اخبار ارزدیجیتال

یک دلیل ساده از زبان تحلیل گر بلومبرگ: چرا بیت کوین از طلا بهتر است.

تحلیل‌گر نشریه‌ی بلومبرگ بر این باور است که بیت کوین، مدل عرضه جذاب‌تری نسبت به طلا ارائه کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا‌های مالی در بلومبرگ، در آخرین گزارش بیت کوین خود، همچنان نسبت به پادشاه ارزهای دیجیتال خوش‌بین است و به برتری بیت کوین در برابر رقیب خود، طلا، این گونه اشاره می‌کند:

برخلاف هم‌قطار شبه پولی خود، طلا، قیمت بالا‌تر [بیت کوین] مشوقی برای عرضه‌ی بیشتر نخواهد بود.

او از طلا و بیت کوین به عنوان دو دارایی که در مقابل ارزش سرمایه‌های کاربران محافظت می‌کنند، یاد کرده است.

مک‌گلون به این حقیقت اشاره دارد که در اکثر بازار‌های کالا، تقاضای بیشتر، به قیمت‌های بالا‌تر منجر می‌شود. در نتیجه، این امر به تولید بیشتر کالا و تثبیت قیمت (در سطح بالا) ختم می‌شود. با این حال، عرضه‌ی بیت کوین توسط کدهای رایانه‌ای این ارز کنترل می‌شود. علاوه بر این، نرخ تولید بیت کوین‌های جدید در هفته‌ی آینده نصف خواهد شد.

هرچند می‌توان این‌طور هم استدلال کرد که اگرچه استخراج بیت کوین با افزایش تقاضا نمی‌تواند تغییر کند، ولی عرضه آن چندان هم تغییرناپذیر نیست؛ به این معنا که اگر قیمت دستخوش تغییراتی شود، عرضه با شدت کمتری دچار نوسان می‌شود. مقدار بیت کوینی که سرمایه‌گذاران بلندمدت (هودلرها) از عرضه‌کنندگانی که مدت زیادی بیت کوین را نگه نمی‌دارند (ماینرها) می‌خرند، بر قیمت تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این، مک‌گلون اظهار داشت که ترکیب چارچوب ضد تورمی بیت کوین با محرک‌های بی‌سابقه‌ی بانک مرکزی، محیطی عالی را برای بیت کوین به ارمغان می‌آورد تا از سایر بازار‌ها پیشی بگیرد:

عرضه‌ی محدود به این معنا است که پذیرش و به‌کار‌گیری بیت کوین تنها معیارِ مهم است. در محیطی بی‌نظیر که تقریباً همه‌ی بانک‌های مرکزی به شدت در حال افزایش نقدینگی هستند، اکثر نشانه‌ها مثبت باقی می‌مانند.

تحلیل‌گر بلومبرگ: بیت کوین از نظر مدل عرضه برتر از طلا است
کاهش مقیاس ریسک نسبی بیت کوین

به گفته مک‌گلون، قدرت بیت کوین یکی دیگر از معیار‌های کلیدی این ارز به شمار می‌رود. نوسانات ۱۸۰ روزه به کم‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است. آخرین باری که بازار شاهد چنین افت چشمگیری در معیار کلیدی ریسک این دارایی بوده، به پیش از بزرگ‌ترین روند صعودی باز می‌گردد:

کم‌ترین نرخ نوسانات ۱۸۰ روزه تاریخی بیت کوین از این جهت قابل‌توجه است که نشانه‌ای از بازار گاوی (صعودی) را که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و در ۲۰۱۷ به پایان رسید، به همراه دارد.

تحلیل‌گر بلومبرگ: بیت کوین از نظر مدل عرضه برتر از طلا است
علاقه به بیت کوین همچنان رو به افزایش است

همچنین، مک‌گلون معتقد است که شواهدی مبنی بر افزایش شکلی از سرمایه‌گذاری به عنوان «خرید و نگه‌داشتن» موجود است. او مشاهده کرده که دارایی‌های تحت مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل (GrayScale) در زمان کاهش‌های قیمت، افزایش یافته‌اند:

نکته‌ی قابل‌توجه این است که رکورد اخیر در این معیار تقاضا، به دنبال سقوط نا‌گهانی قیمت بیت کوین در ماه مارس و فرو‌پاشی بازار سهام صورت گرفته است. این امر نشانه‌ی حمایت از بیت کوین است. سرمایه‌گذاران در افت‌های قیمت، خریدارانی مشتاق بوده‌اند. از معادل حدود ۳۳۰٬۰۰۰ بیت کوین در ابتدای ماه می (۱۲ اردیبهشت)، صندوق GBTC حدود دو درصد عرضه را به خود اختصاص داده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *