اخبار ارز دیجیتال

افزایش تورم می‌تواند سرمایه گذاران را به سمت رمزارزها سوق دهد.

بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد: سازمان اوراق بهادار و بازارهای اروپا (ESMA)، برترین ناظر و تنظیم کننده بازارهای اوراق بهادار اتحادیه اروپا، هشدار داده است که افزایش تورم ممکن است سرمایه گذاران خرد را به سمت رمزارزها سوق دهد.

این ناظر همچنین خواستار یک چارچوب قانونی رسمی برای اداره صنعت کریپتو در تمام کشورهای اتحادیه اروپا شده است.

ورنا راس (Verena Ross)، رئیس ESMA هفته گذشته در مصاحبه ای گفت:

“با افزایش تورم، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری هایی خواهند بود که بتوانند تورم را جبران کنند و بازدهی بیشتری را به همراه داشته باشند، البته این امر ممکن است منجر به ریسک‌پذیری بیشتری در میان آن ها شود.” او تاکید کرد: «این چیزی است که ما به دقت زیر نظر داریم.”

بسیاری از سرمایه گذاران از جمله مدیر مشهور صندوق سرمایه گذاری، پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، بر این باورند که بیت کوین یک محافظ عالی در برابر تورم است. با این حال، دارایی کریپتو بسیار نوسان دار است. طی 30 روز گذشته 26 درصد کاهش یافته، در این ماه، سرمایه موجود در کل بازار رمزارزها حدود 500 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در حال حاضر، هر کشور اتحادیه اروپا قوانین خود را در مورد رمزارزها تعیین می کند و بر اساس قوانین محلی تصمیم می گیرد. هیچ چارچوب مشترکی برای بخش کریپتو وجود ندارد.

نظریه رئیس ESMA به شرح زیر است:

“در حال حاضر هیچ چارچوب قانونی در اتحادیه اروپا برای این نوع نهادها وجود ندارد و بنابراین در حال حاضر عدم تعادل در نحوه برخورد ناظران ملی با این نهادها و نحوه قضاوت آنها وجود دارد.”

او تاکید کرد: “این وضعیت جایی است که یک چارچوب نظارتی مشترک برای بهبود آن کمک خواهد کرد.”

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *