بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021

خیلی از افراد به دنبال بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2021 هستند، اما متأسفانه به دلیل نداشتن دانش کافی، روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که باعث از بین رفتن سرمایه‌شان می‌شود. دراین مقاله قصد داریم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2021 را به شما کاربران گرامی معرفی کنیم.

این روزها بازار ارزهای دیجیتال خیلی داغ شده و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. روزانه ده‌ها سکه و توکن جدید به بازار عرضه می‌شوند، درحالی که هدف بسیاری از آن‌ها جز کلاهبرداری و از بین بردن سرمایه مردم چیز دیگری نیست. اگر بخواهید بدون آگاهی و دانش کافی وارد یک بازار مالی شوید، جز ضرر چیز دیگری نصیبتان نخواهد شد؛ بنابراین سعی کنید در قدم اول آموزش دیده و اطلاعات خود را بالا ببرید. ما دراین مقاله چندتا از بهترین ارزهای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم، که باتوجه به بسیاری از تحیلیل‌های فاندامنتال، سرمایه‌گذاری روی آن‌ها سود خوبی را به همراه خواهد داشت.

نکته‌ای که باید در همین ابتدا درنظر بگیرید این است که هیچ تحلیلی در بازارهای مالی صد در صد نیست. اگر می‌خواهید سرمایه خود را وارد بازارهای مالی کنید، باید خودتان دست به کار شوید و تحقیق کنید. ما با توجه به برنامه‌نویسان، اهداف و پشتوانه یک پروژه، و همچنین معیارهای دیگر پیشنهاد خرید آن‌را به شما می‌دهیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

دراین مقاله سعی می‌کنیم سراغ پروژه‌های مطمئن و آینده‌دار برویم که سرمایه‌گذاری روی آن‌ها ریسک کمی برای شما داشته باشد. ارزی مثل دوج کوین شاید در طول یک سال سود خیلی خوبی را به سرمایه‌گذاران خود دهد، اما باید بدانید که رشد وحشتناک اینگونه ارزها فقط و فقط توییت‌های افرادی مثل ایلان ماسک و هنرمندان دیگر است. بنابراین نمی‌توان سرمایه زیادی را به آن‌ها اختصاص داد، اما سرمایه‌گذاری درصد کمی از پولتان روی این پروژه‌ها، باعث می‌شود تا در صورت رشد آن از قافله عقب نمانید.

ارزهای پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در سال 2021:

  1. بیت کوین (BTC)
  2. اتریوم (ETH)
  3. بایننس کوین (BNB)
  4. کاردانو (ADA)
  5. پولکادات (DOT)
  6. ایاس (EOS)
  7. تتا (THETA)
  8. دسنترالند (MANA)
  9. سندباکس (SAND)
  10. تراست والت توکن (TWT)
  11. چیلیز (CHZ)
  12. ریپل (XRP)

1.بیت کوین

پادشاه ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین با نماد BTC یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. تسلط بیت کوین به بازار حدود 60 درصد است. همین رقم باعث شده تا این ارز محبوب روی قیمت بیشتر آلت کوین‌ها تأثیر بگذارد. همچنین امنیت بیت کوین بسیار بالاست. شاید شایعاتی را شنیده باشید که می‌گویند بیت کوین هک شده و غیر قابل اعتماد است؛ اما در حقیقت هک شدن بعضی از صرافی‌ها باعث دزدیده شدن تعدادی بیت کوین شد.

بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال، پیشنهاد می‌کنند که 50درصد سرمایه‌ای را که برای این بازار درنظر گرفته‌اید، بیت کوین بخرید. خیلی از افراد قیمت بیت کوین را بالای یک میلیون دلار پیش‌بینی کرده‌‌اند، عده‌ای دیگر هم معتقدند سال 2021 پایان عمر بیت کوین خواهد بود. اما با توجه به حجم معاملات بیت کوین و تسلط آن به بازار، تقاضای خرید نسبت به سال‌های‌ گذشته روز به روز درحال افزایش است.

با محبوبیت بیت کوین، شرکت‌های زیادی از جمله تسلا، این ارز را خریداری کرده‌ و حتی امکان خرید محصولاتشان با بیت کوین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

اگر قصد خرید این ارز محبوب را دارید، حتما سری به مقاله معرفی بیت کوین بزنید.

2.اتریوم

ویتالیک بوترین درسال 2015 اتریوم را راه‌اندازی کرد. اتریوم با نماد ETH سرسخت‌ترین رقیب بیت کوین است. تسلط اتریوم به بازار حدود 11درصد است و از 115 میلیون سکه عرضه شده آن، تمامشان به گردش درآمده اند. اتریوم یکی از کم‌ریسک‌ترین ارزهایی است که می‌توانید خریداری کنید. بیشتر توکن‌هایی که امروزه عرضه می‌شوند، برپایه شبکه اتریوم هستند. پس از بروزرسانی اتریوم، این ارز با رشد بسیاری بالایی رو به رو شد و رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اتریوم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی اتریوم را مطالعه کنید.

3.بایننس کوین

بایننس کوین با نماد BNB درسال 2017 در شبکه بایننس راه‌اندازی شد. قیمت این سکه در زمان عرضه تنها یک سنت بود که امروز درحال نگارش این مقاله با قیمت 253 دلار به فروش می‌رسد. بایننس کوین درواقع برای تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر ساخته شده و نمی‌توان از آن برای مبادله ارزهای رایج استفاده کرد. تسلط بایننس کوین به بازار حدود 2درصد است و پیش‌بینی می‌شود که با رشد بسیار خوب صرافی بایننس، قیمت بایننس کوین نیز روز به روز افزایش یابد.

برای آشنایی بیشتر با بایننس کوین، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی بایننس کوین را از دست ندهید.

4.کاردانو

کاردانو با نماد ADA یکی از دو رقیب سرسخت اتریوم است. بنیان‌گذار کاردانو،‌ چارز هاسکینسون یکی از اعضای سابق تیم اتریوم است که برای حل مشکلات بیت کوین و اتریوم، کاردانو را عرضه کرد. امنیت کاردانو با استفاده از معماری چند لایه تأمین می‌شود و سرعت انجام تراکنش های آن چند برابر بیشتر از اتریوم و بیت کوین است. همچنین کارمزد شبکه کاردانو از شبکه اتریوم کمتر است.

بسیاری از فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2025، کاردانو جای اتریوم را گرفته و رشد بسیار شگفت‌انگیزی را پیش رو دارد. اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هستید، قطعا کاردانو با داشتن برنامه‌نویسان حرفه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

اگر قصد مطالعه بیشتر درباره کاردانو را دارید، مقاله معرفی کاردانو را از دست ندهید.

5.پولکادات

پولکادات با نماد DOT دومین رقیب اتریوم است که از ارزهای نسل سوم بلاک‌چین به حساب می‌آید. پولکادات هم مانند کاردانو برای حل مشکلات ارزهایی مثل اتریوم بوجود آمده است. یکی از مشهورترین پروژه‌های متکی بر پولداکات، چین لینک است. سرعت و امنیت بالای تراکنش‌ها در پولکادات باعث شده تا این ارز رشد 700 درصدی را در مدت کمتر از یکسال تجربه کند.

6.ایاس

ایاس با نماد EOS یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. یکی از مزیت‌هایی که ایاس نسبت به سایر رقبای خود دارد، انجام تراکنش‌ها با سرعت بسیار بلا و کارمزد پایین (حدود صفر) است. اگر به نمودار این ارز دقت کنید، می‌بینید که ایاس نسبت به سایر ارزها رشد خیلی کمی داشته و احتمال رشد آن با توجه به فناوری بسیار خوبش پیش‌بینی می‌شود. قیمت ایاس در زمان نگارش این مقاله حدود 4 دلار است.

برای آشنایی بیشتر با ایاس و ویژگی‌های آن، حتما مقاله معرفی ایاس را مطالعه کنید.

7.تتا

ارز دیجیتال تتا هم مانند سایر ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین کار می‌کند. اما تتا برخلاف سایر ارزهای دیجیتال بیشتر بر محتوای ویدیویی تمرکز دارد در خرید و فروش آن استفاده می‌شود. THETA و TFUEL توکن‌های این رمز ارز پیشرفته هستند. یکی از چیزهایی که موجب رشد بسیار خوب این ارز شده، NFT یا غیرقابل تعویض بودن آن است. توکن‌های غیرقابل تعویض برخلاف دیگر ارزها، قیمت‌های متفاوتی دارند، که همین مزیت موجب رشد بالای آن‌ها شده است.

8.دسنترالند

دسنترالند با نماد MANA یک بستر واقعیت مجازی است که می‌توانید از طریق آن زمین خریداری کنید.درواقع شما می‌توانید یک دنیای مجازی برای خودتان بسازید. هرچقدر این دنیا بزرگتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. این ویژگی دسنترالند به لطف غیرقابل تعویض بودن آن، برای کاربران بسیار جذاب است. گران‌ترین زمینی که تا به امروز در دسنترالند، حدود 2 میلیون مانا قیمت دارد. قیمت هر توکن در زمان نگارش این مقاله، حدود 90 سنت است. همچنین مایکروسافت بزرگ‌ترین پشتوانه دسنترالند است.

9.سندباکس

سندباکس با نماد SAND نوعی ارز دیجیتال است که بلاک‌چین اختصاصی ندارد؛ بلکه در مبنای استاندارد ERC20 و بر روی بستر بلاک‌چین اتریوم قرار دارد. این ارز هم یک توکن غیرقابل تعویض و یک دنیای مجازی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با استفاده از SAND، برای خود توکن بسازند و کسب درآمد کنند. درواقع منظور از سندباکس یک محیط بسته و امن است که پروژه بدون اینکه به برنامه‌نویس آسیب برساند، اجرا می‌شود و کدهای نوشته شده روی برنامه‌های دیگر اثر نمی‌گذارد.

10.تراست والت توکن

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتما اسم تراست والت را شنیده اید. تراست والت یکی از معتبرترین کیف پول‌های مجازی است که در سال 2020 توکن خود را عرضه کرد. با توجه به رشد چشمگیر این کیف پول، تراست والت توکن یکی از انتخاب‌‌های بسیار خوب برای نگهداری بلند مدت است.

11.چیلیز

 ارز دیجیتال چیلیز با نماد CHZ یکی دیگر از توکن‌های غیرقابل تعویض این لیست است. درواقع چیلیز یک توکن دیجیتالی است که تحت استاندارد ERC-20 فعالیت می‌کند. هدف چیلیز تعامل بیشتر باشگاه‌های ورزشی با طرفداران است. این ارز یک توکن هواداری است که برای تعامل تیم‌های بزرگ با هواداران در بلاک‌چین اختصاصی خودش فعالیت می‌کند. باتوجه به NFT بودن چیلیز و قیمت پایین آن (50سنت در زمان نگارش مقاله)، پیش‌بینی می‌شود این ارز رشد خوبی را در پیش داشته باشد.

12.ریپل

آخرین گزینه که ریسک بالایی هم دارد، XRP است. ریپل (Ripple) یک شرکت بزرگ واقع در آمریکاست که برای بانک‌ها و نهادهای مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز می‌سازد. بنابراین نباید آن‌ با ارز XRP اشتباه گرفت. هدف ریپل این است که بتواند انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. بسیاری از منتقدان ریپل بر این باورند که این شرکت و ارز XRP آن غیرمتمرکز نیستند و نمی‌توانند در دسته ارزهای دیجیتال قرار بگیرند؛ ولی این شرکت اثبات کرده که کنترل خاصی روی محصولاتش ندارد و غیرمتمرکز است.

اما ریپل با یکسری مشکلات مواجه شد و نتوانست به قیمت واقعی‌اش دست یابد. اگر آدم ریسک‌پذیری هستید، ریپل در صورت پیروزی در مقابل شکایت‌هایش و همکاری با سایر کشورها نظیر ژاپن، منفجر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد XRP، مقاله معرفی ریپل را دنبال کنید.

سخن آخر

دراین مقاله سعی کردیم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری 2021 را به شما معرفی کنیم، تا بتوانید با سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت درآن‌ها سود خوبی کسب کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هیچ پیش‌بینی‌ در بازارهای مالی 100درصد نیست و حتی بزرگان این بازار هم گاهی اشتباه می‌کنند. پس تأکید می‌کنیم قبل از خرید، حتما در مورد ارز مورد نظر تحقیق کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید. البته نگران نباشید؛ زیرا سرمایه‌گذاری بلند مدت در بیشتر مواقع جوابگو بوده است.

باتوجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است، ما دراین مقاله سعی کردیم مطمئن‌ترین آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم. اگر هنوز برای خرید تردید دارید، ما سعی خواهیم کرد در مقاله‌های آینده اطلاعات بیشتر و مفیدتری راجع به هرکدام از این رمز ارزها به شما ارائه دهیم. منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

با سودپلاس همراه باشید…

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (3 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *