اخبار ارز دیجیتال

کاهش قابل توجه نصب‌ خودپردازهای بیت‌کوین در ماه می

نصب و راه اندازی دستگاه های خودپرداز بیت‌کوین (BTC) در سراسر جهان در طول سال ۲۰۲۲ کاهش شدیدی داشته است، به طوری که در ماه می (اردیبهشت) تنها ۲۰۲ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین جدید نصب شده، محدوده ای که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ مشاهده شده است.

طی پنج ماه گذشته از ژانویه (دی ۱۴۰۰)، نصب‌ خودپردازهای بیت‌کوین به تدریج کاهش یافت و در نهایت نسبت به ۱۹۷۱ خودپرداز جدید در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)، ۸۹/۷۵ درصد کاهش یافت. با این حال، داده‌های Coin ATM Radar بازگشت آشکاری را در تعداد خودپردازهای جدید نشان می‌دهد و شاهد نصب ۸۱۷ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین فقط در پنج روز اول ماه ژوئن (۱۱ تا ۱۵ خرداد) بودیم.

2022 06 05 15 38 24 Bitcoin ATM installations record low in May biggest drop since 2019 - کاهش قابل توجه نصب‌ خودپردازهای بیت‌کوین در ماه می

برخی از عوامل کلیدی که در کاهش سرعت نصب خودپردازهای کریپتو نقش دارند عبارتند از تنش‌های ژئوپلیتیکی در سراسر جهان، مقررات نامشخص یا ضد رمزارزی، اشباع بازار و تأثیرات تجاری به دلیل همه‌گیری مداوم کرونا.

داده‌های Coin ATM Radar تأیید می‌کنند که ایالات متحده ۸۷/۹ درصد از کل ۳۷،۸۲۶ دستگاه خودپرداز رمزارزی در سراسر جهان را در خود جای داده است. قاره اروپا نیز شبکه ای از ۱۴۱۹ دستگاه خودپرداز را در خود جای داده است که ۳/۸ درصد از کل تاسیسات خودپرداز جهانی را تشکیل می‌دهد.

2022 06 05 15 39 27 Bitcoin ATM installations record low in May biggest drop since 2019 - کاهش قابل توجه نصب‌ خودپردازهای بیت‌کوین در ماه می

Genesis Coin سازنده خودپردازهای کریپتو، جایگاه خود را به عنوان رهبر این حوزه از نظر سهم بازار حفظ کرده است و ۴۱ درصد از کل دستگاه های خودپرداز رمزارزی را در سراسر جهان تولید می‌کند. سایر تولیدکنندگان با سهم بازار برجسته عبارتند از General Bytes (٪۲۱/۶) ،BitAccess (٪۱۶) ،Coinsource (٪۵/۴) و Bitstop (٪۴/۷).

در حالی که چالش‌های دنیای واقعی ممکن است تأثیر لحظه‌ای بر گسترش فیزیکی بیت‌کوین از طریق دستگاه‌های خودپرداز داشته باشند، اما در هسته آن، شبکه بیت‌کوین همچنان به عملکرد بهتر از رکوردهای قبلی خود در ایمن‌سازی، تمرکززدایی و سرعت بخشیدن به شبکه غیرقابل نفوذ همتا به همتا (P2P) ادامه می‌دهد.

2022 06 05 15 40 47 Bitcoin ATM installations record low in May biggest drop since 2019 - کاهش قابل توجه نصب‌ خودپردازهای بیت‌کوین در ماه می

همانطور که Cointelegraph بر اساس داده های Bitcoin Visuals گزارش داده، ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین (LN) به بالاترین حد خود یعنی ۳۹۱۵/۷۷۶ بیت‌کوین رسیده که باعث بهبود بیشتر سرعت تراکنش های بیت‌کوین و کاهش هزینه ها در پروتکل لایه ۲ شده است. بیت‌کوین LN برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در شبکه اصلی بیت‌کوین پیاده سازی شد تا به مشکلات مقیاس پذیری بیت‌کوین رسیدگی کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *