اخبار ارزدیجیتال خبر

سناتور ارشد آمریکایی هم از کارمزدهای بالای اتریوم گله‌مند است!

یک سناتور ارشد آمریکایی از اختلال در صرافی‌های ارز دیجیتال و بالابودن کارمزد تراکنش‌های اتریوم انتقاد کرده و گفته است این مشکلات می‌تواند به قشر کم‌درآمد جامعه آسیب برساند.

به گزارش کوین تلگراف، الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور آمریکایی که به انتقادهای صریح خود از صنعت ارزهای دیجیتال مشهور است، این بار از مسدودشدن صرافی‌ها و افزایش کارمزدها در دوران نوسانات قیمت انتقاد کرد.

سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای بین کمیته بانکداری، مسکن و شهرسازی سنا و رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، گری گنسلر (Gary Gensler)‌ برگزار شد. الیزابت وارن در این جلسه مدعی شد که صنعت ارزهای دیجیتال نتوانسته راهکارهای لازم را برای گسترش ارائه خدمات مالی در ایالات متحده ارائه کند. او به کاهش قیمت هفته گذشته ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم اشاره کرد و گفت که به‌دنبال این سقوط «۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ناپدید شده است». وارن همچنین اعلام کرد که بسیاری از کاربران برای دسترسی به صرافی‌های بزرگی مانند کوین بیس با مشکل مواجه شدند.

وارن گفته است که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ریسک بالایی دارد، چراکه بسیاری از این پروژه‌ها در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت نشده‌اند و الزاماً تحت پوشش قوانین آن نیستند. او همچنین به افزایش بخشی از کارمزدها در دوران نوسان قیمت‌ها اشاره کرد؛ در یک مورد که ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) اتفاق افتاده بود، قیمت بیت کوین در یک روز از ۵۲,۹۲۰ دلار به ۴۲,۸۴۳ دلار سقوط کرد.

وارن در ادامه صحبت‌های خود از کارمزد بالای اتریوم انتقاد کرد و گفت که برای مدتی کارمزد تبدیل دو توکن در شبکه اتریوم که به فرض ۱۰۰ دلار قیمت داشتند، از ۵۰۰ دلار هم فراتر رفته بود.

وارن گفته است:

سرمایه‌گذارهای کوچک در مواجهه با این کارمزدهای بالا و غیرقابل‌پیش‌بینی، به‌سادگی دچار مشکل می‌شوند و [سرمایه آنها] به‌طور کامل از بین می‌روند.

او افزود:

طرفداران [این صنعت] می‌گویند بازار ارز دیجیتال کاملاً متمرکز بر فراگیری خدمات مالی است، اما افرادی که از لحاظ اقتصادی آسیب‌پذیرتر هستند، در زمان سقوط بازار احتمالا زودتر از دیگران پول خود را برداشت می‌کنند. کارمزدهای بالا و غیرقابل‌پیش‌بینی می‌تواند معاملات ارزهای دیجیتال را برای افرادی که ثروتمند نیستند بسیار خطرناک کند.

گری گنسلر در طول برگزاری این جلسه دو ساعته با مقامات ایالات متحده، مسائلی را پیرامون چهارچوب‌های سیاست‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال با قانون‌گذاران مطرح کرد. یکی از موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، این بود که شرکت‌ها باید خطرات این سیستم و سایر مشکلات احتمالی که ممکن است با کمیسیون بورس مرتبط باشد را به‌طور دقیق برای سرمایه‌گذارها شفاف‌سازی کنند. او در بیانیه‌ای پروژه‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را تشویق کرد که با مقامات کمیسیون بورس ملاقات داشته باشند و موضوع اوراق بهاداری که پلتفرم‌ها می‌توانند در قالب دارایی‌های دیجیتال ارائه کنند را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

سناتور وارن اغلب از ارزهای دیجیتال انتقاد می‌کند. او ارزهای دیجیتال را با بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی مانند «فناوری‌های نامطمئن» و کلاهبرداری‌ها مقایسه کرده و تأثیر این حوزه بر تغییرات آب‌و‌هوایی را برجسته می‌کند. وارن ماه گذشته گفته بود که بانک‌های آمریکایی باید از نگهداری وجوه سپرده‌گذاری‌شده به‌‌عنوان پشتوانه مالی برای استیبل کوین‌ها منع شوند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *