اخبار ارز دیجیتال

استفاده از Real برزیل برای وثیقه توسط بانک ها جهت صدور استیبل کوین

برزیل در حال برنامه ریزی برای انتشار یک ارزدیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است که طراحی بسیار متفاوتی در مقایسه با سایر CBDC ها مانند renminbi دیجیتال، که به عنوان پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال نیز شناخته می شود، دارد. رئال دیجیتال، CBDC برزیل، هدف عمده فروشی خواهد داشت و برای مقاصد خرده فروشی استفاده نخواهد شد. این اطلاعات توسط روبرتو کامپوس نتو (Roberto Campos Neto)، رئیس بانک مرکزی برزیل، در اجلاس کریپتو که در ریو برگزار شد، فاش شده است.

کامپوس نتو در مورد استفاده های پیش بینی شده از رئال دیجیتال اظهار داشت:

“بانک ها می‌توانند روی سپرده های خود، استیبل کوین ها را منتشر کنند و برای توسعه فناوری، آنها باید سرمایه‌گذاری کنند، زیرا می‌توانند سود کسب کنند. و هنگامی که آنها این ارز را توسعه دادند، پروتکل های صدور استیبل کوین در سپرده ها اساساً همان چیزی است که برای کسب درآمد از دارایی های دیجیتال مختلف دیگر انجام می شود.”

علاوه بر این، کامپوس نتو توضیح داد که رئال دیجیتال تمرکز بسیار منحصر به فردی خواهد داشت، با هدف کسب درآمد از دارایی ها بدون آسیب رساندن به عملکردهای اعتباری بانک های خصوصی و استفاده از آن به عنوان وثیقه می باشد.

توکن سازی و بی نظمی در CBDC

کامپوس نتو همچنین توکن سازی را به عنوان یکی از فرآیندهای ممکن که در آن CBDC می‌تواند وضعیت چیزها را بهبود بخشد، گنجانده است. کامپوس نتو به وام‌های مسکن اشاره کرد و گفت که اجرای مدل توکن سازی می‌تواند پرداخت یا دریافت وام مسکن را آسان تر کند، کارمزدها و همچنین زمان انتظار را کاهش دهد و کار اداری را نیز ساده تر کند.

در پایان، کامپوس نتو از بی نظمی و عدم هماهنگی بانک های مرکزی در فرآیند طراحی CBDC مربوطه خود انتقاد کرد. او توضیح داد:

“وقتی با بانک های مرکزی دیگر ملاقات می‌کنم، می‌بینم که یکی در حال تلاش برای توسعه یک سیستم غیرمتمرکز است، و دیگری در مورد خودکار کردن یک سیستم پرداخت چند لایه صحبت می‌کند. اگر توسعه‌ ای به این روش ناهماهنگ داشته باشید، هرگز بهتر از یک پلتفرم رمزارزی متمرکز نخواهد بود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *