بهترین ارزهای دیجیتال متاورس در سال 2022

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس در سال 2022

اخیراً اصطلاح متاورس در رسانه‌های اجتماعی، اخبار و حتی در گفتگو با دوستان به گوشتان خورده است. جهانی را تصور کنید که از واقعیت‌های فیزیکی روزمره زندگی شما رها شده است. در این دنیای متناوب، می‌توانید کار کنید، بازی کنید، استراحت کنید و با مردم در هر کجای کره زمین ارتباط برقرار کنید. می‌توانید در گردهمایی‌ها شرکت کنید، هنرهای باورنکردنی خلق کنید و ثروتی را جمع کنید. این یک رویای دور از دسترس نیست: این متاورس است و رمزارز کلید دسترسی به آن است.

متاورس چیست؟

ایده متاورس ابتدا از تخیل “بارور نیل استفنسون” نشأت گرفت که در سال 1992 در رمان سایبرپانک خود،  Snow Crash ، یک “متاورس” را توصیف کرد . استفنسون یک فضای دیجیتال مشترک را توصیف می‌کند که مردم با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی و یک شبکه فیبر نوری مشترک به آن دسترسی دارند. 

متاورس مناظر کاملاً جدیدی از امکانات را به روی شما می‌گشاید و فضایی را که برای انجام هر کاری که می‌خواهید، به شما می‌دهد: جمع شدن با دیگران، کار کردن، بازی کردن، خرید کردن، خلق کردن، یا یادگیری در مورد مکان‌ها و ایده‌های جدید. متاورس نه تنها کل دنیای فیزیکی را در دستان شما قرار می دهد، بلکه توانایی های ذهن شما را در اختیار شما قرار می دهد.

در متاورس، شما در فضای خود ساکن خواهید شد و با استفاده از یک آواتار آنلاین با دیگران تعامل خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد آزادانه حرکت کنید، صحبت کنید و عمل کنید. شما استقلال کاملی خواهید داشت تا هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید، از جمله مالکیت دارایی مجازی، همان طور که مالک املاک واقعی هستید. شما حتی می‌توانید یک ملک مانند هنر یا ساختمان ایجاد کنید و می‌توانید آن ملک را به سایر کاربران متاورس بفروشید و دارایی را  با توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) یا سایر واحدهای ارزش مبادله کنید.

NFT‌ها نوعی ارز درون بازی و کلکسیونی هستند. این دارایی‌های دیجیتال یک اقتصاد مجازی را برای کاربرانی تشکیل می‌دهند که در مدل‌های بازی برای کسب درآمد شرکت می‌کنند و کالاها یا اموال مجازی را با توکن مبادله می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند کریپتو متاورس خود را با سایر کاربران مبادله کنند یا توکن‌های متاورس خود را برای کسب سود یا سایر موارد کلکسیونی سرمایه‌گذاری کنند. بسیاری از برترین سایت‌های بازی متاورس در حال حاضر از توکن‌های مخصوص به خود استفاده می‌کنند که می‌توانند برای اهداف مختلف استفاده شوند یا با ارزش واقعی در ارزهای دیجیتال یا حتی ارزهای فیات مبادله شوند. از زمان اعلام زاکربرگ، ارزش بسیاری از NFT‌ها و توکن‌ها در حال افزایش است، و استفاده از رمزنگاری متاورس در حال حاضر می‌تواند به شما کمک کند تا در مراحل اولیه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) قرار بگیرید و موج را به سمت موفقیت متاورس سوق دهید.

در اینجا لیستی از برترین توکن های متاورس که سرمایه گذاران باید در سال 2022 به آنها توجه کنند، آمده است:

دسنترالند (MANA)

Decentraland یک پلتفرم Metaverse است که در آن کاربران می‌توانند محتوا و برنامه‌ها را در محیط های مجازی سه بعدی توسعه دهند و کسب درآمد کنند. این توکن بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هدف آن توسعه شبکه‌ای است که متعلق به اعضای آن است و در عین حال تجربه‌های بازی همه‌جانبه ای را نیز ارائه می دهد.

بر اساس وب سایت این پلتفرم، MANA رمز رسمی و ارز دیجیتال Decentraland است . MANA یک توکن ERC-20 است که به کاربران امکان می دهد زمین را در دنیای مجازی خریداری یا مبادله کنند و همچنین برای محصولات و خدمات در آن محیط پرداخت کنند.

همچنین برای به دست آوردن املاک، آواتارها، ابزارهای پوشیدنی و نام‌های منحصربه‌فرد در بازار دسنترالند، از بازار پلتفرم، استفاده می‌شود. در مجموع 2.19 میلیارد توکن MANA برای خرید موجود است.

سکه انجین (ENJ)

Enjin (ENJ) یک پلتفرم برای ایجاد جوامع بازی آنلاین بر اساس پلتفرم اتریوم است. ماموریت آن ساده‌سازی بازی با ارائه ابزارهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال است که شامل پلاگین‌های بازی، کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK)، کیف پول، برنامه‌های مدیریت آیتم‌های مجازی و پلتفرم دروازه پرداخت می‌شود.

هنگامی که یک NFT جدید بر روی سیستم ابداع می‌شود، یک قرارداد هوشمند تعداد از پیش تعیین شده ENJ را در توکن ضرب می‌کند که ارزش دنیای واقعی را برای کالاهای تازه ساخته شده فراهم می‌کند.

سکه‌های Enjin قابل انباشته شدن نیستند، زیرا مبتنی بر روش توافقنامه اثبات کار هستند، استفاده از ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و از طریق استخراج تولید می‌شود.

جعبه شنی (SAND)

Sandbox پلتفرمی است که فناوری‌های زنجیره بلوکی، مالی غیرمتمرکز (DeFi) و NFT را در یک متاورس سه بعدی ادغام می‌کند. با استفاده از ابزارهای خلاقانه رایگان، محیط مجازی آن، بازیکنان را قادر می‌سازد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتالی خود را برای تجاری‌سازی به‌عنوان NFT، توسعه و شخصی‌سازی کنند و در The Sandbox Marketplace برای توکن‌های SAND به فروش برسند.

علاوه بر این، دارندگان ممکن است توکن را برای به دست آوردن جوایز به دست آورند که شامل بخشی از پول تولید شده توسط تمام تراکنش‌های SAND می‌شود. مهمتر از همه، احتمال کشف سنگهای قیمتی و کاتالیزورهای مورد نیاز برای ایجاد دارایی‌های کمیاب روی پلتفرم را افزایش می‌دهد. SAND ممکن است از طریق شرکت در بازی‌ها و مسابقات Sandbox به دست آید یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Binance خریداری شود.

کاردانو (ADA)

کاردانو یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار است. این به عنوان یک توسعه دهنده نسل بعدی مفهوم اتریوم با سیستم بلاک چین سازگار، پایدار و مقیاس پذیر در نظر گرفته شد. ماموریت آن ساخت سازگارترین پلتفرم بلاک چینی ممکن برای محیط زیست است. 

ADA ارز رمزنگاری شده بومی بلاک چین کاردانو است، مشابه ETH، که ارز دیجیتال اصلی بلاک چین اتریوم است. ADA ممکن است برای ذخیره دارایی‌ها، انجام و دریافت پرداخت‌ها، مشارکت در شبکه Cardano و پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده شود. کاربران می توانند ADA را در کوین بیس، کیف پول کوین بیس یا از طریق انواع صرافی ها و کیف پول‌های ارزهای دیجیتال خریداری کنند.

اتریوم (ETH)

چندین پروژه متاورس یک چیز مشترک دارند: آنها مبتنی بر فناوری بلاک چین اتریوم هستند، که یک پلتفرم نرم افزاری است که انتقال و دریافت جهانی ارزش را از طریق ارز دیجیتال بومی خود، اتر، بدون دخالت شخص ثالث امکان پذیر می‌کند.

همانند بیت کوین، اتریوم یک پروژه منبع باز است که تحت مالکیت یا مدیریت یک شخص نیست. از سوی دیگر، اتریوم به دلیل ظرفیتش برای ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند از بیت کوین متمایز است.

اتر ارز رمزنگاری شده بومی این پلتفرم است و در حال حاضر، هر کسی که کامپیوتری مجهز به پردازنده گرافیکی قوی داشته باشد، می‌تواند آن را استخراج کند. در درازمدت، ETH از انواع دارایی‌های متعارف، از جمله شاخص‌های سهام و اوراق قرضه، بهتر عمل کرده است.

Axie Infinity (AXS)

Axie Infinity یک بازی در مورد پرورش، رشد و مبارزه با موجودات شایان ستایش معروف به Axies است. در سال 2018، Sky Mavis این پلتفرم را توسعه داد که تا اوت 2021 به حدود یک میلیون کاربر روزانه رسیده است و تا تابستان سال گذشته به بزرگترین ارز دیجیتال در شبکه اتریوم تبدیل شد.

Axies و املاک مجازی با استفاده از NFT در بازار درون‌بازی آن فروخته می‌شوند و اکثر تراکنش‌ها بر روی یک زنجیره جانبی سریع و سفارشی به نام Ronin انجام می‌شود که هزینه تراکنش ارزان‌تری نسبت به اتریوم دارد.

Axie Infinity خود را به‌عنوان یک بازی برای کسب درآمد معرفی می‌کند، جایی که بازیکنان می‌توانند آیتم‌هایی را از طریق بازار NFT بازی بفروشند و همچنین توکن‌هایی را از بازی دریافت کنند. کاربران همچنین می توانند AXS را در صرافی هایی مانند Coinbase خریداری و بفروشند.

گالا(Gala)

بازی GALA، یک توکن ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این پلتفرمی است که آرزو دارد صنعت بازی را با بازگرداندن کنترل تجربیات بازی به کاربران تغییر دهد.

GALA یک ارز رمزنگاری شده است که برای خرید محصولات، ارتقاء و سایر دارایی‌های درون بازی استفاده می‌شود و همچنین به‌عنوان توکن حاکمیتی بازی عمل می‌کند.

محیط‌های متاورس و همچنین کریپتوهایی که به آن‌ها نیرو می‌دهند، به سرعت در حال تکامل هستند. با ورود کاربران بیشتری به جهان‌های غوطه‌وری سه‌بعدی ارائه‌شده توسط این پلت‌فرم‌ها، ارزش ارزهای رمزنگاری آن هم به عنوان ابزار و هم به عنوان دارایی سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

سخن آخر

مفهوم متاورس عمیقاً در بلاک چین و ارزهای دیجیتال ریشه دارد، به همین دلیل سرمایه گذاری در برخی از این پروژه ها می تواند ایده خوبی باشد. به علاوه، به نظر می رسد که وزوز NFT فقط در حال افزایش است.

با این حال، مانند هر سرمایه گذاری دیگری، تمام پول خود را فقط بر روی یک نوع ارز متاورس شرط بندی نکنید و پولی را که نمی‌توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید . بهتر است تنوع ایجاد کنید و مهمتر از آن، ارزهایی بخرید که فکر می‌کنید پتانسیل دارند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *