اخبار ارزدیجیتال خبر

بررسی دلایل سقوط روز گذشته بیت کوین؛ قیمت همچنان تحت‌تأثیر بازارهای دیگر است.

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در تلاش برای حفظ روند صعودی هفته گذشته ناکام مانده‌ است و مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان تأثیرگرفتن از عوامل اقتصادی کلان، مانند همبستگی با شاخص بازار سهام، عنوان کرد. با این‌ حال، سیاست‌های پولی فدرال رزرو نیز تا حد زیادی روی روند نزولی بازار تأثیر گذاشته است.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، در زمان انتشار این خبر با قیمتی حدود ۳۹٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود و برای اولین بار از روز دوشنبه ۹ اسفند به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرده است. به‌طور هم‌زمان، بازار جهانی سهام نیز به‌دلیل جنگ در اوکراین در وضعیت نزولی قرار دارد.

بیت کوین هفته گذشته روندی پرنوسان را تجربه کرد و تحت‌تأثیر جهش روزهای دوشنبه تا چهارشنبه که قیمت را از ۳۸٬۰۰۰ دلار به بالای ۴۵٬۰۰۰ دلار رساند، حجم سفارش‌های خرید نیز افزایش یافت. با این حال، همبستگی بیت کوین با بازار سهام که در روزهای اخیر تقریباً از بین رفته بود، روز گذشته مجدداً افزایش یافت و قیمت همسو بازار بازار جهانی سهام شروع به ریزش کرد.

با بررسی بازار سهام، شاخص نزدک (NASDQ) روز جمعه ۲ درصد دیگر سقوط کرد و شاخص «S&P500» نیز ۱ درصد کاهش یافت. عملکرد بازارهای سهام در اروپا بسیار بدتر بوده است، به‌طوری که شاخص دکس (DAX) که وضعیت ۳۰ شرکت اصلی بورس فرانکفورت را بررسی می‌کند، ۴.۴ درصد، شاخص بازار بورس فرانسه، یعنی کَک ۴۰ (CAC ۴۰)، ۵ درصد و بورس ایتالیا بیش از ۶ درصد افت داشتند.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز سه شنبه، با وجود ابراز نگرانی از تأثیرات اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین، اعلام کرد که نرخ بهره بانکی پایان ماه جاری میلادی (اوایل فروردین ) ۰.۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. بانک مرکزی آمریکا برای اجرای سیاست‌های پولی انقباضی به دلایل بیشتری نیاز نداشت، اما به هر حال گزارش‌ روز گذشته که مربوط به وضعیت اشتغال در این کشور می‌شود، بهانه خوبی دست مقامات فدرال رزرو داده است. این داده‌ها نشان می‌دهند برخلاف انتظارات، در ماه فوریه (بهمن) به‌جای ۴۰۰٬۰۰۰ شغل که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند، بالغ بر ۶۷۸٬۰۰۰ شغل در آمریکا ایجاد شده است.

گزارش بلومبرگ در روز جمعه، مبنی بر اینکه دولت بایدن در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت از روسیه است، بر فشارهای بازار افزود. این امر به رشد قیمت نفت کمک کرد؛ به‌طوری که قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) اکنون با ۷.۱ درصد افزایش به ۱۱۵.۳۵ دلار در هر بشکه رسیده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *