمز است ولی قیمتش چند صد درصد رشد میکنه و نظرات افرادی که ادعا میکنند سود کردند را قرار میده
    آدرس توکنهای امروزش:
    0x3411F4257D05F3B69fb0*****
    0xF6e9f7B51a73aE0E5736*****

    1. سلام دوست گرامی؛
      این روش کلاهبرداری کانال های معرفی سیگنال شت کوین هست، ساختن و نمایش نظرات و سود کاربران خیلی راحت تر از چیزیه که می تونید فکر کنید
      آدرس توکن ها چک شد که همونطور که تصور میشد توکن کلاهبردای هست
      شما اگر به طور کلی مبنای خودتون رو این بذارید که نباید در کانال های سیگنال شت کوین عضو بشید و کمی از رویا پردازی کاذب خودداری کنید مطمئن باشید هیچ وقت ضرر نمی کنید.

  38. سلام و تشکر از پاسخگویی تون
    یک ابهام وجود دارد که وقتی آنها کانال vip ندارندوهزینه ایی طلب نمیکنند سودشان درچیست؟آیاممکنه خوشان در فروش توکن قلابی شریک باشند؟ آدرس کانالشون: @crypt****
    ودیگر اینکه جدای از بحث کلاهبرداری من هنوز نتونستم خرید آزمایشی بکنم ودکمه سواپ قرمز است آیا شارژ bnb ام کم است یا کف خرید ارز بالاست یا چی؟

    1. خواهش می کنم
      سودشون تو اینه که توکن رو خودشون درست کردن و پولی که برای خرید واریز می کنید مستقیما به جیب اونها میره
      وقتی دکمه Trade یک توکن غیر فعال (قرمز) میشه، یعنی این توکن الگوریتم هایی داره که جنبه کلاهبرداری داره و پوکوین امکان خرید و فروشش رو دیگه نمیده

    1. سلام علی عزیز؛
      برای بررسی و تشخیص توکن های کلاه برداری راه های مختلفی وجود داره که در کامنت امکانه ارائش وجود نداره
      سعی می کنیم به زودی، ویدئو یا دوره آموزشی در این مورد آماده و ارائه کنیم تا همه دوستان بتونن استفاده کنند

  39. سلام من حدود 3000 دلار برای خرید 9000 توکن توی این سایت پرداخت کردم.قیمت توکن اصلا تکون نخورده همونیه که موقع خریدم بود اما ارزش دارایی هام کلا 1 دلار شده.میخواستم بدونم مشکل از سایته یا اون ارز؟
    ایا کلاهبرداری در کاره؟توی سایت همه چیز درسته حتی اگه به صورت دستی هم قیمت اون ارز رو محاسبه کنم 3000 دلار میشه ولی سیستم سایت نوشته 1 دلار!

    1. سلام هومن عزیز
      برای چی انقدر راحت با این مقدار مبالغ خرید می کنید، اول تست های لازم رو انجام بدید بعد اقدام به خرید کنید. احتمالا به دام کالاهبرداری افتادید!
      می تونی آدرس قرار داد توکن ر ارسال کنی که بررسی کنیم

  40. سلام من مقداری شت کوین dao stake به ادرس کانترکت زیر خرید زدم الان نمیشه swap کرد و خطای transaction error میده. approve میشه ولی swap نمیشه. این رو کانال *** و *** سیگنال کرده بودن. میشه بگین این شت کوین کلاهبردایه یا نه؟
    آدرس شت کوین
    0x2e77a08807fC2023af4397a464149B00280A9f82

    1. سلام
      این دو نفری که اسم هاشون رو گفتی و احتمالا قصد تخریب داری، جزو افراد شناخته شده و فعال حوزه ارزهای دیجیتال در ایرانن، که بیشتر در زمینه آموزشی فعالیت می کنند و تا الان طبق مشاهداتی که ما از فعالیت هاشون داریم، خیلی وقته هر کوینی مخصوصا شت کوین معرفی نمی‌کنند. اینجا 2 تا اتفاق ممکنه پیش اومده باشه یا قصد تخریب الکی داری یا درگیر کانال های تقلبی و کلاهبرداری شُدی که به اسم این افراد در حال فعالیت هستند.
      این شت کوین که آدرس قراردادش رو زدید، امکان ترید نداره و پارامترهای لازم برای کلاهبرداری بودن رو داره.

  41. سلام وقتتون بخیر
    یه کانالی تو تلگرام به اسم سیگنال های عرضه اولیه هست که سیگنال شت کوین برای خرید از صرافی پوکوین میده حداقل مقدار خرید رو ۱۵۰دلار اعلام میکنه،میشه راهنمایی کنید کانال معتبری هست یا نه؟

    1. سلام همچنین
      به طور معمول اکثر شت‌کوین‌ها جنبه کلاهبرداری دارن مگر اینکه خلافش ثابت بشه. کانال سیگنال شت کوین هم که اصلا احتیاج به بررسی و تحلیل نداره. کلاهبرداری از طریق سیگنال شت کوین خیلی روش های ساده و در عین حال زیادی داره که متاسفانه خیلی از دوستان درگیر این مدل کلاهبرداری ها میشن.

  42. با سلام و درود
    ای کاش قبل از سرمایه گذاری و خرید شت کوین سایت شما رو مطالعه میکردم …..
    افسوس
    اما یک مسئله ای من داخل صرافی پوکوین قسمت والت ( بعد از این که به تراست والت وصل شدم ) یک توکن اضافه شده به نام MGRT که من نخریدمش ولی موجوده و قابل ترید هم هستش و داخل تراست والت هم توکن رو اد کردم بر بستر bep20 در کیف پولم موجوده میخواستم ببینم این هم اسکم کلاه برداری هست چون اصلا این رمز ارز رو من نشنیده بودم داخل صرافی های ایرانی هم ندیدم
    ممنون اگه راهنمایی کنید

    1. ممنون از لطف شما
      توکنی که قابلیت فروش نداره، اگر شرایط خاصی از ابتدا برای توکن تعریف و اعلام نشده باشه، حتما اسکم (کلاهبردای) هست.
      برای این توکن اگر آدرس قرارداد درست باشه مشکلی وجود نداره، مگر اینکه آدرس قرارداد فیک (جعلی) جهت کلاهبرداری باشه.
      برای توکن های شناخته شده، همیشه از آدرس قراردادهای موجود در سایت های Coinmarketcap و Coingeko استفاده کنید.

  43. سلام خسته نباشید . ببخشید من وارد سایت پوکوین میشم از داخل ولتم و گزینه کانکت و میزنم واسم کار نمیکنه که کیف پولم به سایت وصل بشه مشکل چیه و چیکار کنم ؟؟

    1. سلام ممنون
      احتمالا شبکه بلاکچینتون با poocoin همخوانی ندارد. شبکه بلاکچینتون کیف پولتون را چک کنید که روی BSC باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *