اخبار ارزدیجیتال خبر

کارشناس سرمایه‌گذاری: بیت کوین می‌تواند تا پایان مارس به ۵۰هزار دلار برسد.

یک کارشناس سرمایه‌گذاری می‌گوید با وجود ادامه درگیری میان روسیه و اوکراین، بیت کوین می‌تواند تا پایان ماه مارس (اسفند) خود را به ۵۰٬۰۰۰ دلار برساند. او با این حال معتقد است که فعلاً نمی‌توان درباره ثبت یک رکورد تاریخی جدید اظهارنظر کرد.

به گزارش کریپتو گلوب، نایجل گرین (Nigel Green)، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری دِوِر (deVere)، معتقد است قیمت بیت کوین با وجود جنگ بین اوکراین و روسیه می‌تواند تا پایان ماه مارس (فروردین) به ۵۰٬۰۰۰ دلار برسد.

گرین با اظهارنظر درمورد شتاب فعلی قیمت بیت کوین عنوان کرده است که حتی اگر قیمت سایر دارایی‌های ریسکی مانند سهام تحت‌تأثیر مناقشات بین روسیه و اوکراین رو به کاهش باشد، قیمت این ارز دیجیتال همچنان افزایش خواهد یافت.

گرین گفته است:

همان طور که از شرایط کنونی پیداست، دلیلی برای کاهش شتاب قیمت پیدا نمی‌کنم. به نظرم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین تا پایان این ماه به ۵۰٬۰۰۰ دلار برسد.

گرین تصور می‌کند فعلاً زود است که بخواهیم بگوییم بیت کوین می‌تواند پس از عبور از ۵۰٬۰۰۰ دلار رکورد تاریخی ۶۸٬۰۰۰ دلاری ثبت‌شده در ماه نوامبر (آبان) را مجدداً تجربه کند یا خیر. به گفته این تحلیلگر، درگیری بین روسیه و اوکراین باعث «آشفتگی مالی قابل‌توجهی» شده است و سازمان‌های دولتی، اشخاص و شرکت‌ها به‌دنبال یافتن جایگزین‌هایی برای سیستم مالی سنتی هستند.

او ادامه داد که در اوکراین با تمام‌شدن پول خودپردازها و بسته‌شدن بانک‌ها، احتمال استفاده از پس‌انداز شخصی مردم برای تأمین هزینه‌های جنگ وجود دارد. علاوه بر این، در حالی که دولت‌های غربی از سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت (SWIFT) به‌عنوان ابزاری برای تحت‌فشار قراردادن روسیه استفاده می‌کنند، «راه برای یک سیستم پولی مستعدِ رشد، غیرمتمرکز، بدون مرز، ضد‌ دست‌کاری و غیرقابل‌مصادره باز خواهد شد» که گرین اشاره کرده منظورش از این سیستم بیت کوین است.

گرین افزود:

هرچقدر سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری وارد این حوزه شوند، اعتبار آن افزایش می‌یابد، حجم معاملات بالا می‌رود و نوسانات کاهش پیدا می‌کند. اینها همه خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران عادی است.

علاوه بر این، گرین سال گذشته گفته بود که معتقد است «طی پنج سال»، ارزش اتریوم از بیت کوین پیشی خواهد گرفت، چراکه به نظر او اتریوم کاربرد و تقاضای بیشتری دارد.

مارک موبیوس (Mark Mobius)، میلیاردر باتجربه و هم‌بنیان‌گذار مؤسسه موبیوس کپیتال پارتنرز (Mobius Capital Partners)، اخیراً درباره افزایش قیمت بیت کوین در بحبوحه تهاجم ادامه‌دار روسیه به اوکراین که باعث سقوط بازارهای سهام شده، توضیح داده است.

موبیوس گفته است روس‌ها با استفاده از بیت کوین «راهی برای حفظ ارزش پول و ثروت خود» دارند و ممکن است همین امر دلیل رشد قیمت این ارز دیجیتال در چند روز گذشته باشد. تحریم‌های اعمال‌شده بر مؤسسات روسیه، از جمله بانک‌های این کشور، منجر به کاهش قابل‌توجه ارزش روبل و حتی گریونا، پول ملی اوکراین شده است.

صرافی ارز دیجیتال کیونا (Kuna) اوکراین، به‌ویژه پس از آغاز حمله روسیه، شاهد افزایش حجم معاملات خود بوده است. قبلاً به‌طور متوسط حجم معاملات این صرافی حدود ۴۵ میلیون گریونا در روز بود. در روز ورود نیروهای روسی به اوکراین اما، حجم معاملات این صرافی به ۱۵۰ میلیون گریونا، معادل حدوداً ۵ میلیون دلار آمریکا، رسید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *