اخبار ارز دیجیتال

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (12 خرداد)

بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه بار دیگر کاهش یافت و بیش از نیمی از دستاوردهای چند روز گذشته خود را از دست داد. این روند ریزشی همچنان ادامه داشته و اکنون رمزارز برتر بازار با افت 5.31% با قیمت 29809 دلار در حال ترید شدن است. ارزش بازار آن نیز امروز به حدود 568.23 میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال، بازار سهام نیز روز چهارشنبه پایین‌تر بسته شد در حالی که طلا و بازده 10 ساله خزانه‌داری اندکی افزایش یافتند. این درحالی است که در هفته پایانی ماه مه (2 تا 8 خرداد)، بیت کوین و بازار سهام هر دو جهش کوتاهی را تجربه کردند که توانست روند نزولی گسترده قیمت ها را برای مدتی متوقف کند.

همانطور که حتماً می دانید، ماه می (اردیبهشت و خرداد) ماه سختی هم برای بازار سهام و هم برای ارزهای دیجیتال بود. به نظر می رسد که عدم قطعیت در وضعیت اقتصاد کلان موجب شده است برخی از خریداران در حاشیه بایستند و این امر تا به امروز به نفع طلا و سایر کالاها بوده است.

به طور متوسط، طی نه سال گذشته، بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد و تیر) بازده مثبتی داشته است ولی بازده منفی بیت کوین در ماه می (اردیبهشت و خرداد) خارج از هنجارهای فصلی آن بود، به این معنی که شرایط فعلی بازار در مقایسه با 9 سال گذشته متفاوت است. به عنوان مثال، افزایش نرخ بهره، تورم بالا و ریسک های ژئوپلیتیکی بر تمام دارایی های سفته بازی در سال جاری تأثیر گذاشته است. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا وضعیت بازار در ماه ژوئن به روال تاریخی خود باز می گردد یا خیر.

بازگشت روند نزولی به بازار

اکثر ارزهای دیجیتال جایگزین روز چهارشنبه در کنار بیت کوین کاهش یافتند و این مسیر را تا امروز ادامه دادند. به عنوان مثال، اتریوم که معمولاً حرکات قیمتی بیت کوین را به طور دقیق تقلید می کند، در 24 ساعت گذشته با درصد مشابه 5.89% با قیمت 1821 دلار دست به دست می شود.

بازار12 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (12 خرداد)

بایننس کوین هم کاهش 4.91% را تجربه کرده و به حدود 302 دلار رسیده است. در میان رمزارزهای بزرگ بازار، سولانا تا این لحظه با کاهش 12 درصدی بیشترین افت قیمت را تجربه کرده و به 39.54 دلار رسیده است. پس از آن، کاردانو، با 6.69% کاهش با قیمت 0.56 دلار ترید می شود.

اکثر رمزارزهای کوچکتر بازار نیز امروز با کاهش 7 تا 10 درصدی عمیقاً به منطقه قرمز فرو رفته اند. در این میان، اکسی اینفینیتی (10.17-%)، تتا (10.26-%)، کوزاما (12.80-%)، سلو (10.13-) و توکن CRV (10.35-) همگی افتی دو رقمی را شاهد بوده اند. این در حالی است که ویوز (WAVES) با ادامه مسیر صعودی خود توانست امروز نیز رشد 18.65 درصدی را ثبت کرده و به این ترتیب دستاورد هفتگی خود را به بیش از 90 درصد برساند.

در نهایت، ارزش تجمعی بازار ارزهای رمزپایه امزو به 1.232 تریلیون دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن 46.1% است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)