درگاه زرین پال

بررسی و آموزش ساخت درگاه پرداخت زرین پال

آخرین بروزرسانی:02 آبان 1401

زرین پال یکی از بزرگترین و موفق‌ترین درگاه‌های پرداخت واسط در کشور است که سهم بزرگی از تراکنش‌های بازار تجارت الکترونیک را میزبانی می‌کند. مشتریان زرین پال را خرده‌فروشان، عمده فروشان و شرکت‌های خدماتی مختلف تشکیل می‌دهند. بسیاری از فعالان حوزه کسب و کارهای دیجیتال نیز با استفاده از سرویس زرین پال فعالیت می‌کنند.

 در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، امکانات و بخش‌های مختلف این درگاه واسط خواهیم پرداخت و به شما روش ساخت درگاه پرداخت هم برای افرادی که سایت ندارند و هم برای افرادی که سایت وردپرس دارند را خواهیم آموخت، پس در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی‌های درگاه پرداخت زرین‌پال

درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال، امکان مدیریت تراکنش‌های مالی در بستر وب را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند و با پیاده‌سازی و اجرای راه‌کارهای هوشمندانه، باعث افزایش درصد تراکنش‌های موفق و سوددهی بیش‌تر می‌شود.

  • ضمانتِ پرداخت: پرداخت اینترنتی آسان، سریع و امن برای کسب و کارهای آنلاین
  • مسیردهی هوشمند: با استانداردهای متفاوت زرین‌پال در بازه‌های زمانی مختلف، باعث می‌شود کاربران به بهترین درگاه پرداخت با بالاترین میزان تراکنش‌های موفق هدایت شوند.
  • پشتیبانی ۲۴/۷: هفت روزِ هفته با پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی
  • ضمانت پرداخت: درگاه امن برای امنیت اطلاعات بانکی افراد، هنگام پرداخت‌‌های اینترنتی

تعرفه کارمزد زرین پال

تسویه‌‌حساب در ماه اول‌رایگان
تسویه‌حساب به حساب بانکی۱٪ تا سقف ۳۰۰۰تومان به ازای هر تراکنش
زرین‌‌لینک۲۰۰تومان به ازای هر تراکنش از پرداخت‌‌کننده
تسویه‌‌حساب زرین‌‌کارت۰.۵٪ تا سقف ۲۰۰۰ تومان به ازای هر تراکنش
تسویه‌حساب در سه‌شنبه‌های طلاییرایگان

انواع درگاه‌های زرین پال

1. درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت زرین‌پال، به واسطه‌ی قابلیت مسیردهی هوشمند، با اتصالِ همزمان به درگاه‌های متنوع و معتبر شاپرکی (PSP)، کاربران را به سریع‌ترین و مطمئن‌ترین درگاه بانکی منتقل می‌کند و باعث افزایش درصد تراکنش‌های موفق می‌شود.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال

  1. کارمزد رایگان: با هدف حمایت از کسب و کارها، کاربران جدید می‌توانند در ماه اول عضویت خود، به‌صورت کاملا رایگان از خدمات زرین‌پال بهره‌مند شوند.
  2. مسیردهی هوشمند: با پیاده‌سازی جدیدترین استانداردهای پرداخت، درصد تراکنش‌های ناموفق را به حداقل می‌رساند.
  3. امنیتِ پرداخت: برای خرید، پرداخت، یا انتقال مبلغ به حساب تعریف شده، می‌‌توان از لینک پرداخت شخصی و بدون مبلغ از پیش تعیین شده استفاده کرد.
  4. تکمیل فرآیند خرید: هفت روزِ هفته، با پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی زرین‌پال، آماده‌ی پاسخ‌گویی و راهنمایی به کاربران هستیم.
  5. تسویه‌حسابِ روزانه: یک روز پس از انجام تراکنش، حداکثر تا ساعت ۱۷، مبلغ پرداختی با کسر کارمزد، به‌صورت خودکار به حساب پذیرنده واریز می‌شود.
  6. تنوع افزونه‌ها: زرین‌پال برای اتصال. درگاه پرداخت،. منبعی از متنوع‌ترین افزونه‌ها را همراه با آموزشِ نحوه اتصال و پشتیبانی فنی در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

درگاه پرداخت زرین‌پال، برای چه افرادی و چه کسب و کاری مناسب است؟

  • کسب و کارهای اینترنتی
  • ارائه‌دهندگان خدمات رمزارز
  • پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال ( VOD )
  • بازارگاه‌ها( Marketplace )
  • بازی‌سازان
  • سرویس‌دهنده‌ها

2. زرین‌لینک (درگاه پرداختِ فروشگاه‌‌های مبتنی بر شبکه‌‌ی اجتماعی)

درگاه پرداختِ فروشگاه‌‌‌های مبتنی بر شبکه‌‌‌ی اجتماعی‌با استفاده از زرین‌‌‌لینک، به‌‌‌سادگی فرآیند فروش محصولات یا خدمات خود را در شبکه‌‌‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام یا وب‌‌‌سایت خود مدیریت کنید و فروش بیش‌‌‌تری داشته باشید.

ویژگی‌های زرین‌لینک

  1. لینک پرداخت شخصی: برای خرید، پرداخت، یا انتقال مبلغ به حساب تعریف شده، می‌‌توان از لینک پرداخت شخصی و بدون مبلغ از پیش تعیین شده استفاده کرد.
  2. مدیریت محصولات: با زرین‌‌لینک می‌‌توان به صورت جداگانه، برای هر محصول فروشگاه سقف ثبت سفارش تعیین کرد و یک لینک پرداخت با قیمت مشخص و مجزا به آن اختصاص داد.
  3. دریافت اطلاعات مشتریان: فروشندگان می‌‌توانند با مشاهده و دریافت اطلاعات پرداخت‌‌کنندگان خود، مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تماس، با مشتریان خود در ارتباط باشند.
  4. تکمیل فرآیند خرید: پس از این‌‌که مشتری پرداخت خود را نهایی می‌‌کند، فروشنده می‌‌تواند پیامی با مضمون دلخواه و مرتبط با تراکنش‌‌های موفق یا ناموفق برای مشتری خود ارسال کند.
  5. کد تخفیف: فروشنده به‌‌راحتی می‌‌تواند لینک کد تخفیف موردنظر خود را در زرین‌‌لینک تعریف و مشخص کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
  6. تعریف تعداد سفارش: در زرین‌‌لینک محدودیتی در تعریف تعداد سفارش برای هر محصول وجود ندارد.
  7. عدم محدودیت انتقال وجه: با سقف انتقال وجه ۵۰ میلیون تومانی با زرین‌‌لینک، دیگر نیازی نیست مشتریان برای انتقال مبالغ بالا به خودپرداز یا شعب بانکی مراجعه کنند.
  8. مدیریت امورمالی و تراکنش‌‌ها: در پنل مدیریتی زرین‌‌پال، گزارش دقیقی از تمام تراکنش‌‌ها بر اساس محصول، تاریخ، مبلغ و نام پرداخت‌‌کننده قابل مشاهده است و تایید تراکنش‌‌‌‌ها، نیازی به چک کردن فیش‌‌های واریزی با بانک مبدا نخواهد داشت.

زرین‌‌‌لینک برای چه افرادی با چه کسب و کاری مناسب است؟

  • فریلنسرها
  • مدرسین خصوصی
  • پرداخت در محل
  • فروشگاه‌‌‌های اینترنتی
  • هیئت‌‌‌های مذهبی
  • بلاگرها
  • خیریه‌‌‌ها
  • قرض‌‌‌الحسنه‌‌‌های خانگی
  • پزشکان

3. زرین‌کارت (طلایی‌ترین کارتِ بانکی)

زرین‌‌کارت یک کارتِ بانکی عضو شبکه‌‌ی شتاب و متصل به یک حساب بانکی است که از تمام ویژگی‌‌ها و امکانات یک حساب بانکی تمام عیار برخوردار است. زرین‌‌کارت این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌‌سازد تا از تعرفه‌‌ی کارمزد کم‌‌تر در روزهای عادی و کارمزد رایگان در سه‌‌شنبه‌‌های طلاییِ زرین‌‌پال بهره‌‌مند شوند.

ویژگی‌های زرین‌کارت

  1. کاهش کارمزد: در روزهای عادی هفته، کارمزد دارندگان زرین‌کارت به‌صورت نیم درصد تا سقف ۲۰۰۰ تومان است.
  2. کارمزد رایگان: در سه‌شنبه‌های طلایی زرین‌پال، تسویه‌حساب به مقصد زرین‌کارت بدون کسر کارمزد و کاملا رایگان انجام می‌شود.
  3. عضو شبکه‌ بانکی کشور: به واسطه‌ی درخواست و انتخاب پذیرندگان، زرین‌کارت به عنوان عضو رسمی شبکه‌ی بانکی کشور، صادر می‌شود.
  4. سهولت انتقال وجه: زرین‌کارت طبق قوانین بانک مرکزی کشور، تمام ویژگی‌ها و امکانات یک حساب بانکی رایج را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  5. جامعیتِ استفاده: زرین‌کارت تمام امکانات کارت‌های بانکی، مانند پرداخت اینترنتی، پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز، انتقال و برداشت وجه را دارد.

4. تسهیم (درگاه پرداخت اشتراکی)

تسهیم بهترین روش برای مدیریت مالی کسب‌ و کارهای شراکتی است که به واسطه‌ی آن، درآمد حاصل از فروش محصولات یا خدمات، در سهم‌های ثابت یا متغیر میان شرکای تجاری تقسیم شده و به صورت جداگانه به حساب هر شخص واریز می‌‌شود.

ویژگی‌های تسهیم

  1. ایجاد حس اطمینان میان شرکای تجاری
  2. تسهیم درآمد حاصل از فروش کل یا جز
  3. آسان‌سازی امور مالی میان شرکای تجاری
  4. سرعت‌دهی به فرآیند تسهیم درآمد میان شرکا
  5. امکان واریز سهم شرکا به صورت خودکار یا دستی

تسهیم، برای چه افرادی و چه کسب و کاری مناسب است؟

  • بازارگاه‌ها
  • کسب و کارهای شراکتی
  • فروشگاه‌سازها
  • ربات‌های تلگرامی
  • سرویس‌های ابری (SaaS)
  • پلتفرم‌های برنامه‌نویسی و اجرا (PaaS)


5. زرین‌پلاس (ابزار هوشمند سوددهی)

زرین‌پلاس محصولی از زرین‌پال، فرصتی فراهم کرده است تا کسب و کارها در هر اندازه و دسته‌بندی شغلی، با در دست داشتن ابزاری قدرتمند برای وفادارسازی مشتریان و افزایش فروش محصولات خود، بتوانند کسب و کار خود را به بهترین شکل توسعه و گسترش دهند و جایگاه برترین فروشگاه منطقه را به خود اختصاص دهند.

ویژگی‌های زرین پلاس

  1. وفادارسازی مشتریان
  2. افزایش فروش
  3. باشگاه مشتریان اختصاصی
  4. افزایش مشتری
  5. افزایش سهم بازار در محدوده‌ی فعالیت
  6. کاهش هزینه‌های بازاریابی
  7. انگیزه‌‌سازی برای تکرار خرید مشتری
  8. ارائه‌ی پیشنهاد شگفت‌انگیز به مشتریان
  9. نمایش فروشگاه پذیرنده به عنوان جایگاه برتر

ساخت درگاه پرداخت زرین پال

ابتدا وارد سایت زرین پال شوید. پس از آن ایجاد ثبت نام را انتخاب کنید.

در این قسمت صفحه ای به شما نشان داده خواهد شد که نام و نام خانوادگی و شماره همراه را از شما می خواهد.

پس از وارد کردن شماره یک کد دستوری شش رقمی برای شما ارسال خواهد شد. آن را وارد قسمت مشخص شده کنید.

اکنون وارد پنل زرین پال شوید. در قسمت درگاه های پرداخت به شما خواهد گفت که برای استفاده از خدمات زرین پال باید عضویت خودتان را نقره ای کنید.

در دومین مرحله برای گرفتن درگاه زرین پال باید برای ارتقا عضویت اقدام کنید. اطلاعات خواسته شده را مانند جنسیت، تاریخ تولد و نام خود را وارد کنید.

پس از آن آدرس مورد نظر را به همراه کد پستی و شماره  تلفن ثابت وارد کنید. در نهایت بروزرسانی را انتخاب کرده و مدارک را آپلود کنید. مدارک مورد نظر اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه می باشد. حجم فایل ارسالی نباید بیشتر از 2 مگابایت باشد و همچنین فرمت آن نیز باید jpg باشد.

نکته مهم، با گوشی همراه عکس نگیرید، مدارک شما حتما باید اسکن شده باشند. پس از ارسال مدارک در قسمت تیکت ها، پیغامی با عنوان تایید مدارک به شما نشان داده خواهد شد یا اگر مدارک و اطلاعات شما مشکلی داشته باشد، به شما خواهد گفت.

 اگر تمامی اطلاعات و مدارک مورد نظر صحیح باشد، عضویت شما به سطح نقره ای تغییر خواهد کرد. حالا کافیه به قسمت درگاه‌های پرداخت پنل زرین پال برید و ایجاد درگاه پرداخت را انتخاب کنید. در این قسمت نام سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید. سپس توضیح مختصری در مورد نوع فعالیت‌تان ارائه می‌دهید.

اکنون کیف پول حساب اصلی زرین پال را انتخاب کنید. در دسته بندی ها با توجه به موضوع کاری خود، دسته مورد نظر را انتخاب کنید و در آخر ایجاد درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

در نهایت پس از انجام فرایند ثبت نام و تایید از جانب زرین پال، کدی به شما داده میشود. این کد را باید در زمان فعالسازی درگاه در سایت خودتان، وارد کنید. در محتوا آموزش اتصال وردپرس به درگاه واسط زرین پال  به شما این مورد را آموزش داده ایم.

آموزش اتصال زرین پال به سایت وردپرس با ووکامرس

شما در ابتدای راه‌اندازی و اتصال زرین پال به وردپرس نیازی به اینماد ندارید . بعد از نصب افزونه فروشگاهی ووکامرس، برای نصب افزونه زرین پال در وردپرس، کافیست به مخزن افزونه‌های وردپرس (منوی افزونه ها و اضافه کردن افزونه جدید) مراجعه کنید و افزونه “درگاه پرداخت ووکامرس زرین‌پال ” را جستجو کنید، سپس آن را نصب و فعال کنید.

مانند تصویر زیر در قسمت پیشخوان به بخش پیکربندی ووکامرس بروید و دکمه فعال کردن افزونه زرین پال را بزنید. پس از فعال کردن پرداخت امن زرین پال، مدیریت را انتخاب کنید.

 افزونه درگاه پرداخت زرین پال وردپرس

در بخش تنظیمات زرین پال، مطابق شکل زیر باید تنظیمات پایه‌ای مربوط به افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زیرین‌پال، مخصوصا کد مرچنت را وارد نمایید.

برای دریافت کد مرچنت، باید به سایت زرین پال مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید، روی درگاه پرداختی کع قبلا ساخته اید کلید کنید و وارد بخش تنظیمات درگاه شوید و کد مرچنت درگاه را کپی کنید. سپس مجدد به بخش تنظیمات ووکامرس برگردید و آن را در قسمت خواسته شده وارد کرده و روی دوکمه ذخیره کلیک کنید. اکنون درگاه زرین پال در سایت شما فعال شده است.

امیدواریم از این آموزش نهایت بهره را ببرید
همراه ما باشید در سودپلاس $

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
4.7/5 - (4 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *