اخبار ارزدیجیتال خبر

قیمت بیت کوین هم‌زمان با افزایش حجم معاملات بار دیگر به ۴۰ هزار دلار رسید.

همزمان با افزایش حجم معاملات، قیمت بیت کوین یک‌ بار دیگر به سطح ۴۰,۰۰۰ دلار رسید و برای هفتمین روز متوالی کندل روزانه قیمت به رنگ سبز درآمد. کارشناسان معتقدند که افزایش هم‌زمان حجم معاملات و قیمت نشانه خوبی برای بازار بیت کوین است.

به گزارش کوین دسک، روز دوشنبه قیمت بیت کوین برای اولین بار از اواسط ژوئن (خرداد) به ۴۰,۰۰۰ دلار رسید و همین مسئله باعث شد تا معامله‌گران بیشتری نسبت به ورود به بازار علاقه پیدا کنند. بر اساس گزارش آرکان ریسرچ (Arcane Research) هم‌زمان با افزایش قیمت، حجم معاملات روزانه بیت کوین به ۹.۲ میلیارد دلار رسید که بیشترین حجم ثبت شده از تاریخ ۲۲ ژوئن (۱ تیر) بود.

قیمت بیت کوین هم‌زمان با افزایش حجم معاملات بار دیگر به ۴۰ هزار دلار رسید
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/دلار)

تا پیش از این حجم معاملات بیت کوین در روندی نزولی قرار گرفته بود. برخی گفته بودند که این کاهش حجم تا حدودی تحت تأثیر کاهش فعالیت وال‌استریت به دلیل مرخصی گرفتن و رفتن به تعطیلات تابستانی کارمندان وال استریت است. با گیر افتادن قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار در ماه مه (اردیبهشت)، حرکات بازار هم کم‌رنگ شد.

جهش اخیر حجم معاملات می‌تواند نشان دهد زمانی که در بازار حرکتی در حال شکل‌گیری است، علاقه و فعالیت سرمایه‌گذار مجدداً افزایش می‌یابد.

در گزارش آرکان ریسرچ آمده است:

افزایش حجم معاملات هم‌زمان با رشد قدرت (قیمت) بیت کوین، نشان می‌دهد که این بازگشت قدرتمند با هجوم خریداران مورد حمایت قرار گرفته که نشانه خوبی هم برای بازار است.

قیمت بیت کوین هم‌زمان با افزایش حجم معاملات بار دیگر به ۴۰ هزار دلار رسید
نمودار حجم معاملات روزانه بیت کوین

گفتنی است که حجم معاملات بیت کوین تا پیش از این رو به کاهش بوده و قبل از شکل‌گیری بازگشت روز دوشنبه، برای ۴ روز متوالی کمتر از ۳ میلیارد دلار بوده است.

تحلیل‌گران آرکان ریسرچ نوشته‌اند:

به طور کلی، میانگین متحرک ۷ روزه حجم معاملات با فاصله قابل توجهی زیر متوسط سالانه قرار گرفته و به نظر می‌رسد که معاملات بیت کوین از ابتدای تابستان تاکنون اندک بوده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *