اخبار ارزدیجیتال

۳ راه ساختاری که صعودی بودن قیمت اتر جلوی سقوط قیمت بیت کوین را می‌گیرد

اگرچه قیمت بیت کوین همچنان سیگنال‌های نزولی نشان می‌دهد، اما روند صعودی قیمت اتر ممکن است از سقوط بیشتر قیمت بیت کوین جلوگیری کند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتر از تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) حدودا ۱۱۴ درصد افزایش داشته و این آلت کوین را تا آستانه قرارگیری در سطحی جدید، پیش برده است. به نظر می‌رسد افزایش فعالیت در بلاک چین اتریوم و نزدیک شدن به زمان عرضه ETH ۲٫۰ بر روند صعودی قیمت اتر تأثیر گذاشته است و این عوامل می‌توانند تاثیر مثبتی نیز بر قیمت بیت کوین داشته باشند.

برخلاف اتر، قیمت بیت کوین ساختاری نزولی پیدا کرده و این بدان معنی است که کندل روزانه بیت کوین نسبت به اوایل ماه میلادی جاری، در قیمت پایین‌تری بسته می‌شود. به طور معمول، کف‌های بالایی در بازه‌های زمانی کوتاه روزانه، سیگنالی است برای اینکه یک دارایی در معرض اصلاح قیمت قرار دارد.

روند اتر برخلاف بیت کوین صعودی است

اتر در حال حاضر، عملکرد قیمتی متفاوتی را نسبت به بیت کوین نشان می‌دهد. این آلت کوین پرطرفدار، سقف‌های بالایی را تجربه کرده و قیمت‌های بسته‌شده در روزهای اخیر، نسبت به ماه فوریه به طور محسوسی بالاتر هستند.

۳ دلیل که صعودی بودن قیمت اتر جلوی سقوط قیمت بیت کوین را می‌گیرد
سقف‌های بالایی در نمودار اتر

معامله‌گران ارز دیجیتال معتقدند که قدرت‌نمایی اتریوم می‌تواند به بهبود روند کل بازار ارز دیجیتال کمک کرده و از ادامه یافتن روند نزولی قیمت بیت کوین جلوگیری کند.

این بار اتر بیت کوین را بالا می‌کشد؟

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ درصد افزایش یافته و این در حالی است که الگوی کف بالایی قیمت این ارز دیجیتال در بازه زمانی مذکور، در کاهش میل دارندگان بیت کوین برای فروش این ارز دیجیتال محبوب، موفق نبوده است.

به گفته چیس ان‌اِل (Chase NL)، یک معامله‌گر ارز دیجیتال، احساس عمومی که در بازار وجود دارد این است که اتر به طور مثبتی بر تغییر قیمت کوتاه مدت بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت.

در کوتاه مدت، در نتیجه روند قیمتی متضاد اتر و بیت کوین، دو سناریو می‌تواند اتفاق بیفتد. چیس ان‌ال می‌گوید ضعف بیت کوین می‌تواند از یک طرف اتر را هم با خود پایین آورده و به حمایت‌های پایین‌تر برساند و از طرف دیگر ممکن است حرکت قوی و روند مناسب اتر از سقوط شدید قیمت بیت کوین جلوگیری کند.

این معامله‌گر به این موضوع اشاره می‌کند:

آیا اتر می‌تواند به اندازه کافی سرسخت باشد تا مجدداً قیمت بیت کوین را به سطح قیمت معامله شده در آغاز سال ۲۰۲۰ برساند؟ یا اینکه روند نامطلوب و ناتوانی بیت کوین برای رسیدن به این قیمت، برای اتر هم روندی نزولی را به همراه خواهد داشت؟ جواب این سوالات به احتمال زیاد تمایل به یکی از این دو ارز دیجیتال را در روزها و هفته‌ آینده مشخص خواهد کرد.

اسکات مِلکر (Scott Melker)، یک تحلیل‌گر ارز دیجیتال نیز اظهار داشت که با توجه به ساختار قیمتی خوش‌بینانه اتر، دیدگاه او درباره اتر صعودی‌تر از دیدگاه وی درباره بیت کوین است.

امیدواری‌ها درباره اتریوم ۲.۰

موقعیت قوی اتر، احتمالاً به دلیل جهشی است که این ارز دیجیتال در اوایل ماه فوریه (بهمن ۹۸) تجربه کرد، اما در عین حال، زمانی که بازار کریپتو در ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) سقوط کرد، سقوط قیمت اتر تقریباً از اکثر دارایی‌های دیجیتال دیگر بیشتر بود. در حالی که بیت کوین در آن بازه زمانی افت ارزش ۵۰ درصدی را تجربه کرد، اتر با سقوط ۷۰ درصدی با قیمت ۹۰ دلار معامله می‌شد.

۳ دلیل که صعودی بودن قیمت اتر جلوی سقوط قیمت بیت کوین را می‌گیرد
عملکرد اتر و بیت کوین نسبت به اوج قیمت‌شان

در مقایسه با بالاترین قیمت ثبت‌شده، اتر تقریباً ۸۷ درصد و بیت کوین نیز ۶۳ درصد افت را در بازه زمانی یکسان تجربه کردند.

فروش اتر با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی و همچنین نزدیک شدن به عرضه ETH ۲٫۰، دو عامل اساسی هستند که به روند صعودی اخیر این آلت کوین، کمک کرده‌اند.

افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال باثبات (استیبل کوین‌ها)، که بسیاری از آن‌ها بر پایه قراردادهای هوشمند اتریوم توسعه یافته‌اند، باعث شده است تا ارزش کل دارایی‌های مبادله شده بر روی شبکه اتریوم افزایش یافته و به سطح بیت کوین برسد. این موضوع یکی از شاخص‌های اساسی و مهم اتریوم، یعنی حجم مبادلات را بهبود داده است.

رایان واتکینز (Ryan Watkins)، محقق ارزهای دیجیتال گفت:

استیبل کوین‌ها اکنون روزانه ۸۰ درصد از ارزش دارایی‌های انتقالی در شبکه اتریوم را به خود اختصاص داده‌اند و به طور محسوسی بیشتر از بیت کوین به منظور انتقال‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، استیبل کوین برای انتقال ارزش بین صرافی‌ها، که امروزه یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از ارزهای دیجیتال نیز محسوب می‌شود، گزینه بهتری است.

با توجه به هشدار برخی از معامله‌گران مبنی بر اینکه تغییرات شدید در روند صعودی و نزولی بیت کوین احتمالاً به اصلاح بازار می‌انجامد، این که آیا بهبود قابل توجه در میزان فعالیت شبکه اتریوم و انتظار برای معرفی ETH ۲٫۰، به منظور جلوگیری از تصحیح بازار در سطح وسیع و بازه زمانی کوتاه‌مدت، دلایل کافی و خوبی به حساب می‌آیند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *