رشد کسب و کار با بازاریابی محتوا

10 راه برای رشد کسب و کار خود با بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که از تولید محتوا برای ارائه ارزش به مخاطبان استفاده می‌کند. با استفاده از ابزارهایی مانند وبلاگ‌ها، ویدئوها و ایمیل‌ها، می‌توانید کسب و کار خود را رونق دهید و خود را به عنوان رهبران فکری معتبر در صنعت معرفی کنید.

اشکال مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می‌توانید به جای تلاش برای تسلط بر همه آنها، مواردی را پیدا کنید که برای برند شما منطقی هستند و زمان و منابع خود را روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در اینجا 10 روش بازاریابی محتوا برای انتخاب وجود دارد.

1. وبلاگ‌‌ها

وبلاگ نویسی شاید متداول ترین استراتژی بازاریابی محتوایی باشد که مشاغل در هر اندازه‌ای برای جذب مخاطب خود از آن استفاده می‌کنند. حفظ یک وبلاگ، احتمال ایجاد روابط قوی با خوانندگان خود را افزایش می‌دهد، که می ‌تواند منجر به اقدامات سودآور مشتری شود.

وبلاگ‌نویسی همچنین راهی عالی برای نشان‌دادن دانش و تخصص خود به مخاطبان است. حضور مداوم وبلاگ و برنامه منظم انتشار، مخاطبان گسترده‌ای را جذب می‌کند و همچنین دید جستجوی ارگانیک شما را افزایش می‌دهد.

2. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها اطلاعاتی مانند آمار و حقایق را در قالبی بصری سازماندهی می‌کنند که خواندن و درک آن آسان باشد. متن اغلب در بلوک‌های جداگانه در یک اینفوگرافیک سازمان‌دهی می‌شود، شاید با آیکون‌های کوچک یا تصاویر دیگری برای تکمیل اطلاعات نوشته شده همراه باشد. یک استراتژی بازاریابی محتوای اینفوگرافیک همراه با یک وبلاگ یا سایر رسانه های مکتوب می تواند بسیار سودمند باشد.

3. فیلم‌ها

بر اساس گزارش Global Media Insight ، یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد که محتوای ویدیویی را به یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی و تعامل با مخاطبان تبدیل می‌کند. محتوای ضبط‌شده مانند ویدیوهای آموزشی و نمایش محصولات، دو مورد از محبوب‌ترین انواع محتوای ویدیویی هستند.

ویدئوها همچنین بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا زمانی را در صفحه شما بگذرانند. اگر بیننده چیزی ارزشمند از یکی از ویدیوهای شما استخراج کند، احتمالاً در وب سایت شما باقی می‌ماند یا برای اطلاعات بیشتر در آینده به آن مراجعه می‌کند.

4. ایمیل‌ها

به گفته HubSpot، کمپین‌های ایمیلی یکی از مؤثرترین اشکال بازاریابی محتوا هستند، به طوری که 64 درصد از مشاغل کوچک از ایمیل برای دستیابی به مشتریان استفاده می‌کنند.

با این حال، بمباران مداوم مشترکین خود با تبلیغات ایمیلی به اندازه ارائه محتوای آموزنده موثر نخواهد بود.

ایمیل های بازاریابی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • نوار عنوان. این باید مختصر و قانع کننده باشد.
  • تصویر . حداقل یک تصویر جذاب در هر ایمیل اضافه کنید.
  • پاراگراف اصلی. متن ایمیل شما باید آموزنده باشد و نباید بیش از 200 کلمه باشد.
  • فراخوان برای اقدام (CTA). خواننده خود را تشویق کنید تا در جهت خاصی مانند بازدید از یک وب سایت، شرکت در نظرسنجی یا خرید، حرکت کند.

5. کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید

محتوای طولانی یک راه عالی برای نشان دادن دانش و تخصص خود در صنعت به مخاطبان است.

از آنجایی که کتاب‌های الکترونیکی یا کاغذهای سفید معمولاً از کاربران می‌خواهند قبل از دانلود، اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل را ارائه دهند، این به استراتژی بازاریابی ایمیلی شما نیز می‌خورد. با این حال، باید به مخاطبان خود دلیلی برای تلاش ارائه دهید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید شما تبلیغی برای کسب و کار یا خدمات شما نیست. با بررسی دقیق صنعت خود به مشتریان و ارائه پیشنهادهای ارزشمند، به دستیابی و حفظ مشترکین ادامه خواهید داد.

6. پست‌های رسانه‌های اجتماعی

طبق آمار Statista، با بیش از 3.6 میلیارد نفر استفاده از رسانه‌های اجتماعی در سال 2020 و پیش بینی 4.41 میلیارد نفر تا سال 2025، رسانه‌های اجتماعی به یک ابزار بازاریابی بسیار موثر تبدیل شده اند.

هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی، مخاطبان خود و آنچه را که دوست دارند از برند شما ببینند را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت طراحی داخلی هستید، ممکن است نکاتی را در مورد دکوراسیون یک فضا در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. اگر یک نانوایی محلی هستید، شاید می‌توانید جزئیات یک رویداد آینده در فروشگاه خود را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک بگذارید یا یک دستور پخت و ویدیوی آشپزی را در TikTok خود به اشتراک بگذارید.

7. محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر یک ابزار بازاریابی محتوا عالی است، زیرا شامل متون، ویدیوها، عکس‌ها، بررسی‌ها و سایر اشکال محتوایی است که افراد دیگر (معمولاً مشتریان) ایجاد می‌کنند، نه خود برند. یک شرکت به سادگی باید محتوا را بازنشر کند یا به اشتراک بگذارد و به آن اجازه دهد خودش صحبت کند.

به عنوان مثال، اگر یک مشتری عکسی از خود با لباس پوشیدن از یک بوتیک محلی پست کند، آن فروشگاه می‌تواند آن عکس را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد تا لباس خود را به بازار عرضه کند. این نه تنها محصولات شما را بازاریابی می‌کند، بلکه نظرات مثبت مشتریان واقعی را نیز برجسته می کند.

8. پادکست‌ها

پادکست یک شکل محبوب از بازاریابی محتوا است، زیرا طبق آمار Statista تقریباً 60٪ از مصرف کنندگان در سال 2021 به پادکست گوش می‌دهند. فرقی نمی‌کند پادکست‌های فقط صوتی یا ویدیویی را دنبال کنید، اشتراک‌گذاری تجربه و بینش صنعت خود از طریق این رسانه می‌تواند شنوندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

مصرف‌کنندگان امروزی دوست دارند بدانند با چه کسی تجارت می‌کنند، و پادکست می‌تواند به شنوندگان کمک کند تا با برند شما ارتباط بیشتری برقرار کنند. علاوه بر این، پادکست‌ها به خلاقیت و دسترسی به سایر رهبران فکری در صنعت شما اجازه می‌دهند. می‌توانید مهمان‌ها را دعوت کنید، شبکه‌سازی کنید و در مورد مسائل مهم و مرتبط در طول قسمت‌هایتان بحث کنید. در نظر بگیرید که پادکست را با اجازه دادن به مخاطبان خود برای ارسال سؤال یا درخواست موضوعات برای قسمت‌ها، باز کنید.

9. راهنماها یا مطالب آموزشی چگونه انجام شود

ایجاد راهنماهای چگونه برای مصرف کنندگان یک راه عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان است. ارائه محتوای ارزشمند بدون هیچ هزینه‌ای، در معرض دید شما قرار می‌گیرد و شانس شما را برای تبدیل سرنخ‌ها به مشتری افزایش می‌دهد. مخاطبان شما ممکن است برای دریافت اطلاعات رایگان به سراغ شما بیایند، اما آنها احتمالا برای تخصص و پیشنهادات بیشتر در آنجا خواهند ماند.

می‌توانید ویدیوهای کوتاه یا راهنماهای نوشتاری ایجاد کنید و آنها را در وب سایت و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، اینستاگرام به پست‌های چرخ و فلک اجازه می‌دهد که از طریق آن می‌توانید دستورالعمل‌های گام به گام را در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

10. تبلیغات پولی

سرمایه گذاری بر روی تبلیغات پولی برای کار کردن با سایر استراتژی‌های بازاریابی محتوا راهی عالی برای ارائه محتوای خود در مقابل افراد مناسب است. تبلیغات پولی به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و می‌توانید آنها را در رسانه‌های اجتماعی، صفحات فرود، بنرها، محتوای حمایت شده و موارد دیگر به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید سرمایه‌گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید، که نوعی تبلیغات پولی است که از اینفلوئنسرها (شخصیت‌های عمومی با دنبال‌کنندگان خاص، معمولاً در رسانه‌های اجتماعی) برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می‌کند. اینفلوئنسرها تمایل دارند پیروان وفادار و قابل اعتمادی داشته باشند که برای توصیه‌های آنها ارزش قائل هستند. با مشارکت با اینفلوئنسر، می‌توانید در معرض دید بیشتری قرار بگیرید و فروش خود را به طور ارگانیک افزایش دهید.

سخن آخر

بازاریابی محتوا راهی فوق العاده موثر برای رشد کسب و کار شماست. اگر این مراحل را دنبال کنید مطمئناً بازده سرمایه‌گذاری خود را در دراز مدت خواهید دید.

هرچه برای مخاطبان خود مرتبط تر و مفیدتر باشید، برای گوگل نیز بیشتر خواهید بود. بیرون انداختن تورهای معمولی برای جذب مشتریان بالقوه، راه مطمئنی برای ایجاد یک قیف بازاریابی قوی است. بنابراین، بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای مدرن ضروری است تا ارزش را افزایش دهد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
4.5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *