اخبار ارزدیجیتال خبر

وضعیت بازار: آیا جهش این هفته بیت کوین موقت بود؟

آخرین بروزرسانی:22 بهمن 1400

از روز گذشته وضعیت بازار بسیاری از ارزهای دیجیتال نزولی بوده است؛ حرکتی که می‌تواند نشانه‌ای برای موقت‌بودن جهش اخیر قیمت‌ها باشد.

به گزارش کوین دسک، شب گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد ۳.۶ میلیارد دلار از بیت کوین‌هایی را که در جریان هک سال ۲۰۱۶ بیتفینکس (Bitfinex) از این صرافی سرقت شده بود، کشف و ضبط کرده است.

حدود ۶ سال پیش، ۱۲۰٬۰۰۰ بیت کوین از صرافی بیتفینکس سرقت شده بود که در آن زمان چیزی حدود ۶۰ میلیون دلار ارزش داشت. ظاهراً زوج متأهلی هم به اتهام پول‌شویی و مشارکت در انتقال این بیت کوین‌ها دستگیر شده‌اند.

بیتفینکس گفته است ضرر قربانیان سرقت سال ۲۰۱۶ را در قالب لئو (UNUS SED LEO)، یکی از توکن‌های بومی خود، بازپرداخت خواهد کرد. گفتنی است که یک ساعت پس از انتشار این خبر، قیمت توکن لئو ۵۰ درصد رشد کرد.

با وجود جهش ۵۰ درصدی قیمت لئو، بیت کوین و اتریوم هر دو در ۲۴ ساعت گذشته سقوطی ۳ درصدی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که ریپل و سولانا هر کدام به ترتیب ۴.۵ و ۶ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

با وجود بهبود احساسات معامله‌گران در روزهای اخیر،‌ تحلیلگران انتظار دارند که نوسانات در بازار همچنان برای کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد.

مارتا رِیِز (Martha Reyes)، مدیر بخش تحقیقات صرافی بی‌کوانت (Bequant)،‌ گفته است:

حجم معاملات همچنان کم به نظر می‌رسد. بیت کوین از سال گذشته توانسته است حمایت بین ۳۰٬۰۰۰ تا ۴۰٬۰۰۰ دلار را حفظ کند؛ اما هنوز نمی‌توان گفت که خطری قیمت را تهدید نمی‌کند. اگر بخواهیم عوامل کلان را در نظر بگیریم،‌ کم‌بودن حجم معاملات در بازار سهام و نوسان شدید قیمت‌ها،‌ باعث شده است تا نشانه‌هایی از ضعف در بازار دارایی‌های با بازدهی بالا دیده شود.

بهبود احساسات معامله‌گران و کاهش ترس در بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین هفته گذشته از محدوده «ترس شدید» خارج شد و در حال حاضر نشانه‌هایی از بهبود احساسات معامله‌گران به چشم می‌خورد.

مو‌‌‌ٔسسه تحقیقاتی آرکان ریسرچ (Arcane Research)، در گزارش روز گذشته خود نوشته است:

پس از آنکه معامله‌گران برای سه ماه بازار را با احساس ترس و آشفتگی همراهی کردند،‌ سرمایه‌گذاران بیت کوین اکنون با میل‌ بیشتری از تغییر احساسات به وضعیت «طمع» استقبال خواهند کرد.

آخرین بار که این شاخص از سطح ترس شدید به‌سمت بالا بازگشته بود، به ماه ژوییه (تیر) باز می‌گردد؛ حرکتی که بعدها با جهش صعودی قیمت همراه شد. این بار اما، جهش قیمت در حالی که حجم معاملات کمتر از حد انتظار ارزیابی می‌شود، نشانه‌ای از ضعف قدرت خریداران است. این عوامل در مجموع می‌توانند زمینه را برای ریزش و نوسان محدود قیمت در کوتاه‌مدت فراهم کنند؛ خصوصاً با درنظرگرفتن این نکته که عوامل کلان اقتصادی و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، می‌تواند بازار را تحت‌فشار قرار دهد.

آرکان ریسرچ گفته است:

با نزولی‌شدن بازار، سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار مهم‌ترین حمایت قیمت خواهد بود که باید در روزهای آتی آن را زیر نظر داشته باشیم.

وضعیت بازار: آیا جهش این هفته بیت کوین موقت بود؟
شاخص ترس و طمع بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین در برابر اتریوم

همان طور که از نمودار زیر پیداست، قیمت اتریوم در برابر بیت کوین اخیراً شاهد یک اصلاح نزولی بوده است. در طول هفت روز گذشته و در جریان جهش قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال،‌ بازدهی اتریوم تنها ۱ درصد کمتر از بیت کوین بود. با وجود این اختلاف اندک، شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در بازار «اتریوم/ بیت کوین»، به این معنی است که سقوط شدید‌تر اتریوم در برابر بیت کوین برای کوتاه‌مدت محتمل خواهد بود.

وضعیت بازار: آیا جهش این هفته بیت کوین موقت بود؟
نمودار قیمت اتریوم در برابر بیت کوین
اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *