7 مهارت استادی در کسب و کار

7 مهارتی که شما را در هر کسب و کاری استاد می‌کند.

آخرین بروزرسانی:25 بهمن 1399

در این مقاله قصد داریم به شما 7 مهارتی که در هر کسب و کاری شما را استاد می‌کند معرفی کنیم تا با یادگیری و استفاده درست از آن­ها به موفقیت­‌های چشم­گیری دست یابید. این 7 مهارت را می­‌توان در خیلی از کسب و کارهای بزرگ دنیا مشاهده کرد که با استفاده از این­‌ها توانسته‌اند خود را صاحب سرمایه بزرگی کنند. البته همانطور که می‌دانید تنها دانستن یک مطلب نمی‌تواند باعث رشد شما شود؛ بلکه باید به آنها عمل کنید تا نتیجه آن را ببینید، پس این مقاله مسیر را به شما نشان میدهد اما شما هستید که با اعمالتان موفقیت را لمس می کنید. در ادامه به معرفی هریک از این مهارت‌ها می­‌پردازیم.

1.فروش حرفه‌ای را یاد بگیرید

اولین مهارتی که به شما کمک می‌­‌‌‌کند بدون دانش یا تحصیلات بالا به ثروت برسید، فروش است. مهارت فروش و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول شما می‌­‌‌تواند یکی از مهم­ترین مهارت‌­‌‌‌‌های این لیست باشد. برای یادگیری فروش می‌­‌‌‌‌توانید ابتدای کار را با مطالعه کتاب­‌‌های این حوزه شروع کنید و بعد، در جایی مسئول فروش شوید تا این مهارت را به طور عملی یاد بگیرید. البته باید در نظر داشته باشید که حتما در حوزه مورد علاقه‌­تان شروع به فروش کنید؛ چراکه شور و اشتیاق شما باعث می­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود در آن کار خستگی برایتان بی مفهوم باشد.

برای اینکه با برخی از تکنیک های فروش آشنا بشید می تونید مقاله تکنیک‌های طلایی فروش موفق را مطالعه کنید.

2.بازاریابی را تجربه کنید

همه ما نام رستوران‌‌­‌‌‌‌های مک دونالد را شنیده‌ایم. مک دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌­ای دنیا است که در سراسر جهان شعبه دارد. شاید سوالی که در ذهن خیلی‌­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به ­وجود بیاید این است که برادران مک دونالد چگونه به چنین درآمد بالایی رسیده اند. به طور یقین، مک دونالد تنها رستوران در دنیا نیست که همچین همبرگرهای خوشمزه‌ای درست می­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؛ شاید صدها یا هزاران رستوران در دنیا وجود داشته باشند که همبرگرهای خوشمزه تری از مک دونالد درست می‌­کنند.

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که بنیانگذاران در کنار نوآوری محصولشان، مهارت بازاریابی را نیز به خوبی یاد گرفته بودند. اینکه شما رستوران‌­های خود را در کدام محله‌ها، کجای خیابان‌ها و برای چه افرادی افتتاح می‌کنید اهمیت زیادی داشته و نقش بسزایی در موفقیت کسب و کار شما دارد.

بازاریابی

3.نبوغ مالی را به کار بیاندازید

سومین مهارتی که بسیار مهم است، نبوغ مالی است. شاید تنها توضیح این کلمه خود نیازمند نوشتن چندین مقاله دیگر باشد، اما به طور خلاصه : شما باید بدانید که چه مقدار از پولتان را سرمایه ­گذاری کنید، پول خود را در کجا­ سرمایه گذاری کنید، چه مقدار از آن را خرج کنید یا چقدر از آن­را وارد ستون دارایی‌های خود کنید تا درآمد خود را بالا ببرید. نبوغ مالی، مهارتی است که همه افراد نیازمند یادگیری آن هستند.

شاید به نظر خیلی­‌‌‌‌ها با بالا رفتن حقوقشان زندگی بهتری خواهند داشت؛ ولی آن­ها با بالا رفتن حقوقشان بیشتر خودشان را غرق در قرض‌های خود می­‌بینند. علت این که بیشتر افراد جامعه، مشکل مالی دارند، بخاطر کمبود حقوقشان نیست، بلکه این است که آن­ها یاد نگرفته‌اند پول­‌های خود را وارد ستون دارایی­‌های خود کنند تا در­آمدشان بیشتر شود؛ بلکه فقط آن را وارد ستون بدهی­‌های خود می‌­کنند. اگر بخواهیم راجع به این موضوع مثالی بزنیم می‌توانیم به رفتگری که برنده جایزه لاتاری شد نگاهی بیندازیم. آن فرد تنها پس از گذشت چند سال همه پولی را که به دست آورده بود از بین برد و در آخر به همان شغل رفتگری برگشت.

نبوغ مالی

4.سخنرانی در جمع را شروع کنید

چهارمین مهارت، سخنرانی در یک جمع و متقاعد کردن افراد است. خیلی از انسان­‌‌های بزرگ و افراد تاثیرگذار می‌توانند در جمعی چندین هزار نفری بدون هیچ استرس یا ترسی سخنرانی کرده و افراد را به نظر خود متقاعد کنند. این مهارت نیز یکی از مهارت‌های بسیار مهم برای موفقیت‌های شغلی شما به حساب می‌آید. این مهارت را می‌توانید هم به صورت تئوری و هم عملی یاد بگیرید و نتیجه فوق العاده آن­ را در زندگی خود ببینید. کتاب‌های آیین سخنوری و آیین دوست‌یابی اثر دیل کارنگی و در باب اعتماد به نفس اثر آلن دوباتن می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای یادگیری این مهارت باشند.

سخنرانی کردن

5.کار با مجموعه نرم‌افزارهای آفیس

مهارت پنجم، توانایی کار با نرم افزارهای کاربردی آفیس می‌باشد. شاید کمتر کسی را ببینید که با این مجموعه آشنایی نداشته باشد. امروزه، اطلاعات به سرعت در حال گسترش هستند و برای نگه­داری و همچنین راحتی در استفاده و ارائه آن­ها نیازمند مجموعه نرم افزارهای کاربردی آفیس هستیم. مجموعه آفیس دارای نرم ­افزارهای کاربردی زیادی مثل اکسل، اکسز، پاورپوینت، ورد و… است که یادگیری آن­ها می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت کسب و کارتان کند.

کار با نرم افزارهای آفیس

6.مطالعه را در برنامه روزانتان قرار دهید

شاید نتوان این مورد را یک مهارت نامید؛ زیرا هرکسی در دنیا می‌تواند به راحتی مطالعه کرده و اطلاعات خود را به روز نگه دارد. همه کسب و کارهای بزرگ دنیا نتیجه یک ایده کوچک بوده‌اند که امروزه گسترش پیدا کرده اند. طبیعتا شما نمی‌توانید این اطلاعات را از طریق دروس مدرسه یا کتب دانشگاهی به دست بیاورید؛ بلکه باید با مطالعه در منابع مختلف دانش خود را روز به روز بالاتر از سطح دیگر افراد جامعه ببرید تا بتوانید محصولی را ارائه دهید که کمتر کسی قادر به ارائه آن است.

برای مثال بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، اگر به دروس دانشگاهی خود اکتفا می‌کرد مطمعنا شخصی بالاتر از هم ­دانشگاهی‌های خود نمی‌شد و هرگز به چنین موفقیت‌های بزرگی دست پیدا نمی‌کرد. بنابراین اگر می‌خواهید در کسب و کار خود بهترین باشید، باید همیشه در حال یادگیری مطالب جدید باشید و دست از مطالعه برندارید.

مطالعه کردن

7.تبلیغات خوب و موثر را یاد بگیرید

هفتمین مهارت که برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است، تبلیغات است. شاید تبلیغات همان قدری اهمیت داشته باشد که فروش دارد. شما با استفاده از تبلیغات خود می‌توانید محصولی را به یک خریدار بفروشید. تبلیغات خلاق و هدف­مند می‌تواند فروش محصول شما را در مدت زمان کوتاهی به سرعت افزایش دهد. شما برای اینکه بتوانید محصول خوبی را به بازار عرضه کنید، اولین نکته برای موفقیت، تبلیغات شماست.

اگر شما بتوانید به خوبی محصول خود را به خریدار معرفی کنید، لازم نیست دیگر به دنبال خریدار بروید؛ چراکه خریدار به دنبال شما خواهد آمد. شاید یک محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد ولی تبلیغات آن خوب نباشد، همینطور یک محصول می‌تواند از کیفیت پایینی برخوردار باشد ولی تبلیغات آن خوب باشد و خریدار را به خرید آن محصول ترغیب کند. چیزی که خیلی از افراد آن را نادیده می‌گیرند، تبلیغات است. شاید شما بتوانید با تولید یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب افرادی را به خرید آن محصول ترغیب کنید، اما باید در نظر داشته باشید که تنها عده کمی از وجود محصول شما با خبر هستند، باید آن را به دیگران معرفی کرده و به خوبی ارائه دهید.

برای یادگیری تبلیغات نیز کتاب های زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن­ها، اطلاعات خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید این مهارت را نیز به صورت عملی یاد بگیرید که البته باز خورد خیلی بهتری را هم مشاهده خواهید کرد.

سخن آخر

برای شروع یک کسب و کار موفق، دانستن و به کار بردن مهارت­های ذکر شده می‌تواند بیشتر از آن که فکرش را هم بکنید، موثر باشد. باید به یاد داشته باشید که داشتن همه این مهارت‌ها برای یک کسب و کار موفق، ضروری است و نباید آن­ها را نادیده گرفت.

همچنین این مهارت ها به صورت عملی قابل یادگیری است و بهتر است برای استاد شدن در کسب و کارتان، همه این مهارت‌ها را به صورت عملی تجربه کنید. امیدواریم با بکارگیری موارد ذکر شده، بتوانید به موفقیت‌های شغلی بزرگی دست یابید.

همراه ما باشید تا بیشتر سود کنید…

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *