راه های سرمایه گذاری

5 روش برای سرمایه گذاری

آخرین بروزرسانی:31 فروردین 1399

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که البته هر کدام ریسک های مختص به خود را دارند که هر یک می تواند متاثر از اتفاقات جامعه، بازارهای داخلی و بازارهای جهانی تغییرهای مثبت یا منفی را تجربه کند. البته با توجه به روند تورمی در سال های اخیر می توان گفت سرمایه گذاری در بیشتر بازارها خصوصا بورس و طلا می تواند سودمند باشد که در ادامه به بررسی روش های که می توانید در آن سرمایه گذاری کنید می پردازیم.

1. در بورس سرمایه گذاری کنید

در سال های اخیر با توجه به اتفاقات ناخوشایند کاهش درآمد نسبت به هزینه های کسب و کار در جامعه، نرخ تورم ، سیاست های پولی و بانکی و موارد دیگر شاهد ترغیب افراد به سرمایه گذاری در بورس و در نتیجه رشد خوب و سود بالای این نوع سرمایه گذاری هستیم. این اتفاقات باعث شده که بسیاری از کارشناسان روند رشد بورس تا ماه ها و سال های آتی مثبت تحلیل کنند. البته در حالی که سرمایه گذاری در بورس می تواند برای شما بسیار سودمند باشد در عین حال مخاطرات و ریسک های مربوط به خود را دارد لذا بهتر است قبل از سرمایه گذاری در بورس دانش خود را در این حیطه افزایش دهید یا از افراد کارشناس در این حوزه کمک بگیرید.

2. طلا بخرید

یکی از روش های سرمایه‌گذاری خرید طلا است؛ بوی‍ژه زمانی که ارزش دلار کاهش می‌یابد. در واقع بین ارزش دلار و بهای طلا یک رابطه معکوس وجود دارد. با این حال، حتی در نوسانات شدید دلار و بحران‌های اقتصادی نیز طلا همواره یک پناهگاه امن برای سرمایه شما به شمار می‌رود. روند رشد بهای طلا در بازار به خوبی این ادعا را برای شما ثابت می‌کند.

3. ارز بخرید

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، نگهداری پول به صورت نقد می باشد؛ همانطور که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما نیز پول خود را در خانه نگهداری می‌کردند. با این حال، این خطر وجود دارد که بالا رفتن نرخ تورم، ارزش سرمایه نقدی شما را کاهش دهد. اما اگر به جای واحد پولی کشورتان، پولتان را در قالب ارز دیگری نگهداری کنید، این خطر به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد. اگر چنین تصمیمی گرفتید،‌ ارز کشوری را برای سرمایه گذاری خریداری کنید که اقتصاد آن در حال رشد است یا فکر می‌کنید از آینده اقتصادی بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

4. در بانک پس‌انداز کنید

افتتاح حساب در بانک نیز یکی دیگر از روش های مطمئن و کم‌خطر برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. اگر چنین تصمیمی گرفتید، در جستجوی بانکی باشید که بالاترین نرخ سود را به شما می‌دهد. حسن سرمایه‌گذاری در بانک این است که هم ریسک بسیار کمی سرمایه شما را تهدید می‌کند و هم هر زمان که اراده کنید می‌توانید فورا پول خود را از آن خارج کنید.

5. اوراق قرضه یا اوراق مشارکت بخرید

با خرید اوراق قرضه یا مشارکت از دولت یا شرکت‌های خصوصی، شما خود را در یک سرمایه‌گذاری کم‌خطر با سود نسبتا خوب شریک می‌کنید اما در این نوع سرمایه‌گذاری شما در یک دوره زمانی مشخص نمی‌توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید. در عوض، سود شما از خرید این اوراق تضمین‌شده است و در مورد اوراق قرضه نیز دولت پشتیبان آنهاست.

در پایان این نکته را فراموش نکنید که سرمایه گذاری در بازارهای پر ریسک را در شرایطی انجام دهید که:
بخشی از پس انداز خود را سرمایه گذاری کنید. کل پس انداز خود را سرمایه گذاری نکنید که با اختلال در جامعه و حوزه ای که سرمایه گذاری کرده اید زندگی تان مختل شود.
تا جایی که می توانید از سرمایه گذاری در یک حوزه پرهیز کنید. بهتر است اگر قصد سرمایه گذاری دارید در چند حوزه فعالیت کنید تا در صورتی که در یکی از بازارهای سرمایه گذاری مشکلی پیش آمد کل سرمایه شما از بین نرود یا ضرر زیادی را متحمل نشوید.
قبل از هر کاری دانش خود را در حوزه ای که قصد سرمایه گذاری دارید بالا ببرید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (3 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *