بهترین بازارهای nft

بهترین بازارهای NFT

محبوبیت NFT‌ها در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، به طوری که ارزش بازار در سال 2021 به 40 میلیارد دلار رسید و در سال 2022 همچنان قوی بود. اگر به دنبال مشارکت در بازار NFT هستید، یک پلت فرم معتبر و مقرون به صرفه را انتخاب کنید و بهترین بازار NFT برای نیازهای سرمایه گذاری شما.

در این راهنما، با بررسی برترین پلتفرم‌های NFT، بهترین بازارهای NFT را به تفصیل مورد بحث قرار می‌دهیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه امروز NFT‌ها را خریداری کنید.

10 بهترین بازار NFT

در اینجا برخی از برترین بازارهای NFT در حال حاضر آورده شده است.

1. OpenSea

بسیاری از مردم بر این باورند که OpenSea بهترین مکان برای خرید NFT است، زیرا این بازار بزرگترین بازار در جهان در مورد حجم معاملات است. OpenSea اولین پلتفرمی بود که تجارت NFT را وارد جریان اصلی کرد و از زمان راه اندازی آن به بیش از یک میلیون کاربر رسیده است. این بازار بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و انواع مختلف NFT مانند هنر، نام دامنه، آیتم های درون بازی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

یکی از بهترین ویژگی های OpenSea این است که این پلتفرم از بیش از 150 ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت پشتیبانی می‌کند. این امر، خرید و فروش NFTها را با استفاده از موجودی رمزنگاری خود برای سرمایه گذاران ساده می‌کند. از نظر کارمزد، OpenSea هنگام فروش کالای فروشندگان، بدون هیچ هزینه‌ای برای خریدار (به جز کارمزدهای شبکه استاندارد) 2.5 درصد کارمزد تراکنش از فروشندگان دریافت می‌کند. در نهایت، OpenSea از 14 کیف پول رمزنگاری مختلف پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تنها با چند کلیک کیف پول خود را به بازار پیوند دهند. 

2. Axie Marketplace

Axie Marketplace فروشگاه آنلاین بازی ویدیویی Axie Infinity است. Axies موجودات افسانه‌ای هستند که می‌توان آنها را خرید و آموزش داد. در Axie Marketplace، بازیکنان می‌توانند Axies جدید و همچنین کل زمین‌ها و موارد دیگر را به عنوان NFT برای استفاده در بازی خریداری کنند.  

توکن‌های Axie Infinity (به نام Axie Shards) بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده اند. به این ترتیب، می توان آنها را در انواع دیگر بازارهای NFT و همچنین در برخی از صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Coinbase، Global خرید و فروخت.

3. Larva Labs/CryptoPunks

Larva Labs بیشتر برای پروژه ویروسی CryptoPunks NFT شناخته شده است. آنها در ابتدا در سال 2017 به صورت رایگان اهدا شدند، اما برخی از کریپتوپانک‌ها از آن زمان تاکنون میلیون‌ها دلار فروخته اند. Larva Labs پروژه‌های هنری دیجیتال دیگری مانند Autoglyphs و همچنین سایر پروژه‌های توسعه اپلیکیشن مبتنی بر بلاک چین اتریوم دارد.

NFTهای CryptoPunks Larva Labs فروخته شده اند، اما می‌توان آنها را پیشنهاد داد و از بازارهای شخص ثالث مختلف خریداری کرد. با این وجود، پروژه‌های مختلف Larva Labs ارزش بررسی را دارند – از جمله Meebits که می‌توان مستقیماً از بازار داخلی شرکت برای آنها پیشنهاد داد.

4. NBA Top Shot Marketplace

NBA Top Shot انجمن ملی بسکتبال و انجمن ملی بسکتبال زنان به دنیای NFT است. در بازار آن، لحظات کلکسیونی (کلیپ های ویدیویی و نکات برجسته بازی) و آثار هنری را می‌توان از لیگ های برتر بسکتبال جهان خریداری کرد.

NBA به عنوان یک بازار بسته (شما فقط می توانید در Top Shot خرید و فروش کنید) با استفاده از بلاک چین Flow توسط Dapper Labs ساخته است. ثبت نام و خرید مستقیم در وب سایت بازار تاپ شات آسان است. لحظه‌های کلکسیونی را می توان با حداقل چند دلار خریداری کرد.

5. Rarible

Rarible یکی از بهترین بازارهای هنر NFT برای سرمایه گذاران است، زیرا این پلتفرم میزبان مجموعه گسترده ای از هنرهای دیجیتال، همراه با عکاسی، بازی، موسیقی، دامنه ها و حتی موارد متاورس است. این پلتفرم 2.5 درصد کارمزدی را هم از خریداران و هم از فروشندگان دریافت می کند که آن را در انتهای طیف هزینه بالاتر قرار می دهد. با این حال، Rarible دارای پشتیبانی چند زنجیره ای است و می تواند NFT های ساخته شده بر روی اتریوم، فلو و تزوس را میزبانی کند.

یکی از نکات مهم در مورد Rarible این است که کاربران می توانند NFT ها را با استفاده از کارت اعتباری یا بدهی خود خریداری کنند. بیش از 190 کشور پشتیبانی می شوند و خرید NFT های Rarible را در سراسر جهان ساده می کند، بنابراین این یکی از بزرگترین بازارهای NFT است. در نهایت، Rarible همچنین از طیف وسیعی از کیف‌پول‌ها مانند MetaMask و Coinbase پشتیبانی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های خود را با خیال راحت پس از خرید ذخیره کنند.

6. SuperRare

مشابه SuperRare، Rarible نیز در حال ایجاد بازاری برای سازندگان دیجیتال است. این سایت شامل آثار هنری، فیلم ها و تصاویر سه بعدی است، اما مجموعه داران می توانند آثار هنری را با استفاده از اتریوم خریداری کنند.

SuperRare اخیرا توکن خود را با همین نام بر اساس بلاک چین اتریوم معرفی کرده است. این توکن ها برای یافتن و انتخاب استعدادهای جدید برای بازار استفاده خواهند شد. مانند Rarible، NFT های SuperRare نیز در OpenSea قابل خرید و فروش هستند.

7. بنیاد (Foundation)

Foundation یک بازار پیشرو NFT است که در درجه اول بر ارائه محصولات منحصر به فرد هنری تمرکز دارد. NFT‌های فهرست شده در بازار بنیاد از طریق مزایده ارائه می‌شوند و اکثر آنها 24 ساعت پس از ارائه اولین پیشنهاد اجرا می‌شوند. رابط بنیاد که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده، شیک است و یافتن هنر دیجیتالی مورد نظرتان را آسان می کند. از نظر کارمزد، بنیاد در هر تراکنش 15 درصد کارمزد خدمات را از فروشنده دریافت می کند.

با این حال، این بازار هنر NFT به فروشندگان این امکان را می‌دهد که با ارائه 10 درصد حق امتیاز در فروش از طریق بازار ثانویه، بخشی از این را جبران کنند. از آنجایی که Foundation در اتریوم میزبانی می‌شود، کاربران باید از ETH برای پرداخت هزینه خرید NFT استفاده کنند. در حال حاضر، Foundation فقط از کیف پول‌هایی که از طریق MetaMask یا WalletConnect راه اندازی شده اند، پشتیبانی می کند، که می تواند دسترسی سرمایه گذاران را محدود کند.

8. Nifty Gateway

یکی دیگر از بهترین بازارهای NFT که باید در نظر گرفت Nifty Gateway است. Nifty Gateway بر روی افت‌های NFT «حق بیمه» تمرکز دارد که نسخه‌های NFT با تعداد محدودی دارایی هستند. این پلتفرم دارای طیف گسترده‌ای از هنرمندان و خلاقان مشهور است که در گذشته از افرادی مانند استیو آئوکی و گریمز استفاده شده است. با توجه به اینکه این NFT ها بسیار مورد توجه هستند، انتخاب Nifty Gateway بیشتر برای سرمایه گذاران سطح بالا طراحی شده است.

Nifty Gateway بخشی از جمینی، صرافی ارزهای دیجیتال است که توسط Winklevoss Twins تأسیس شده است. اگر در ایالات متحده مستقر هستید، می توانید NFT را با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی خود خریداری کنید. با این حال، اگر خارج از ایالات متحده هستید، باید از رمزنگاری ذخیره شده در حساب Gemini خود استفاده کنید. در نهایت، Nifty Gateway یک کارمزد 5٪ از فروشنده هر NFT به همراه هزینه تراکنش 0.30 دلاری دریافت می کند.

9. ضرابخانه (Mintable)

Mintable که توسط میلیاردر مارک کوبان حمایت می شود ، قصد دارد یک بازار باز شبیه به OpenSea باشد. برای شرکت در خرید و فروش NFT در Mintable، به اتریوم نیاز دارید. این پلتفرم همچنین از ضرب NFT برای سازندگان از همه نوع (از عکاس گرفته تا موسیقی‌دان) که می‌خواهند آثار خود را به عنوان دارایی دیجیتال بفروشند، پشتیبانی می‌کند.

یک گردآورنده یا خالق مشتاق NFT باید ابتدا اتریوم را از یک صرافی ارز دیجیتال خریداری کند، سپس کیف پول خود را به Mintable متصل کند تا مناقصه و خرید در بازار را تسهیل کند.

10. Theta Drop

تتا یک پلتفرم بلاک چین است که برای توزیع غیرمتمرکز ویدئو و تلویزیون در اینترنت ساخته شده است. بازار NFT Theta Drop در سال 2021 با کلکسیون های دیجیتالی تور جهانی پوکر شروع به کار کرد. تور جهانی پوکر اولین پذیرنده ThetaTV بود و از این پلت فرم برای پخش محتوا استفاده می کرد.

تتا از فناوری بلاک چین خود استفاده می کند. برای شرکت در بازار NFT Theta Drop، باید توکن تتا را خریداری کنید. صرافی‌های ارزهای مختلف مانند Binance از Theta پشتیبانی می‌کنند و توکن‌ها و NFT‌های خریداری شده با آن‌ها را می‌توان در یک کیف پول رمزنگاری و همچنین در برنامه کیف پول کریپتو خود تتا ذخیره کرد.  

سخن آخر

به طور خلاصه، این راهنما هر آنچه را که باید در مورد برترین NFT‌ها بدانید، مورد بحث قرار داده است، و ده مورد از سودآورترین،معتبرترین و مقرون به صرفه ترین رویکردهایی را که می توانید در بازار انتخاب کنید، برجسته کرده است. 

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *