اخبار ارزدیجیتال

معرفی و تاریخچه صرافی بایننس

 صرافی بایننس یکی از صرافی هایی است که در جهان دارای اعتبار زیادی است و بیشتر معامله ها در حوزه خرید ارزهای دیجیتالی در این صرافی انجام می شود. اگر شما هم از افرادی هستید که در حوزه ارزهای دیجیتالی فعالیت دارید بدون شک اسم صرافی بایننس را بارها شنیده اید. این صرافی به صورت آنلاین در تمامی کشورها مشغول به فعالیت می باشد.

 تاریخچه

صرافی آنلاین بایننس را در سال 2017  دو فرد به نام چانپنگ ژائو و ای هه تاسیس کردند. این دو نفر قبل از اینکه به فکر راه اندازی صرافی بایننس بیفتند، در صرافی OKCoin فعالیت داشتند، اما این شرکت به مالت انتقال پیدا کرد که باعث شد این دو صرافی بایننس را راه اندازی نمایند.  در همان سال اولی که این صرافی تاسیس شد، حدود 15 میلیون دلار سود را به دست آوردند.

در سیستم صرافی بایننس برای خرید ارز های دیجیتال یا فروش آن ها تمامی امنیت های لازم را انجام خواهند داد،اما دقت داشته باشید اگر شما هیچ سرمایه ای نداشته باشید نمی توانید در این صرافی معامله های خود را انجام دهید. در سال 2017 دولت چین انجام معامله های ارزی را ممنوع اعلام کرد به همین علت مجبور شدند  که دفتر مرکزی خود را به ژاپن انتقال دهند.

 در سال 2018 هم شعبه ای دیگر از این صرافی را در کشور تایوان راه اندازی کردند. در این سال سود بسیار زیادی که حدود 1 میلیارد دلار بود، عاید موسسان بایننس شد. لازم به ذکر است که بگوییم همچنان در سال  2018 محدودیت های زیادی برای معامله ارزهای دیجیتالی اعلام شد که مجبور شدند شعبه خود را هبه مالت انتقال دهند.

در همین سال با انتقال دفتر مرکزی قراردادی را با برمودا نوشتند که باعث شد پیشرفت زیادی در کار خود داشته باشند. موسسین این صرافی قراردادی را با کشور مالت انجام دادند که طبق آن می توانستند بدون هیچ دردسر و مشکلاتی یک تجارت را راه اندازی نمایند، این کار باعث شد که شرکتی کاملا مستقل و جدا را از بایننس به نام بایننس جرسی احداث کنند.

در سال 2019 این افراد همکاری خود را با یکی از درگاه های پرداخت اسرائیل یعنی سیمپلکس اعلام کردند. تاریخچه ارز صرافی بایننس فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است که یکی از آن ها حمله هکرها در سال 2019 به این صرافی بود و توانستند حدود 7 هزار بیت کوین در آن زمان سرقت نمایند.  

هکر ها با استفاده از جعل و فیشینگ و دیگر حمله ها توانستند ضربه ای بزرگ به  صرافی بایننس وارد کنند، که باعث شد برای مدت کوتاهی معامله ها در صرافی بایننس ممنوع شود. با توجه به اینکه صرافی بایننس توانست خسارت های ایجاد شده را جبران کند فعالیت خود را دوباره از اول آغاز کرد،  به نحوی که امروزه صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگ ترین صرافی ها در سطح جهان شناخته می شود.

بب

ویژگی های بایننس

 افرادی که در حوزه این صرافی مشغول به انجام فعالیت هستند برای تامین امنیت حساب کاربری و کیف پول کاربران تمام تلاش خود را انجام می دهند. علاوه بر این، موارد دیگری وجود دارد که باعث می شود کاربران بیشتر معاملات خود را در این صرافی انجام دهند. این نوع از صرافی برای انجام خرید بیت کوین یا فروش آن و خرید و فروش هر نوع ارز دیجیتال دیگر کارمزدهایی را تعیین می کند، که آن کارمزد  بسیار ناچیز می باشد.

البته باید بگوییم با توجه به اینکه معامله ها در صرافی بایننس از طریق تبدل ارز به ارزی دیگر صورت می گیرد کارمزدها را طبق نوع ارزی که انتخاب می شود تعیین کرده اند. از دیگر ویژگی های بایننس می توان سرعت بالای انجام معامله ها را نام برد و کاربر پسند بودن آن هم دلیل دیگری می شود که کاربران زیادی در این پلتفرم به فعالیت بپردازند.

نکاتی که قبل از ثبت نام در بایننس باید به آن توجه داشته باشید

قبل از اینکه در صرافی بایننس برای انجام معامله های خود ثبت نام نمایید، باید به این نکته توجه کنید که تحریم هایی که در ایران وجود دارد همیشه خطر بلوکه شدن دارایی سرمایه داران را در پی دارد به خصوص صرافی بایننس که در تمامی کشورها مشغول به فعالیت است ریسک بیشتری دارد.

 صرافی بیترکس در سال 2017 مقدار زیادی از دارایی ایرانی را مسدود کرد و دو سال بعد آن را آزاد نمود. صرافی بایننس طی بیانیه هایی که می دهد اعلام می کند که تمایلی به همکاری با کشورهایی که در دوران تحریم به سر می برند ندارد، اما اگر قصد دارید در این صرافی معامله های خود را انجام دهید باید به مواد زیر توجه کنید.

استفاده از فیلتر شکن خارجی

هنگام وارد شدن به صرافی بایننس توجه داشته باشید که از VPN  بهره ببرید و از به کار بردن IP ایران جدا خود داری نمایید.  ایلات متحده آمریکا قانون هایی را اعلام کرده است که شما طبق آن ها نباید از طریق فیلتر شکن کشور آمریکا به آن وصل شوید. سعی کنید نرم افزارهایی را به کار ببرید که بتواند کشور را ثابت نگه دارد، به این معنی که اگر شما از VPN چین استفاده می کنید باید همیشه برای وارد شدن به صرافی از VPN چین بهره ببرید.

استفاده از شماره موبایل های ایرانی را فراموش کنید

بعد از اینکه در صرافی بایننس ثبت نام کنید از شما در خواست می شود که شماره موبایل خود را وارد کنید و برای اینکه امنیت سرمایه خود را حفظ کنید باید تایید دو عاملی را فعال نمایید، بعد از انجام این کار برای وارد شدن باید یک رمز عبور را تعیین نمایید که از طریق شماره موبایل پیامکی برای شما فرستاده می شود.

به دلیل اینکه ممکن است حساب شما از طریق شماره موبایل ایرانی لو رود و احتمال بلوکه شدن دارایی وجود دارد، می توانید از نرم افزار Google Authenticator بهره ببرید. رعایت این موارد می تواند ریسک به وجود آمده را به حد زیادی کاهش دهد.

بایننس جرسی و تفاوت آن با صرافی بایننس

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم بایننس جرسی شعبه ای کاملا جدا و مستقل از صرافی بایننس است  که هدف از ایجاد آن تاثیر بر روی مردم قاره اروپا بود.  در بایننس جرسی معامله ها تنها بر پایه کریپتو به کریپتو انجام نمی شود، بلکه بستری را ایجاد کرده اند که با استفاده از آن بتوان معامله های فیات به کریپتو را انجام داد. یعنی می توان از ارزی مثل دلار برای انجام معامله های ارزی بهره برد.

کریپتو چیست؟

کریپتو به ارزهایی دیجیتالی گفته می شود که نمی توان در دنیای واقعی مانند اسکناس آن ها را لمس کرد، اما از آن ها می توان برای مبادله های مختلفی استفاده کرد. کریپتو به صورت فنی به مراحل رمزنگاری گفته می شود که می توان از آن برای تراکنش های مختلف و حفظ دارایی ها استفاده کرد. شما می توانید کریپتوهای مختلفی را مشاهده نمایید که سرمایه داران از آن ها برای معامله های خود بهره می برند.

 خرید تتر یا دیگر ارزهای دیجیتال می تواند برای سرمایه داران سود زیادی را به همراه آورد، که با استفاده از صرافی بایننس می توان به صورت کریپتو به کریپتو مبادله هایی را با این ارزها برای به دست آوردن سود انجام داد.

ببب

پروژه های موفق بایننس

صرافی بایننس از روزی که افتتاح شد تا به امروز دستاوردهای زیادی را داشته است که هر کدام از آن ها سود قابل توجهی را برای موسسان آن ایجاد کرده اند. در ادامه به بررسی هر کدام از این پروژه ها و دستاوردها خواهیم پرداخت.

آکادمی بایننس: در سال 2018 صرافی بایننس برای بالا بردن اطلاعات مردم از ارزهای دیجیتالی و بلاک چین، آکادمی خود را راه اندازی کرد که در آن آموزش های متنوعی را درباره امنیت، اوضاع مالی، نحوه ثبت نام و معرفی ارزها و … را به صورت مقاله و ویدیوها در اختیار مردم قرار داده است.

برای دسترسی به این آموزش ها نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست. کسانی که تخصص زیادی در این حوزه دارند می توانند ویدیوهای آموزشی یا مقالات را آماده نمایند و به این آکادمی تحویل دهند.

لانچ پد: برای جذب سرمایه برای پروژه های ارزهای دیجیتالی و فروش ارزها پلتفرمی را به نام لانچ پد ایجاد کرده اند.  بایننس ممکن است به بررسی بسیاری از پروژه ها بپردازد و مواردی که می تواند سود دهی بیشتری را به وجود می آورند انتخاب می کند و به آن ها این امکان را می دهد  که در بستر لانچ پد فعالیت های خود را انجام دهند این پروژه ها زمانی که در لانچ پد معرفی می شوند سرمایه داران می توانند برای خرید آن ها اقدامات لازم را انجام دهند.

خیریه بایننس: بایننس به دلیل اینکه از فناوری بلاک چین استفاده می کند یک خیریه را ایجاد کرده که در بستر آن ها به وسیله افراد ناشناس کمک های زیادی به خیریه ها می شود. می توان گفت در این خیریه تمامی کمک هایی که انجام گرفته به صورت مستقیم به حساب خیریه واریز می شود و کسی نمی تواند نسبت به آن کلاهبرداری هایی را انجام دهد.

 تا به امروز مقدار زیادی ارز دیجیتال بیت کوین جمع آوری شده و آن را به خیریه ها اعطا کرده اند، لازم به ذکر است که بگوییم در این پروژه افراد می توانند، انتخاب نمایند که به کدام خیریه کمک کنند، همچنین خرید ارزهای دیجیتال در این پروژه تنها به وسیله ارزهای بیت کوین، اتریوم و BNB انجام می شود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *