اخبار ارز دیجیتال

آرژانتینی ها در میان نگرانی های تورمی به بیت کوین روی می آورند.

از سال 2016(1395)، آرژانتین درگیر جنگ علیه تورم بوده است. کاهش ارزش پزو آرژانتین به دلیل عوامل متعددی مانند عدم اعتماد به بانک مرکزی یا هزینه های بیش از حد دولت، بر قدرت خرید شهروندان تأثیر منفی گذاشته است.
این امر 37.3 درصد از جمعیت را زیر خط فقر قرار داده است و بسیاری دیگر پس‌اندازهایشان را به باد داده است. در این زمینه، علی‌رغم اینکه بازار برای چندین ماه در قرمز بود و بانک مرکزی موسسات مالی را از فعالیت با دارایی‌های دیجیتال منع کرده بود، بسیاری از آرژانتینی‌ها به بیت‌کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای محافظت در برابر تورم 60 درصدی روی آورده‌اند.
در گزارش اطلاعات بازار آمریکا به نقل از رویترز، مشخص شد که «نفوذ رمزارزها» در آرژانتین به 12 درصد یعنی دو برابر پرو، مکزیک و سایر کشورهای منطقه رسیده است.

3333333 3 300x237 - آرژانتینی ها در میان نگرانی های تورمی به بیت کوین روی می آورند

علاوه بر بیت کوین، آرژانتینی ها به طور فزاینده ای به استیبل کوین ها به عنوان وسیله ای برای ذخیره ارزش دلار ایالات متحده روی آورده اند، به خصوص که کشورشان کنترل های سرمایه ای شدیدی را بر خدمات ارز خارجی اعمال می کند.
هنگامی که خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، در ماه دسامبر(دی 1400) از آرژانتین بازدید کرد، اظهار داشت که پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور در حال افزایش است و پذیرش استیبل کوین نیز به طور قابل توجهی در حال رشد است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *