اخبار ارزدیجیتال خبر

احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال در حال بهبود است.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال در حال بهبود است و برای چهارمین هفته متوالی روند رو‌به‌رشد خود را حفظ کرده است.

به گزارش کریپتو نیوز، احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال برای چهارمین هفته متوالی ببهبود یافته و به نزدیکی منطقه مثبت رسیده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت تحلیلی اومنیکس (Omenics)، میانگین متحرک ۷ روزه امتیاز احساسات بازار یا همان سنت اسکور (sentscore)، برای ۱۰ ارز برتر ۵.۹۴ است. ۶ مورد از این فهرست ۱۰ ارزی اکنون در منطقه مثبت هستند، با این حال به نظر می‌رسد که سقوط گسترده یکی از این ارزها امتیاز کلی فهرست را پایین آورده است.

گفتنی است که امتیاز احساسات بازار همواره عددی بین ۰ تا ۱۰ است. امتیاز بالاتر از ۵.۹ در منطقه مثبت و امتیاز زیر ۴ در منطقه منفی قرار می‌گیرد.

امتیاز احساسات ۷ ارز در طول هفته گذشته افزایش یافته است. سنت اسکور ریپل با رشدی ۱۰.۹ درصدی بهترین عملکرد را داشته و ارزهای تتر و بیت کوین هم به ترتیب با رشد ۷.۶ و ۶ درصدی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. سنت اسکور ارزهای چین لینک، کاردانو، پولکادات و اتریوم هم در این مدت بین ۱.۷ تا ۴.۳ درصد رشد داشته است.

در میان ۳ ارزی که هفته گذشته با کاهش امتیاز احساسات روبه‌رو شدند، یو‌اس‌دی کوین (USDC) با سقوط ۱۵ درصدی بدترین عملکرد را داشته و بایننس کوین و یونی سواپ هم هرکدام به ترتیب سقوطی ۲.۵ و ۱.۲ درصدی را تجربه کرده‌اند.

شایان ذکر است که سقوط گسترده سنت اسکور یو‌اس‌دی کوین امتیاز این ارز دیجیتال را از منطقه خنثی ۵ به ۴.۲ رسانده و همین موضوع بر امتیاز کلی ۱۰ ارز برتر بازار تأثیر گذاشته است. در حال حاضر یو‌اس‌دی کوین تنها ارز این فهرست است که امتیازی کمتر از ۵ دریافت کرده و این در حالی است که امتیاز سه ارز دیگر هم در محدوده ۵.۵ تا ۵.۷ قرار گرفته است.

تفسیر امتیاز احساسات بازار:

  • ۰ تا ۲.۵: بسیار منفی
  • ۲ تا ۳.۹: تا حدی در منطقه منفی
  • ۴ تا ۵.۹: منطقه خنثی
  • ۶ تا ۷.۴۹: تا حدی در منطقه مثبت
  • ۷.۵ تا ۱۰: بسیار مثبت
احساسات حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال در حال بهبود است
امتیاز احساسات ۱۰ ارز برتر بازار

از طرفی دیگر، میانگین امتیاز احساسات ۲۴ ساعته ارزهای برتر بازار به تازگی از منطقه مثبتی که هفته گذشته در آن قرار داشت خارج شده و حالا درست زیر محدوده مثبت در سطح ۵.۹۹ قرار دارد، این در حالی است که سنت اسکور ۲۴ ساعته این فهرست، دوشنبه هفته گذشته ۶.۰۳ بود.

امتیاز ۲۴ ساعته ۴ ارز از جمله اتریوم، لینک، کاردانو و ریپل کاهش یافته است. سنت اسکور یو‌اس‌دی کوین در حالی ۰.۶ افزایش یافته است که همچنان با امتیاز ۳.۸ در منطقه منفی به سر می‌برد. بایننس کوین هم با ۵.۱ درصد رشد بهترین عملکرد را داشت. پس از آن بیت کوین رشدی ۴.۱ درصدی را تجربه کرده و پولکادات هم تنها ۰.۱ درصد رشد داشته که یعنی امتیاز آن تقریباً تغییر نکرده است. در تایم‌فریم ۲۴ ساعته، ۵ ارز بیت کوین، اتریوم، چین لینک، پولکادات و کاردانو در منطقه مثبت و ۴ ارز دیگر در محدوده بین ۵.۶ تا ۵.۹ قرار گرفته‌اند.

در میان ۲۵ ارز دیگر بازار هم تنها ۴ ارز هستند که با سقوط امتیاز مواجه شده‌اند. بیشترین کاهش مربوط به نئو (NEO) و کمترین کاهش مربوط به ارز دیجیتال میکر (Maker) بوده است که هر کدام از آنها به ترتیب ۱۰.۵ و ۰.۶ درصد کاهش امتیاز داشته‌اند. در میان سنت اسکورهای صعودی هم کیوتوم (QTUM) با ۱۲.۲ درصد بهترین عملکرد را داشته و ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به استلار بوده است که تنها ۱.۳ درصد افزایش امتیاز را تجربه کرده است. در مجموع میانگین امتیاز این ۲۵ ارز در منطقه مثبت قرار دارد، سه مورد از آنها امتیازی کمتر از ۵ کسب کرده‌اند، اما هیچ‌یک در منطقه منفی حضور ندارند. امتیاز سایر ارزهای این فهرست هم در محدوده بین ۵ تا ۵.۹ قرار گرفته است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *