اخبار ارز دیجیتال

شبکه سولانا به دلیل وجود یک باگ برای چند ساعت از کار افتاد.

بعدازظهر روز چهارشنبه بلاک چین سولانا (Solana) به دلیل بروز اختلال در تولید بلاک برای چند ساعت قطع شد. صفحه رسمی Solana Status و حساب توییتری این شبکه، این موضوع را بلافاصله گزارش کردند.

به گفته آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko )، هم بنیانگذار سولانا و دیگر توسعه دهندگان شبکه، این مشکل به دلیل وجود یک باگ در ویژگی durable nonce این بلاک چین ایجاد شده است. یاکوونکو در توییتی نوشت که این مشکل “باعث شد بخشی از شبکه بلوک را نامعتبر فرض کند” و در نتیجه ” اجماعی میان آنها حاصل نشده است”.

اعتبارسنج ها با همکاری یکدیگر بعد از غیرفعال کردن ویژگی مذکور، شبکه سولانا را مجدد راه اندازی کردند. یاکوونکو اطمینان داده است که در به روز رسانی بعدی این اشکال برطرف خواهد شد. طبق اعلام صفحه رسمی سولانا این شبکه در مجموع به مدت 4 ساعت و 10 دقیقه قطع شده است.

گفتنی است که طی 24 ساعت گذشته قیمت سولانا با 13.85% کاهش به حدود 38.60 دلار رسیده و این کاهشی 84 درصدی نسبت به رکورد 260 دلاری ماه نوامبر گذشته (آبان 1400) را نشان می دهد.

شایان ذکر است که طی چند ماه گذشته سولانا دو مورد از کار افتادگی مهم را تجربه کرده است. اولاً سپتامبر گذشته (شهریور 1400)، این شبکه پس از اشباع شدن با تراکنش‌های ارسال شده به پروتکل DeFi برای راه‌اندازی توکن های جدید، تقریباً 18 ساعت از کار افتاد. در مورد دوم هم که به تازگی (10 اردیبهشت) رخ داد، پس از آن که ربات‌های ضربNFT برنامه‌های خودکاری که برای اجرای پروژه جدید NFT طراحی شده‌ بودند باعث شدند شبکه سولانا با 6 میلیون تراکنش در ثانیه روبرو شود، این شبکه با قطعی گسترده دیگری مواجه شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *