آیا ارز دیجیتال بیت کوین هک می شود؟

آیا ارز دیجیتال بیت کوین هک می شود؟

آیا بیت کوین قابل هک شدن است ؟

بیت کوین یک ارز کاملاً غیر متمرکز است که در فناوری بلاک چین پیاده سازی شده است. غیر متمرکز بودن بلاک چین به این معنی است که هیچ چیزی نمی تواند در بحث سیستم تراکنش ها مداخله کند. همین امر، دسترسی هکرها را به سیستم بین کوین به صورت مستقیم مسدود می کند.

هک کردن بیت کوین

هک ارز دیجیتال بیت کوین چگونه انجام می شود؟

وقتی که هکرها به حساب شما دسترسی پیدا کنند، به سرعت توکن های شما را برداشته و با استفاده از بلاک چین های خصوصی آنها را خرج می کنند. اگر شما مورد حمله سایبری قرار گرفتید کار زیادی از دست شما بر نمی آید. چرا که این خرید و فروش توکن های دزدیده شده توسط بلاک چین های خصوصی انجام می شود و این تراکنش ها با استفاده از این بلاک چین ها قابل دسترسی نیست. بنابراین تمامی ادرس ها از امنیت خارجی مخفی می شوند. 

چگونگی هک شدن ارز دیجیتال بیت کوین

حمله 51 درصدی

حمله 51 درصد نام حمله ایست که استخراج کنندگان و یا ماینرها برای به دست آوردن اکثریت هش‌ ریت شبکه بیت کوین تلاش می‌کنند. به عبارتی در هک نمودن تراکنش ها نیاز است که 51 درصد از قدرت کل شبکه  و یا هش ریتی معادل هش ریت فعلی شبکه، دست فرد و یا ارگان قرار گیرد که یک مقدار، دور از ذهن است. تنها دلیل آن هم این است که به دلیل بالا رفتن قدرت کاربران در استخراج ، هش ریت ها به شدت افزایش یافته است، به همین دلیل است که می گوئیم این کار تقریبا غیر ممکن است. فردی که بتواند اقدامات این حمله را فراهم کند و موفق به انجام این عمل شود می تواند: از انجام تراکنش ها جلوگیری کند ، یک کوین را دوبار مورد استفاده قرار دهد.

اسپم

به سوءاستفاده از ابزارهای اینترنتی مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و … برای ارسال تعداد بی‌شماری پیام برای کسانی که عمدتاً هیچ علاقه‌ای به دریافت آن پیام‌ها ندارند، اسپم گفته می شود.
اسپم به گونه ای عمل می کند که سرعت یک شبکه را کند و یا ضعیف می کند.
به افرادی که با عمل اسپم به یک شبکه ضربه بزنند اسپمر می گویند. اسپمرها با ایجاد حجم بسیار عظیمی از تراکنش ها، در تلاش اند سرعت شبکه را به حداقل برسانند.
در حملات اسپم، یکی از دلایلی که باعث افت شدید قیمت بیت کوین می شود این است که زمانی که عمل اسپم بر روی یک شبکه انجام می شود، آن شبکه هم با افت شدید سرعت برخورد خواهد کرد. همین موضوع سبب می شود تا هزینه تائید تراکنش ها بالا رود و همچنین پاداش استخر کاهش می باید که دیگر برای ماینر ها عمل ماینینگ به صرفه نخواهد بود.

حمله روز صفر

حمله روز صفر به این معنی است که هکرها در تلاشند تا باگ های امنیتی که حتی توسعه دهنده ها هم از آن بی اطلاع هستند را پیدا کنند و طبق همان باگ اقدام به نفوذ کنند.
متاسفانه یک بار درست در سال 15 آگوست 2010 ( 24 مرداد 1389 ) این اتفاق افتاد و شبکه بیت کوین مورد حمله قرار گرفت. این حمله را با نام حمله حادثه سرریز ارزش یاد می کنند.

هک شدن بیت کوین

راه های هک کردن شبکه ارزهای دیجیتال

  1. حمله به کیف پول یکی از حملات هک های ارز دیجیتال است، این نوع حمله نسبت به سایر حمله ها سود کمتری دارد. این حمله به چند مرحله تقسیم می شوند:
    – هکرها در حمله به سایت های کیف پول آنلاین، می توانند کلید عمومی و خصوصی تمام کاربران را به دست آوردند و کوین های ذخیره شده را انتقال دهند.
    – حمله های گمراه برای استخراج کنندگان یکی دیگر از حمله به کیف پول است که هکرها با استفاده از کد های مخرب توان دستگاه ها را در اختیار می گیرد و خودشان اقدام به استخراج می کنند. این روش از روش های پشت پرده است و این عمل بدون اجازه کاربر انجام می گیرد.
  2. حمله به ساختار شبکه بلاک چین یکی دیگر از حملات هک های ارز دیجیتال است. این نوع حمله را تقریباً می توان همان حمله 51 درصدی نامید. در این روش اگر قدرت 51 درصد از شبکه دست فرد و یا ارگانی بیوفتند ، در آن صورت می توانند به شبکه حمله کنند.
  3. نوع دیگر از حملات هک ارز دیجیتال ، حمله های فیشینگی می باشد. در این نوع حمله هکر ها باید تنها به یک کاربر در شبکه حمله کنند. این حمله به این صورت است که هکران با طراحی یک صفحه جعلی اقدام به دریافت اطلاعات کیف پول کاربران می کنند و از همین طریق کوین های ذخیره شده در کیف پول هایشان را برداشت می کنند و روش دیگر ارسال ایمیل های فیک از طرف سایت آن کیف پول ، مشخصات شما را دریافت کرده و به کیف پول شما حمله می کند.
  4. آخرین حمله ی هک ارز دیجیتال را، حمله به صرافی ها می نامند. در این حمله هکرها سعی می کنند تا به سرور اصلی صرافی دسترسی پیدا کنند. اگر هکری موفق به انجام این کار شود، می تواند تمام دارایی های این صرافی را برداشت کند.

نام صرافی هایی که مورد هک قرار گرفتند. 

صرافی Bitstamp

این صرافی حدود 6 درصد از انتقال های ارز دیجیتال ” بیت کوین ” در جهان را انجام می داد و سومین صرافی بزرگ بیت کوین در اسلوونی است. در سال 2015 این شرکت از حمله در سایت خبر داد و تمامی خدمات آن موقتا اعصیل و غیر فعال شد.
سارقین تقریبا چیزی حدود 19 هزار بیت کوین را به جیب زده اند ، این رقم یعنی یک بخشی از دارایی کل صرافی را تشکیل می داد.

صرافی MT . Gox

این صرافی بزرگ ترین صرافی بیت کوین محسوب می شد و چیزی حدود 80 درصد از انتقال ها توسط این صرافی در حال انجام بود.
زمانی که این صرافی مورد حمله قرار گرفت تقریبا 460 میلیون دلار باعث ضرر این صرافی شد. این حمله تقریبا موجب فروپاشی قیمت این ارز شد و تقریبا در آن سال قیمت بیت کوین  به نصف رسید.

صرافی Bitcoinica

مارس سال 2012 این صرافی مورد حمله هکرها قرار گرفت. متاسفانه بعد از دو ماه این صرافی دوباره مورد حمله هکرها قرار گرفت و سایت این صرافی به طور کامل از دسترس خارج شد و تنها توانست 50 درصد از موجودی کاربران را بازگردانی کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *