آموزش دکستولز dextools

بررسی و آموزش دکستولز Dextools

آخرین بروزرسانی:18 فروردین 1401

وب سایت‌هایی مانند Coingecko و Coinmarketcap برای بررسی قیمت‌ها عالی هستند. با این حال، برای معامله‌گران با تجربه و فعال، ابزارهای بیشتری برای ارزیابی قیمت توکن‌ها و معاملات آن‌ها مورد نیاز است. این همان چیزی است که DEXtools برای آن ساخته شده است.

دکس‌تولز یک ابزار تجزیه و تحلیل داده‌های قیمت است و به معامله‌گران کمک می‌کند تا راحت‌تر در شبکه‌های غیرمتمرکز فعالیت کنند. یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهایی که DEXtools ارائه می‌دهد، بخش تراکنش‌ها است. در این بخش همه تراکنش‌ها مثل قیمت، مقدار، زمان انجام معامله، آدرس‌های معامله توکن مورد نظر قابل مشاهده است و یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌تواند از این اطلاعات برای ارزیابی و انتخاب زمان مناسب برای انجام معاملات خود بهره بگیرد.

بررسی امکانات دکستولز dextools - soodplus

ویژگی ها و امکانات دکستولز DexTools

دکستولز Dextools در یک نمای کلی، از ابزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل‌ معاملات و فعالیت‌های شبکه‌های غیرمتمرکز تشکیل شده است. این ابزارها، اطلاعات مفیدی برای بهبود استراتژی‌های معاملاتی توکن‌ها در شبکه‌های غیرمتمرکز به شما ارائه می‌دهد. برخی از این امکانات شامل موارد زیر می‌شود

  • قیمت زنده (بررسی قیمت دقیق و لحظه‌ای): مشکل اکثر وب سایت هایی که لیستی از قیمت‌ها ارائه می‌دهند این است که قیمت‌ها چندین دقیقه از قیمت زنده عقب‌تر هستند. DEXtools تقریباً 100٪ دقیق است. بنابراین، همیشه بهتر است قبل از خرید توکن، ابتدا قیمت را در این سایت بررسی کنید. به عنوان مثال در مورد برخی از توکن‌ها، قیمت آن‌ها به شدت نوسان می‌کند، این ویژگی دکس‌تولز می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در پول شما شود و به شما امکان می‌دهد با اطمینان بیشتری معاملات خود را انجام دهید.
  • توکن‌ها و جفت‌توکن‌های پرطرفدار شبکه‌های غیرمتمرکز: در بخش‌هایی از سایت DEXtools می‌توانید توکن‌هایی را ببینید که در حال ترند شدن هستند. اگر می‌خواهید ببینید در حال حاضر پول در کجا بیشتر جریان دارد، این بخش برای شما بسیار مفید است.
  • نمودارها و توکنومیکس: اگر به دنبال نمودارها و نشانه‌های قیمت یک توکن خاص هستید، می‌توانید نام رمز یا آدرس قرارداد را در نوار جستجو کنید و آن را بررسی کنید. در دسکتولز اطلاعات مفیدی در مورد توکن مد نظر شما مانند نقدینگی کل، امتیاز DEXtools، رتبه جامعه و تعداد دارندگان توکن وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. همچنین می‌توانید نمودار کندل استیک و حرکت قیمت توکن خود را مشاهده کنید، این ابزار به شما امکان تجزیه و تحلیل الگوها بر اساس تنظیم بازه‌های زمانی مختلف را می‌دهد.
  • نمای کلی تراکنش‌ها: در صفحات توکن‌ها در سایت دکس‌تولز، می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد سفارشات خرید و فروش از جمله آدرس کیف پول و مقدار توکن خریداری یا فروخته شده را مشاهده کنید. می‌توانید هر تراکنش انجام شده برای توکن مورد نظر، از جمله مقدار و قیمت و اطلاعات دیگر را مشاهده کنید. (این تراکنش‌ها بر روی بلاک چین ثبت می‌شوند و DEXtools آنها را در اینجا به صورت زنده ارائه می‌کند)

بخش‌های مختلف دکستولز

بخش‌های مختلف دکستولز DexTools شامل موارد زیر می‌شود:

  • LIVE NEW PAIRS: در این قسمت می‌توانید ارزش و جزییات استخرهای شبکه‌های غیرمتمرکز را بررسی کنید و به راحتی استخرهای پرطرفدار را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید بر روی افزایش و کاهش نقدینگی در استخر‌های مختلف نظارت داشته باشید و اطلاعات کاربردی دیگری را به دست آورید.
  • PAIR EXPLORER: در این قسمت ابزار‌های بررسی اطلاعات، نمودار‌ عملکرد قیمت و تراکنش‌های توکن را در اختیار دارید. همچنین در این قسمت می‌توانید رتبه‌بندی و امتیاز دکستولز به توکن مورد نظر را مشاهده کنید. این قسمت امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بخشی از آن برای کاربران VIP در نظر گرفته شده است.
  • BIG SWAP EXPLORER: در این قسمت جزییات و اطلاعات آخرین معاملات بزرگ شبکه‌های غیرمتمرکز را مشاهده می‌کنید.
  • MULTISWAP: در این قسمت می‌توانید توکن مورد نظر خود را جستجو کنید و هر تعداد جفت‌توکن را که می‌خواهید در پنجره‌های مختلف و در یک نما اضافه کنید و به یکباره به معلات آنها بپردازید. می‌توانید معاملات یک توکن‌ را در یک زمان در پلتفرم‌های مختلف غیرمتمرکز انجام دهید.
  • STATS: می‌توانید در این قسمت به صورت زنده برترین(از نظر معاملات) و پرمخاطب‌ترین توکن‌ها در پلتفرم‌های مختلف را مشاهده کنید.
  • NEW PAIR BOT: ربات تلگرام برای اطلاع از استخر‌های جفت‌توکن جدید
  • PRICES BOT: ربات تلگرام برای بررسی قیمت توکن‌ها
  • WALLET INFO: در دکستولز می‌توانید کیف‌پول‌های مختلف را بررسی و ارزیابی کنید.
آموزش بخش ها و قسمت های دکستولز - soodplus

آموزش استفاده از دکستولز DEXtools

برای استفاده از ابزارهای سایت دکستولز، بعد از ورود به سایت، به آدرس DEXtools.io روی دکمه Lunch App (راه‌اندازی برنامه) کلیک کنید تا به صفحه اصلی برنامه DEXtools بروید. می‌تونید از این لینک هم به صورت مستقیم وارد برنامه‌های دکستولز شوید.

نمای کلی برنامه دکس تولز

در صفحه اول و داشبورد وب‌سایت که DEXboard نام دارد می‌توانید پلن‌های عضویت ویژه دکستولز، استخر‌های پرطرفدار شبکه مورد نظر و همچنین حامیان تبلیغاتی دکستولز را مشاهده کنید. در نگاه کلی، بخش‌های اصلی و تکرار شده در سایت که با آنها سروکار دارید،‌ شامل موارد زیر می‌شود:

  1. منوی دسترسی به ابزارهای مختلف (توضیحات هر یک از منو‌ها قبل‌تر، در بخش‌های مختلف دکستولز توضیح داده شد)
  2. انتخاب شبکه غیرمتمرکز مورد نظر: با کلیک روی این گزینه می‌توانید شبکه غیرمتمرکز مورد نظر خود را انتخاب کنید)
  3. اطلاعات قیمت ارز اصلی شبکه (در اتریوم کنار قیمت Gas شبکه نیز درج شده است)
  4. فیلد جستجوی توکن‌ها و جفت‌توکن‌ها: آدرس یا نماد توکن مورد را جستجو و آن را انتخاب کنید (مطمئن شوید که از نام و آدرس صحیح استفاده می‌کنید، زیرا برای بسیاری از سکه‌ها و توکن‌ها، توکن‌های جعلی و تقلبی با نام مشابه وجود دارد!!!)

استخرهای جفت‌توکن جدید Live New Paris

همانطور که قبل‌تر گفته شد، در این قسمت می‌توانید ارزش و جزئیات استخرهای شبکه‌های غیرمتمرکز را بررسی کنید و استخرهای پرطرفدار را با اطلاعات و جزییات لازم انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید.

  1. Pair Info: نام و آدرس استخر جفت ارز
  2. Listed Since: زمان لیست شدن (اضافه شدن) استخر به شبکه
  3. Token Price USD: ارزش توکن مورد نظر
  4. Initial Liquidity: تاریخ اضافه شدن استخر به لیست (این زمان ساخته شدن استخر نیست)
  5. Total Liquidity: کل نقدینگی استخر (کل ارزش سرمایه‌گذاری شده)
  6. Pool Amount: مقدار ارزش کل استخر
  7. Pool Variation: تنوع استخر
  8. Pool Remain: مقدار باقی مانده استخر

آموزش بررسی توکن Pair Explorer

در این قسمت می‌توانید با ابزار‌های موجود در سایت دکستولز به بررسی اطلاعات قیمتی، لینک‌ها و آدرس‌ قرارداد توکن، نمودار‌ عملکرد قیمت، تراکنش‌های توکن، ابزار تحلیل تکنیکال و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. قسمت‌های مختلف این صفحه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. نمای کلی از اطلاعات توکن شامل: ارزش کل نقدینگی توکن، حجم معاملات روزانه، ارزش استخر، ارزش کل معاملات توکن، هولدرها و موارد دیگر را به شما ارائه می‌دهد.
  2. با کلیک روی این گزینه در صورت اتصال کیف‌پولتان به دکستولز می‌توانید به خرید و فروش توکن به صورت مستقیم در پلتفرم‌های مختلف بپردازید.
  3. رتبه دسکتولز به توکن مورد نظر و میزان رای کاربران به توکن
  4. آدرس قرارداد (Contract) توکن و آدرس قرارداد هوشمند استخر توکن
  5. لینک‌های دسترسی به صفحه توکن در کوین‌مارکت‌کپ، اکسپلور (مرورگر) شبکه بلاکچین، لینک‌های شبکه اجتماعی و …
  6. قیمت توکن مورد نظر بر اساس قیمت دلاری و قیمت ارز اصلی شبکه، به همراه نمایش میزان تغییر در 24 ساعت گذشته
  7. نمودار قیمتی در بازه‌های زمانی مختلف به همراه ابزار آنلاین تحلیل تکنیکال
  8. لیست آخرین تراکنش‌ها و معاملات، به همراه قیمت، زمان و آدرس تراکنش در شبکه بلاکچین
آموزش صفحه توکن در دکستولز

سخن آخر

دانستن نحوه استفاده از DEXtools برای همه معامله‌گرهایی که از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند به نوعی واجب است، همیشه بهتر است قبل از زدن دکمه خرید یا فروش توکن یا کوین مورد نظر بررسی شود. پس یادگیری آموزش کار با دکس‌تولز می‌تواند یک مزیت مهم برای شما به عنوان یک فرد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال باشد.

در پایان امیدواریم از این آموزش نهایت بهره را ببرید.
موفق و پرسود باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
3.6/5 - (9 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *