معرفی 6 روش تبلیغاتی مؤثر که کسب و کارتان را متحول می‌کند

آخرین بروزرسانی:08 اسفند 1400

تبلیغات کلید اصلی موفقیت هر کسب و کاری است. هر چقدرهم که محصولات یک شرکت از کیفیت بالایی برخوردار باشند، بدون تبلیغات مؤثر موفقیت آن شرکت غیرممکن است. دراین مقاله قصد داریم تا به معرفی 6 روش تبلیغاتی مؤثر، که نقش بزرگی در موفقیت کسب و کار شما دارد، بپردازیم.

بیایید در ابتدا کمی بیشتر با مفهوم تبلیغات آشنا شویم:

تبلیغات چیست؟

تبلیغات، هرگونه فعالیتی است که مخاطب را ترغیب می‌کند تا از شما خرید کند ویا از خدمات شما استفاده کند. تبلیغات می‌توانند به‌طور غیر مستقیم روی مخاطب اثر گذاشته و او را به خرید محصول شما ترغیب کند. یکی از مهمترین معیارها برای شرکت‌های کوچک ارزان بودن تبلیغات درکنار اثرگذاری بالای آن می‌باشد.

بهترین روش‌های تبلیغاتی مؤثر

1.شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید

یکی از اساسی ترین روش‌های تبلیغات مؤثر که تأثیرگذاری بسیار بالایی دارد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. امروزه کمتر کسی را می‌توان دید که دست کم از یک پیام رسان استفاده نکند. بیشتر شبکه‌های اجتماعی رایگان اند و همین خصوصیت باعث نفوذ بسیاربالای آن در افراد شده است. امروزه بیشتر کسب و کارها برای خود یک صفحه‌ی شخصی در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارند. به نظر شما چقدر تفاوت میان فروش اینترنتی و فروش فیزیکی آن کسب و کار وجود دارد؟ در بیشتر مواقع، درصورتی که شما توانایی بالایی در جذب افراد به سمت محصول خود داشته باشید، تعداد فروش اینترنتی چندین برابر بیشتر از فروش فیزیکی تان خواهد بود.

برای ایجاد تبلیغات در شبکه های اجتماعی، خیلی از بازاریاب‌ها از اطلاعات بدست آمده قبلی مشتریان، برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

یکی از مزیت‌های شبکه‌های اجتماعی تعاملی بودن آن است؛ یعنی مخاطب می‌تواند به صورت آنلاین در مورد محصولتان از شما سؤال کرده و همان موقع پاسخ خود را بگیرد.

شبکه های اجتماعی

2.روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید

یکی از اشتباهاتی که خیلی از کسب و کارها هنگام تبلیغات محصول خود مرتکب می‌شوند، تبلیغات کلی است. شما باید مخاطب هدف خود را بشناسید و روی آن تمرکز کنید. فرض کنید مخاطبان هدف شما فوتبالیست‌ها هستند و شما محصولات ورزشی مرتبط با آن‌ها را ارائه می‌دهید. اشتباهی که شما مرتکب می‌شوید این است که محصولتان را به همه افراد معرفی می‌کنید. واضح است که همه افراد یک جامعه فوتبالیست نیستند و همینطور فوتبالیست‌ها نیز دوست ندارند محصولی را خریداری کنند که یک محصول معمولی است و برای همه افراد ساخته شده است.
بنابراین شما باید فقط روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید و محصول خود را با توجه به نیازهای آنان ارائه دهید.

مخاطب هدف

3.محصول خود را از طریق ایمیل مارکتینگ تبلیغ کنید

یکی دیگر از روش‌های مؤثر در جذب مشتری‌های جدید، ایمیل مارکتینگ است. بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ را می‌توان یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات مؤثر دانست. البته باید توجه داشت که مهارت شما در جذب افراد و ترغیب آن‌ها به خرید در ایمیل مارکتینگ، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا خیلی از افراد، پیام‌های تبلیغاتی که برایشان ارسال می‌شود را مشاهده نمی‌کنند.

در تبلیغات ایمیل مارکتینگ، شما یک پیام تبلیغاتی را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنید. درواقع هدف از این کار این است که علاوه بر ارسال یک پیام تبلیغاتی، شما بتوانید ارتباط مناسب و موثری با مخاطب خود برقرار کنید.

شاید برخی از افراد فکر کنند که باید برای هر مشتری به صورت جداگانه پیام تبلیغاتیشان را ارسال کنند. اما درواقع، تنها کاری که شما باید در ایمیل مارکتینگ انجام دهید، نوشتن متن است! بقیه کار را به نرم افزارهای ارسال انبوه ایمیل بسپارید.

ایمیل مارکتینگ

4.مکان مناسبی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات برای جذب هرچه بیشتر مشتری، تبلیغات مناسب در مکان‌های مناسب است. همچنین این روش با روش تمرکز روی مخاطبان هدف مرتبط است. درواقع شما باید پس از شناخت مخاطب هدف خود، مکان مناسبی را برای نشان دادن تبلیغ به او انتخاب کنید. شاید مترو و اتوبوس جایی مناسب برای مخاطب هدف شما نباشد. باید بیشتر سراغ مکان‌هایی بروید که مخاطبان شما در آنجا قرار دارند. پس از بررسی مخاطب و مکان مناسب برای تبلیغ، باید به سراغ چیزهایی بروید که مخاطبتان بیشتر به آن‌علاقه دارد؛ برای مثال به چه چیزهایی گوش می‌دهد ویا چه برنامه‌هایی را بیشتر تماشا می‌کند.

مکان مناسب تبلیغات

5.تیزر تبلیغاتی تولید کنید

تیزر تبلیغاتی یک نوع آگهی است که قبل از آگاهی کامل مخاطب نسبت به محصول، در قالب تصویر، ویدیو و متن ظاهر می شود و هدف اصلی تولید آن این است که با حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزد و او را ترغیب به خرید آن محصول کند. معمولا بیشتر تیزرهای تبلیغاتی کوتاه و مختصر اند و همانطور که پیش‌تر نیز اشار کردیم، هدف آن تنها وارد شدن به ذهن بیننده است. شاید خیلی اوقت در خیابان‌ با بیلبوردی مواجه می‌شوید که تنها شامل یک کلمه بی‌معنی است و شما را سردرگم می‌کند. آن بیلبورد یک تیزر تبلیغاتی است که هدفش کنجکاو کردن شما نسبت به محصول مورد نظر است، و معرفی محصول پس از آن انجام می‌شود. در این مرحله پیامی به شما منتقل شده است ولی شما روحتان هم خبر ندارد که درباره چه موضوعی است.

یوتویوب پرطرفدارترین موتور جستجوی ویدیو است. شاید بسیاری از افراد به دلیل وجود تحریم نتوانند از آن استفاده کنند، ولی امروزه، شبکه‌های اشتراک گذاری ویدیو، خصوصا در ایران بسیار گسترش یافته اند. یکی دیگر از مزایای تولید ویدیوهای تبلیغاتی، این است که تماشای ویدیو به مراتب راحت‌تر از خواندن یک متن طولانی است.

شاید برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی حرفه‌ای، به زمان یادگیری یا افراد خبره‌ای نیاز داشته باشید؛ ولی مطمئن باشید که یک تیزر حرفه‌ای بسیار موفق‌تر از تراکت‌های تبلیغاتی عمل می‌کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی

6.تبلیغات کلیکی را امتحان کنید

تبلیغات کلیکی یکی از بهترین شیوه‌های انجام تبلیغات در فضای مجازی است. طبق آمار، در سال ۲۰۱۷ هفت میلیون تبلیغ‌دهنده، مبلغی بیش از ۱۰.۱ میلیارد دلار را به تبلیغات کلیکی خود اختصاص داده‌اند. شرکت‌های بزرگ و شناخته شده سهم بزرگی از هزینه‌های بازاریابی خود را به تبلیغات کلیکی اختصاص می‌دهند؛ زیرا بازخورد بسیار مطلوبی را می‌توان از آن گرفت. درواقع افراد به ازای هرکلیکی که روی تبلیغات شما می‌کنند، مبلغی را دریافت می‌کنند. همین امر باعث شد تا خیلی از افراد به سمت تبلیغات کلیکی بروند. البته باید درنظر داشت که محتوای تبلیغ نیز بسیار مهم است؛ اگر محتوای شما باکیفیت نباشند، تبلیغات شما بجز یک منبع درآمد برای بازدید کننده، سود دیگری نخواهد داشت.

در ایران، سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که تبلیغات شما را برایتان در فضای مجازی منتشر می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و مشتریان هدف خود از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

سخن آخر

تبلیغات، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کلیدهای هر کسب و کاری است. اگر محصولات شما در مقابل رقیبانتان از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار باشند، بدون تبلیغات مؤثر نمی‌توانید محصولات خود را به فروش برسانید. شما باید بیشتر مبلغی که روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کرده اید را خرج تبلیغات خود کنید. البته همانطور که می‌دانید، بدون خرج کردن، نمی‌توانید تبلیغات خود را گسترش دهید و آن را در معرض دید همگانی قرار دهید.

ما سعی کردیم در این مقاله 6 روش تبلیغاتی مؤثر را به شما معرفی کنیم که هرکدام بسیار کارآمد هستند. شما می‌توانید با مطالعه و تحقیق بیشتر، بهترین روش را برای کسب وکار خود انتخاب کنید، ویا چند روش را با یک دیگر ترکیب کرده و نتیجه آن را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کارها را انجام دهید تا بتوانید روشی را که برای کسب و کارتان مناسب است را انتخاب کنید.

با سودپلاس همراه باشید…

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *