اخبار ارزدیجیتال خبر

بایننس سقف برداشت روزانه را برای کاربران احراز هویت‌نشده کاهش داد.

صرافی بایننس سقف برداشت روزانه برای کاربران احراز هویت‌نشده را از ۲ بیت کوین به ۰.۰۶ بیت کوین کاهش داد. این کاهش ۹۷ درصدی سقف برداشت به‌دنبال افزایش فشار نهادهای نظارتی بر این صرافی است.

به گزارش کریپتو بریفینگ، بایننس گفته است کاربرانی که در این صرافی حساب ساخته‌اند و مراحل احراز هویت آن را پشت سر نگذاشته‌اند، از این پس تنها می‌توانند تا سقف ۰.۰۶ بیت کوین در روز برداشت کنند. تا پیش از این سقف برداشت روزانه برای حساب‌های احراز هویت‌نشده ۲ بیت کوین بود.

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، سقف برداشت روزانه را برای کاربران احراز نشده خود %۹۷ کاهش داده است.

بایننس امروز اعلام کرد حساب‌هایی که تنها مراحل تأیید هویت اساسی (تأیید آدرس ایمیل، شماره تلفن و…) را در این صرافی پشت سر گذاشته‌اند، از این پس تنها می‌توانند روزانه تا سقف ۰.۰۶ بیت کوین، معادل ۲,۲۰۰ دلار با قیمت‌های فعلی، از حساب خود ارز دیجیتال برداشت کنند. تا پیش از این سقف برداشت از بایننس برای حساب‌های احراز هویت‌نشده ۲ بیت کوین در نظر گرفته شده بود که به کاربران امکان می‌داد تا معادل ۷۵,۰۰۰ دلار در روز بیت کوین برداشت کنند.

بایننس با انتشار پستی در وب سایت خود اعلام کرد:

سقف برداشت روزانه برای کاربرانی که تنها مراحل اولیه تأیید حساب را پشت سر گذاشته‌اند [و فقط ایمیل و یا شماره تلفن خود را تأیید کرده‌اند] از این پس به ۰.۰۶ بیت کوین کاهش خواهد یافت.

این تغییرات اکنون برای کاربران جدیدالورود اعمال شده و قرار است بین ۴ تا ۲۳ اوت (۱۳ مرداد تا ۱ شهریور) ۲۰۲۱ برای دیگر کاربران این صرافی هم اجرایی شود.

در مراحل اولیه تأیید هویت، بایننس از کاربران خود می‌خواهد تا نام، آدرس و ایمیل شخصی خود را تأیید کنند. با این حال، این جزئیات با هیچ یک از مدارک هویتی یا اسنادی که رسماً از جانب دولت صادر شده است، مقایسه نمی‎شوند تا درستی آنها بررسی شود.

اعمال محدودیت برای برداشت‌های روزانه اقدامی رایج میان صرافی‌های ارز دیجیتال است تا با این کار از فعالیت‌های غیرقانونی نظیر پول‌شویی جلوگیری کنند.

کاربرانی که حساب خود را به طور کامل احراز هویت کرده‌ باشند، می‌توانند در هر ۲۴ ساعت ۱۰۰ بیت کوین (معادل ۳.۷ میلیون دلار) برداشت کنند. گفتنی است که سقف برداشت برای کاربران «احراز هویت کرده» تغییری نکرده است.

کاهش سقف برداشت کاربران احراز هویت‌نشده، نشان می‌دهد که بایننس در حال سخت‌تر کردن امکان سوءاستفاده از سقف برداشت روزانه ۲ بیت کوینی قبلی خود است و می‌خواهد از این طریق موارد احتمالی فعالیت‌های غیرقانونی را کاهش دهد. علاوه بر این، این قانون انجام معاملات ارزهای دیجیتال را بدون پشت سر گذاشتن فرایند احراز هویت مشتری (KYC)، برای کاربران بایننس دشوارتر می‌کند.

این حرکت در حالی صورت گرفته است که مقامات نظارتی کشورهای سراسر جهان به خاطر نبودن قانون تهیه گزارش‌های مالی و احراز هویت مشتری، به بایننس هشدار داده‌اند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بوده‌اند که نهادهای نظارتی در حال تحقیقاتی درباره بایننس به خاطر منطبق نبودن فعالیت‌هایش با قوانین ضدپولشویی سراسر جهان هستند.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، اخیراً با تأیید اینکه این صرافی قصد دارد رعایت مقررات را در این صرافی تشدید کند و می‌خواهد ذهنیت خود را از یک «استارتاپ به یک ارائه دهنده خدمات مالی» تغییر دهد، به موشکافی‌های نهادهای نظارتی واکنش نشان داد. بایننس اوایل این ماه هم معاملات سهام‌های توکنی شده را متوقف کرد و ادعا کرد که این حرکت در جهت «اختصاص تمرکز تجاری‌اش به ارائه محصولات دیگر» صورت گرفته است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *