اخبار ارزدیجیتال خبر

وضعیت بازار: احتمال سقوط دوباره قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

چند روزی می‌شود که در بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نشانه‌هایی از بازیابی قیمت‌ها دیده می‌شود. با این حال بیشتر کارشناسان معتقدند که احتمال سقوط مجدد قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

به گزارش کوین دسک، روند صعودی بیت کوین از روز گذشته و با عبور قیمت از ۳۷,۰۰۰ دلار در حال دنبال‌شدن است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۴.۵ درصد رشد داشته و این در حالی است که اتریوم در این مدت کمتر از ۴ درصد رشد داشته است. با توجه به بازگشت قیمت در ساعات ابتدایی امروز، به نظر می‌رسد که خریداران کم‌کم روانه بازار می‌شوند. تحلیل‌گران انتظار دارند که در آستانه جلسه مهم امشب بانک مرکزی آمریکا، بازار همچنان درگیر نوسان باشد. گفتنی است که جلسه فدرال رزرو از روز گذشته آغاز شده و قرار است نتیجه آن ساعت ۲۳:۰۰ (به وقت تهران) اعلام شود.

پس از پایان این جلسه قرار است نظر نهایی مقامات فدرال رزرو در رابطه با جزئیات مربوط به پایان برنامه خرید اوراق بهادار در ماه مارس (اسفند) و هم‌زمان با آن افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی، اعلام شود. نگرانی معامله‌گران نسبت به سیاست‌های انبساطی دولت آمریکا، در دو هفته اخیر سبب افزایش فشار فروش در بازار دارایی‌های پرریسکی مانند ارز دیجیتال و سهام شده است.

تحت‌تأثیر مشخص‌نبودن وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال، ظاهراً برخی از خریداران ترجیح داده‌اند که فعلاً وارد بازار نشوند. وزارت دارایی روسیه اخیراً با درخواست بانک مرکزی این کشور برای ممنوع‌کردن ارزهای دیجیتال مخالفت کرده است. ایوان چبسکوف (Ivan Chebeskov)، رئیس‌کل دپارتمان سیاست‌گذاری امور مالی در روسیه، هم روز گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که معتقد است صنعت ارز دیجیتال این کشور «به قانون‌گذاری نیاز دارد، نه ممنوعیت کامل».

در حال حاضر به نظر می‌رسد که معامله‌گران کوتاه‌مدت به بازار آنی بیت کوین بازگشته‌اند. حجم معاملات در چند روز اخیر و پس از سقوط قیمت به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار، افزایش یافته است؛ موضوعی که می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای برای افزایش میزان نوسانات قیمت در نظر گرفته شود.

از طرفی، بسیاری از شاخص‌های مرتبط با وضعیت بازار، مانند حجم موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خرید) لیکوییدشده و حجم قراردادهای باز، نشان می‌دهند که سقوط دوباره قیمت‌ها همچنان محتمل است.

مؤسسه تحقیقاتی آرکان ریسرچ (Arcane Research)، در گزارش روز گذشته خود نوشت:

لیکوییدشدن‌های بی‌سروصدای موقعیت‌های معاملاتی بیت کوین در جریان آشفتگی بازار، در مقایسه با آنچه که در گذشته تجربه کرده بودیم، نشان می‌دهد دارندگان موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خریداران) که اکنون هم در ضرر هستند، ممکن است با سقوط بیشتر قیمت‌ها مواجه شوند.

وضعیت بازار: دو نشانه برای بازگشت قیمت بیت کوین
نمودار حجم موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده در بازار آتی بیت کوین

افزایش نرخ تسلط بیت کوین

یکی دیگر از نشانه‌های موجود در بازار، افزایش نرخ تسلط بیت کوین است که سهم بیت کوین را از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اندازه‌گیری می‌کند. از آنجایی که سرمایه‌گذاری در بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌ها ریسک کمتری دارد، رشد نرخ تسلط بیت کوین معمولاً به معنی افزایش احساس اطمینان میان معامله‌گران است.

وضعیت بازار: احتمال سقوط دوباره قیمت‌ها همچنان وجود دارد
نمودار نرخ تسلط بیت کوین
اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *