کسب درآمد از متاورس Metavars

چگونه از متاورس کسب درآمد داشته باشیم؟

متاورس یک اصطلاح کلی است که طیف گسترده ای از ارتباطات، بازی ها و فناوری های رسانه های اجتماعی آینده را پوشش می دهد. در بسیاری از موارد، مردم به طور گسترده از متاورس برای توصیف فناوری آینده‌نگر به سبک علمی-تخیلی استفاده می‌کنند. متاورس به طور غیرمنتظره ای به یکی از محبوب ترین اصطلاحات در نوآوری تبدیل شده است و هر سرمایه گذاری می خواهد از آن بهره ببرد. در ادامه شما را با مفهوم متاورس و چگونگی کسب درآمد از متاورس آشنا می‌کنیم.

متاورس دقیقا چیست؟

نیل استفنسون، نویسنده داستان های علمی تخیلی، در کتاب خود در سال 1992 با عنوان Snow Crash کلمه “Metaverse” را برای اشاره به دنیایی که توسط کامپیوتر تولید می شود، مطرح کرد. به طور گسترده تصور می شود که متاورس یک دنیای مجازی است که در آن افراد برای بازی کردن، تعامل اجتماعی و کار دور هم جمع می شوند.

چگونه در متاورس کسب درآمد کنیم؟

بازی کنید

یکی از راه های معروف برای کسب درآمد در متاورس بازی کردن است. بازیکنان بازی در آسیای جنوب شرقی با انجام بازی‌های مبتنی بر بلاک چین «بازی برای کسب درآمد» امرار معاش می‌کنند. به زبان ساده، متاورس یک قلمرو مجازی است که تقریباً همه چیز و همه چیز در آن امکان پذیر است. بازی‌هایی مانند Axie infinity ماهیانه 3000 تا 5000 دلار به بازیکنان می‌دهند. بازی‌های دیگری نیز در Metaverse وجود دارند که در حال جمع‌آوری سرمایه برای عرضه در آینده هستند. پس در متاورس بازی کنید و درآمد کسب کنید.

خرید آنلاین

یکی دیگر از راه‌های معروف برای کسب درآمد در متاورس خرید آنلاین است زیرا شرکت هایی مانند آمازون و Flipkart ارسال سریع و طیف متنوعی از برندها را ارائه می دهند که می توان از بین آنها انتخاب کرد. 

سفر و گردشگری

با محدودیت های سفر در سال‌های گذشته، تورهای واقعیت مجازی primitive Greece and Egypt محبوب شدند. به عبارت دیگر تیم های توسعه متاورس قصد دارند بازدیدکنندگان را جذب و رویدادهای تاریخی مانند جنگ داخلی آمریکا را بازسازی کنند.  بنابراین، شاید بتوانید بدون خروج از خانه خود از مرزها عبور کنید، اما همچنین بتوانید در زمان سفر کنید. علاوه بر این، با استفاده از مکان‌های کاری که از Metaverse برای همکاری استفاده می‌کنند، واقعاً نیاز کمتری به سفر در مسافت‌های طولانی وجود دارد که باعث صرفه‌جویی در هزینه و سوخت می‌شود.

پارتی آنلاین و شرکت در کنسرت

پارتی آنلاین و شرکت در کنسرت از بسیاری جهات، ساده‌تر از مهمانی‌های واقعی است و یکی از راه‌های معروف کسب درآمد در متاورس است. اما با این وجود، فاقد «ظاهر و احساس» یک مهمانی مناسب است. متاورس در حال تلاش برای اتصال آن شکاف است. 

در بلاک چین اتریوم، ابتکاراتی مانند The Sandbox در حال حاضر کاربران را قادر می‌سازد تا زمین بخرند، ملک بسازند و هر فعالیتی را که می‌خواهند میزبانی کنند. رپر اسنوپ داگ قبلاً عمارت خود را در Sandbox Metaverse بازسازی کرده است و بلیط های VIP نمایش زنده خود را به شرکت کنندگان ارائه می دهد.

مالکیت آنلاین دیجیتال اموال

خرید زمین یکی از راه‌های محبوب برای کسب درآمد در متاورس است. در واقع، آثار هنری و قطعات زمین بیشتر از هر نوع سرمایه گذاری دیگر، علاقه سرمایه گذاران را برانگیخته است. از آنجایی که بخش زیادی از مردم به متاورس علاقه دارند، اما تعداد کمی از مردم مزایای زمین داری در دنیای اینترنت را درک کرده اند.

زمین های چرخان در داخل متاورس

خرید زمین در داخل متاورس هایی مانند SAND و MANA و سپس فروش آنها برای سود، ساده ترین راه برای کسب درآمد در Metaverse است. 

دلالان زمین

درست مانند دنیای واقعی، شما می توانید یک دلال زمین در Metaverse باشید و به مردم کمک کنید تا زمین را در Metaverse بخرند و بفروشند و درصد معینی را در معاملات موفق دریافت کنند. ممکن است نهنگ های زیادی در متاورس وجود داشته باشند که دارای نقشه های زیادی هستند. به عنوان یک دلال زمین Metaverse، به نهنگ کمک می‌کنید تا زمین‌هایش را با نرخ بالاتری بفروشند و درصدی به عنوان کمیسیون دریافت کنید.

اجاره زمین در متاورس

اگر یک قطعه کوچک، متوسط ​​یا بزرگ در Metaverse دارید، می توانید قطعه سازندگان یا سازندگان یا توسعه دهندگان بازی خود را اجاره کنید که توانایی خرید زمین را ندارند، اما وقتی آن را اجاره می دهید، آنها می توانند تجارت خود را در زمین شما اداره کنند. شما از این راه می توانید اجاره ماهانه کسب کنید.

ایجاد کسب و کار در Metaverse

شما می توانید کسب و کار خود را در Metaverse ایجاد کنید و شروع به فروش چیزهای دیجیتال کنید. یکی از ایده ها می تواند اجرای کنسرت و برنامه های زنده باشد که در بالا ذکر شد. می‌توان کسب‌وکارهای زیادی را در Metaverse ایجاد کرد تا درآمد غیرفعالی به دست آورد.

بازی ها را توسعه دهید و کسب درآمد کنید

اگر توسعه‌دهنده بازی هستید، می‌توانید در Metaverses مانند Sandbox نیز بازی بسازید و از این بازی درآمد کسب کنید. با افزایش محبوبیت بازی شما، درآمد شما نیز افزایش می یابد.

معماری و طراح Metaverse

از آنجایی که تعداد زیادی قطعه در Metaverse موجود است، پس از خرید آن قطعه، ممکن است سرمایه گذار نداند که چگونه قطعه ی خود را طراحی کند. یک معمار Metaverse یا یک طراح Metaverse می‌تواند به مالک زمین کمک کند تا سازه‌های مختلفی را بر روی Metaverse بسازد و از آن سود کسب کند.

خرید و فروش NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) راه دیگری برای مشارکت در متاورس هستند. برای روشن بودن، همه NFTها به برنامه خاصی از متاورس مرتبط نیستند. بسیاری از آنها صرفاً برای هنر دیجیتال، برای حق الامتیاز متعلق به مالکیت معنوی یا موارد دیگر از این قبیل هستند.

با این حال، برخی از NFT ها، به ویژه آواتارها، با عضویت در کلوپ های واقعیت مجازی یا دیگر انواع رویدادهای انحصاری مرتبط هستند. از آنجایی که وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای پشتیبانی NFT را در برنامه‌های خود ایجاد می‌کنند، طیف خدماتی که منحصراً برای دارندگان NFT در دسترس است ممکن است در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش یابد.

خرید توکن های متاورس

برخی از متاورس ها در حال حاضر از ارز دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت استفاده می کنند. استفاده از ارزهای رمزنگاری شده همه تراکنش‌های مجازی را خودجوش می‌کند و فناوری بلاک چین که به آن‌ها نیرو می‌دهد، تراکنش‌ها را بسیار امن و همچنین قابل اعتماد می‌کند.

یکی از پلتفرم هایی که در این زمینه فعالیت دارد دسنترالند است که توکن بومی آن یعنی ارز MANA در سال 2021 مورد توجه سرمایه گذاران زیادی قرار گرفت و رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

همچنین پلتفرم سندباکس دنیای مجازی دیگری است که به مردم اجازه می دهد تا زمین مجازی و همچنین سایر دارایی‌های دیجیتال را از طریق یک ارز دیجیتال متاورس جایگزین و در عین حال بومی به نام SAND مدیریت کنند.

معرف

درحال حاضر شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک بسیار زیادی قصد مهاجرت به متاورس را دارند. شما می‌توانید به عنوان یک معرف، مشغول به کار شوید و به کسب درآمد از طریق متاورس برسید. کافی است تا به شرکت‌های کوچک مختلف سر بزنید و به آن‌ها پیشنهاد ورود به متاورس را دهید. سپس می‌توانید وظیفه کار آن‌ها را برعهده بگیرید؛ برای آن‌ها زمین بخرید،‌ مکان شرکت را طراحی کنید و نسخه نهایی را به آن‌ها تحویل دهیددر نهایت کسب درآمد کنید.

چه شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری در متاورس را انجام داده اند؟

  • شرکت گوگل (GOOGLE)
  • شرکت فیسبوک (META)
  • شرکت مایکروسافت (MICROSOFT): نرم‌افزار مایکروسافت مش
  • شرکت بایننس (BINANCE): در زمینه فعالیت بلاک چین و رمزارزها نقش بسیار مهمی دارد
  • شرکت اپیک گیمز (EPIC GAMES): رویدادهایی مانند جشن ها، کنسرت ها، سمینارها و انواع مراسم‌های دیگر در این پلتفرم برگزار می‌گردد.
  • شرکت تنسنت (TENCENT): بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدئویی
  • شرکت نایک (NIKE): شرکت بسیار معروف در حوزه تولید و توزیع کفش‌ها و لوازم ورزشی
  • شرکت دایسون (DYSON): برند لوازم خانگی لوکس بریتانیایی
  • شرکت آدیداس (ADIDAS): یکی دیگر از برندهای ورزشی
  • شرکت بوئینگ (BOEING): شرکت تولید هواپیمایی

معرفی واحدهای پول معروف متاورسی

  • (MANA) Decentraland
  •  (BLOK) Bloktopia
  •  (BLOK) Bloktopia
  • سندباکس (ارز SAND)

سخن آخر

روش های مختلفی برای کسب درآمد و سرمایه گذاری در متاورس وجود دارد. متاورس یک دنیای کامل اما مجازی است که در آن انواع مشاغل و تفریحات وجود دارد. افراد از طریق آن می‌توانند با شرکت‌های بزرگ، افراد مشهور و سایر افراد و کسب و کارها تعامل داشته باشند و کسب درآمد کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *