اخبار ارز دیجیتال

افزایش 600 درصدی سلسیوس و دلایل احتمالی آن

در 14 ژوئن(24 خرداد)، بحث در مورد سلسیوس(Celsius) همچنان به سرفصل های رسانه ها تبدیل شد و اخبار 14 ژوئن حاکی از آن بود که توکن CEL پس از یک نقص صرافی یا فشار کوتاه مدت باعث سودهای زیادی شده است. قیمت CEL از 0.18 دلار به 1.55 دلار در یک کندل ناگهانی افزایش یافت و سپس به 0.60 دلار در همان کندل یک ساعته رسید.

Picture1 1 300x160 - افزایش 600 درصدی سلسیوس و دلایل احتمالی آن

در حال حاضر، تحلیلگران در مورد دلیل شکست انفجاری قیمت ها نگران هستند. بعضی از افراد بازپرداخت بخشی از بدهی های Celsius را دلیل این اتفاق ذکر می کنند، در حالی که برخی دیگر خطای احتمالی در صرافی FTX را دلیل آن می دانند.

آیا بازپرداخت بدهی باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران می شود؟
سلسیوس تلاش می‌کند تا تعدادی از بدهی‌های خود را پوشش دهد و ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران این موضوع را نشانه‌ای از اینکه این پلتفرم می‌تواند از آشفتگی کنونی جان سالم به در ببرد، بدانند.

هساکا(Hsaka)، تحلیلگر توییتر، گفت که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که 28 میلیون دلار در دای (DAI) که اخیراً به کیف پولی تحت کنترل سلسیوس واریز شده و از آن زمان به آدرس جداگانه‌ای فرستاده شده است که او آن را آدرس بازپرداخت بدهی می‌داند.

Picture2 1 300x80 - افزایش 600 درصدی سلسیوس و دلایل احتمالی آن

مشکلات رابط کاربری در FTX
در حالی که شروع بازپرداخت بدهی ممکن است به ایجاد اعتماد بیشتر در سلسیوس کمک کند، چندین معامله‌گر ارزهای دیجیتال هنگام تلاش برای خرید و فروش توکن در صرافی FTX مشکلاتی را گزارش کردند.
چندین پاسخ در توییتر مشکلات کاربر را هنگام تلاش برای فروش CEL در FTX تأیید کرد.
این احتمال وجود دارد که مشکلات رابط کاربری در FTX نقشی در افزایش سریع CEL داشته باشد که توسط ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل، TheKingFisher، نیز مورد توجه قرار گرفت و نمودار زیر را در مورد کاهش رابط کاربری در رابطه با زمان افزایش قیمت CEL منتشر کرد.

Picture3 300x233 - افزایش 600 درصدی سلسیوس و دلایل احتمالی آن

به گفته TheKingfisher، زمانی که UX کاهش یافت، «بیشتر معامله گران نتوانستند موقعیت و پوزیشن های خود را پوشش دهند یعنی ببندند یا کاهش دهند».
این شرکت گفت،
«بازار اسپات برای شکستن شاخص و شروع نقدینگی عمدی به بالای 2 دلار رفت. این یک دستکاری اسپات برای لیکوییدیشن معامله گران است. شاخص بر روی خود FTX محاسبه می شود که خارج از مرز آنها در برابر تقلب برای سازماندهی کردن بازار نیست.»

این حرکت فقط یک فشار کوتاه مدت بود
برخی از تحلیلگران می گویند که شکست قیمت چیزی بیش از یک فشار کوتاه نبود، همانطور که سلیم لالا(Saleem Lala) به آن اشاره کرد.
اوردرها تغییر چندانی نداشتند، به این معنی که خریدهای طبیعی وجود نداشت، اما ناگهان قیمت شروع به تغییر کرد.
باید دید با حرکت رو به جلو قیمت CEL چه اتفاقی می‌افتد و به نظر می‌رسد محتمل‌ترین مقصر لیکوییدیشن باشد زیرا این نوع رویدادها در طول نوسانات شدید بازار نسبتاً مکرر هستند. به عنوان مثال، توکن Chain (XCN) در 14 ژوئن رویداد مشابهی را تجربه کرد زیرا قیمت آن به دلیل لیکوییدیشن 95 درصد کاهش یافت.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *