اخبار ارزدیجیتال

قیمت بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود باید از چه سطحی عبور کند؟

دیروز هاوینگ بیت کوین رخ داد و پاداش استخراج این ارز دیجیتال به ۶.۲۵ واحد کاهش یافت. سوال اصلی اینجاست که پس از هاوینگ، چه مقاومت و چه حمایت‌هایی پیش روی بیت کوین قرار دارد.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، روز گذشته شاهد رسیدن قیمت بیت کوین به رقمی بالاتر از سطح اصلاحی ۲۳.۶ درصدی فیبوناچی بودیم. این سطح در کاهش قیمت اخیر از ۱۰,۰۸۰ به ۸,۲۶۷ دلار تشکیل شده بود. در بخش بالایی نمودار، محدوده‌ی ۹,۰۰۰ دلار به عنوان مقاومتی قوی عمل می‌کند و مانع از پیشروی قیمت می‌شود.

قیمت بیت کوین، بسیار پایین‌تر از میانگین متحرک ساده‌ی ۱۰۰ ساعته (SMA100) باقی ماند و توانست تا محدوده نزدیک ۹,۰۰۰ صعود کند. این در حالی بود که بیت کوین حتی موفق نشد تا به سطح اصلاحی ۵۰ درصدی برسد.

از آن مهم‌تر، یک روند نزولی مهم با مقاومتی در نزدیکی ۹,۰۴۰ دلار در نمودار ساعتی بیت کوین مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد که برای خریداران بازار در محدوده‌ی ۹,۰۰۰ و ۹,۱۰۰ دلار، مانع بزرگی در حال شکل‌گیری است.

قیمت بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود باید از چه سطحی عبور کند؟
نمودار قیمت بیت کوین

در صورتی که مقاومت ۹,۱۰۰ دلار و خط روند به سمت بالا شکسته شود، احتمال وقوع یک جهش صعودیِ پایدار وجود خواهد داشت. مقاومت بعدی در نزدیکی ۹,۲۰۰ دلار پیش‌بینی می‌شود. اگر این مقاومت هم شکسته شود، مقصد بعدی بیت کوین در کوتاه مدت، مقاومت ۹,۵۰۰ دلار خواهد بود.

در سوی دیگر، حمایتی محکم در سطوح ۸,۲۵۰ و ۸,۲۰۰ دلار در حال شکل‌گیری است. اگر بیت کوین نتواند از ۹,۰۰۰ دلار عبور کند، احتمال دارد به محدوده‌ی حمایتی ۸,۲۵۰ دلار باز‌گردد.

در صورت شکست سطوح حمایتی ۸,۲۵۰ و ۸,۲۰۰ دلار به دست معامله‌گران خرسی، باید انتظار روندی نزولی را داشته باشیم. حمایت کلیدی بعدی در نزدیکی سطح ۸,۰۰۰ دلار دیده می‌شود. پایین‌تر از این سطح حمایتی، خطر افت قیمت تا محدوده حمایتی ۷,۵۰۰ دلار وجود دارد.

وضعیت شاخص‌های تکنیکال بازار نیز به شرح زیر است:

  • میانگین متحرک همگرا واگرا (مکدی) در تایم فریم ساعتی در حال ورود به محدوده‌ی صعودی است.
  • شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم ساعتی نیز در حال نزدیک شدن به رقم ۵۰ است.
  • محدوده‌های حمایتی اصلی به ترتیب، ۸,۴۰۰ و ۸,۲۵۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.
  • سطوح مقاومتی اصلی نیز به ترتیب، ۹,۰۰۰، ۹,۱۰۰ و ۹,۱۷۵ دلار هستند.
اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *