اخبار ارزدیجیتال خبر

 معامله‌گران کوتاه‌مدت در حال تبدیل‌شدن به هولدرهای بلندمدت بیت کوین هستند.

آخرین بروزرسانی:27 اسفند 1400

داده‌های اخیر بازار نشان می‌دهند که تعداد سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت کوین در حال کاهش است و ضرر سرمایه آنها همچنان بیشتر می‌شود. با این حال، تحلیلگران این موضوع را نشانه‌ای برای تبدیل‌شدن آنها به سرمایه‌گذاران بلندمدت و نبود تمایل برای فروش در این قیمت‌ها می‌دانند.

به گزارش کوین تلگراف، در هفته گذشته، معامله‌گران بلندمدت بیت کوین فروش خود را تا حدی افزایش دادند که ریسک خود را به حداقل برسانند. با این حال، نگهداری بلندمدت همچنان استراتژی اصلی آنها برای سرمایه‌گذاری در این بازار است.

بر اساس داده‌های شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاک چین گلسنود (Glassnode)، در هفته گذشته احتمالاً بی‌اعتمادی به عوامل اقتصادی کلان باعث شده است سرمایه‌گذاران بلندمدت فروش خود را افزایش دهند و سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت هم از موقعیت‌های معاملاتی خود خارج شوند. ۵ درصد از کل فروش هفته گذشته مربوط به بیت کوین‌هایی بود که حداقل به‌مدت ۶ ماه معامله نشده بودند. این میزان از ماه نوامبر (آبان) تاکنون مشاهده نشده بود.

تعداد معامله‌گران کوتاه‌مدت که کمتر از ۱۵۵ روز بیت کوین نگهداری کرده‌اند، همچنان در حال کاهش است، اما این امر لزوماً به‌دلیل فروش آنها نیست. این موضوع نشان می‌دهد آنها به هولدرهای بلندمدت تبدیل شده‌اند. طبق توضیحات گلسنود، اگرچه بیشتر معامله‌گران کوتاه‌مدت، ارزهای دیجیتال خود را می‌فروشند، کاهش اخیر موجودی این معامله‌گران «ناشی از این است که بخش زیادی از بیت کوین‌های آنها معامله نشده و زمان هولد آنها از ۱۵۵ روزه عبور کرده است».

طبق شاخص‌های مربوط به انباشت بیت کوین، در بازار این ارز دیجیتال نشانه‌ای از رفتارهای نزولی وجود ندارد؛ چراکه فشار فروش کلی آن همچنان ثابت است. همچنین علی‌رغم افزایش اخیر فشار فروش، بیش از ۷۵ درصد از عرضه در گردش بیت کوین، در شش ماه گذشته غیرفعال بوده است. طبق گفته‌های گلسنود این یعنی سرمایه‌گذاران کنونی عمدتاً به‌دنبال نگهداری دارایی خود هستند.

معامله‌گران بلندمدت بیت کوین در هفته گذشته فروش خود را افزایش دادند
نمودار میزان فروش معامله‌گران بلندمدت بیت کوین.

گلسنود افزوده است که این جهش‌های مقطعی فشار فروش، وارد بازار نسبتاً قوی‌ای شده‌اند که تاکنون از هرگونه حرکت صعودی یا نزولی قابل‌توجهی اجتناب کرده و در بیشتر روزهای امسال در محدوده نوسانی مشخصی باقی مانده است. این شرایط مانع خروج سرمایه‌گذارانی می‌شود که اغلب در پایان چرخه‌های نزولی تسلیم می‌شوند و ارزهای دیجیتال خود را می‌فروشند. طبق گفته‌های مؤسسه کوین گکو (CoinGecko)، از ماه مه (اردیبهشت) که قیمت بیت کوین در عرض ۱۵ روز از ۵۸٬۷۷۱ دلار به ۳۴٬۹۷۷ دلار سقوط کرد، تاکنون تعداد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران بازار را ترک نکرده‌اند.

بازه بین ماه‌های مه تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) آخرین دفعه‌ای بود که سرمایه‌گذاران تسلیم شدند و بیت کوین‌های خود را فروختند. همین امر باعث شد که نشانه‌هایی نزولی در بازار دیده شود.

الگوهای انباشت بیت کوین همچنان بالاتر از روندهای بازار نزولی هستند
الگوهای انباشت بیت کوین همچنان بالاتر از روندهای نزولی هستند.

نسبت سود به زیان موجودی معامله‌گران کوتاه‌مدت همچنان نزدیک به پایین‌ترین حد ثبت‌شده در اواسط سال ۲۰۲۱ است. در حال حاضر، معامله‌گران کوتاه‌مدت ۸۲ درصد از بیت کوین‌های خود را با زیان نگهداری می‌کنند. به‌گفته گلسنود، این امر نشانه‌ای از مرحله بعدی یک بازار نزولی است که سرمایه‌گذاران باهوش، بیت کوین‌ها را به کیف پول‌های خود می‌فرستند تا منتظر بازگشت به حاشیه سود مثبت بمانند.

ضرر دارندگان کوتاه‌مدت در حال نزدیک‌شدن به رکورد تاریخی است
ضرر دارندگان کوتاه‌مدت در حال نزدیک‌شدن به رکورد تاریخی است.

شایان ذکر است که جریان خروج بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان زیاد است. در هفته گذشته، فقط ۳۱٬۱۳۰ واحد بیت کوین از صرافی کوین بیس (Coinbase) خارج شد که بیشترین خروج یک‌باره این صرافی در پنج سال گذشته بوده است. خروج بیت کوین از صرافی‌ها نشان می‌دهد که اعتبار بیت کوین افزایش یافته است. به همین خاطر است که متخصصان باور دارند این ارز دیجیتال عنصر ضروری سبد سرمایه‌گذاران دنیای امروزی محسوب می‌شود و آنها علاقه‌ای ندارند که با عجله دارایی خود را نقد کنند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *