تفاوت ترید و سرمایه گذاری

تفاوت ترید و سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و ترید (معامله) دو روش بسیار متفاوت برای کسب سود در بازارهای مالی هستند . هم سرمایه گذاران و هم معامله گران از طریق مشارکت در بازار به دنبال سود هستند. به طور کلی، سرمایه گذاران از طریق خرید و نگهداری به دنبال بازده بیشتر در یک دوره طولانی هستند. در مقابل، معامله گران از هر دو بازارهای رو به رشد و نزولی برای ورود و خروج از موقعیت ها در یک بازه زمانی کوتاه تر استفاده می کنند و سودهای کوچکتر و مکرر بیشتری به دست می آورند.

ویژگی‌های کلیدی

  • سرمایه‌گذاری رویکردی بلندمدت به بازار دارد و اغلب برای اهدافی مانند حساب‌های بازنشستگی اعمال می‌شود.
  • تجارت شامل استراتژی های کوتاه مدت برای به حداکثر رساندن بازده روزانه، ماهانه یا فصلی است.
  • سرمایه گذاران به احتمال زیاد از زیان های کوتاه مدت خارج می شوند، در حالی که معامله گران سعی می کنند معاملاتی انجام دهند که به آنها کمک کند تا به سرعت از بازارهای نوسان سود ببرند.

ترید چیست؟

داد و ستد یک فرآیند کوتاه مدت و بی ثبات است که شامل معاملات مکرر بر اساس روندهای بازار است. در مقایسه با معاملات بلندمدت مانند صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا اوراق قرضه نسبتا کوتاه است. نمونه‌های رایج معاملات سهام، کالاها، ارزها [فارکس] یا سایر ابزارهای مالی هستند. مزیت معامله بر سرمایه گذاری سود بیشتر است. فرض کنید سرمایه گذاران بلندمدت سالانه 10 تا 15 درصد سود کسب می کنند. یک معامله گر بسته به انتخاب‌ها و تصمیم‌های معامله‌گر می‌تواند ماهانه همان 10-15٪ درآمد داشته باشد. اما این همه ماجرا نیست. معاملات پویا و بی‌ثبات است. این یک فرآیند پول سازی با ریسک بالا است که در آن روندهای بازار مستقیماً بر معاملات تأثیر می‌گذارد و می‌تواند سود و زیان سنگینی را متحمل شود.

اصول اساسی ترید این است که وقتی قیمت پایین است خرید کنید و زمانی که قیمت بالا است بفروشید، اما چندین استراتژی دیگر مانند معاملات معکوس و فروش کوتاه مدت وجود دارد که فقط معامله‌گران باتجربه از آنها برای کسب سودهای بالا در کوتاه مدت استفاده می کنند. چنین استراتژی‌هایی خطرناک هستند و برای مبتدیان توصیه نمی‌شوند.

مزایای ترید کردن

  • یکی از بهترین راه‌های کسب بازده در فضای تورم است
  • با هر میزان سرمایه‌ای می‌توان شروع کرد
  • برای انجام معامله به امکانات و ابزارهای خاصی نیاز نیست
  • پتانسیل بالای سود این‌گونه معاملات
  • نداشتن محدودیت زمانی، امکانی و تحصیلی جهت ترید
  • تنوع زیادی برای انتخاب‌ ترید وجود دارد

معایب ترید کردن

  • از دست دادن سرمایه
  • هیجان انگیز و استرس زا است و بسیار لحظات پرفراز و نشیبی را در پیش دارد.
  • ریسک بالای ترید
  • غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه‌ معاملات
  • زمان بر است و نیازمند اطلاعات و مهارت بالا است.

سرمایه گذاری چیست؟

هدف از سرمایه گذاری ایجاد ثروت تدریجی در یک دوره زمانی طولانی از طریق خرید و نگهداری سبد سهام، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، اوراق قرضه و سایر ابزارهای سرمایه گذاری است. سرمایه گذاران اغلب سود خود را از طریق ترکیب یا سرمایه گذاری مجدد هر گونه سود و سود سهام در سهام اضافی افزایش می دهند.

سرمایه‌گذاری‌ها اغلب برای یک دوره سال‌ها یا حتی دهه‌ها نگهداری می‌شوند و از مزایایی مانند بهره، سود سهام، و تقسیم سهام در طول مسیر استفاده می‌کنند. در حالی که بازارها ناگزیر در نوسان هستند، سرمایه‌گذاران با این انتظار که قیمت‌ها مجدداً بهبود یافته و در نهایت هر ضرری جبران شود، از روندهای نزولی عبور می‌کنند. سرمایه گذاران معمولاً بیشتر به عوامل اساسی بازار مانند نسبت قیمت به درآمد و پیش بینی های مدیریت توجه دارند.

هر کسی که دارای 401(k) یا IRA باشد در حال سرمایه گذاری است، حتی اگر عملکرد دارایی های خود را به صورت روزانه دنبال نکند. از آنجایی که هدف رشد حساب بازنشستگی در طول چندین دهه است، نوسانات روزانه صندوق های سرمایه گذاری مختلف کمتر از رشد مداوم در یک دوره طولانی اهمیت دارد.

مزایای سرمایه گذاری

  • مدیریت حرفه ای دارایی ها
  • کاهش ریسک سرمایه گذاری ها
  • نظارت و شفافیت اطلاعاتی 
  • نقد شوندگی بالا
  • صرفه جویی نسبت به مقیاس

معایب سرمایه گذاری

مدیریت حرفه ای: همانطور که مدیریت حرفه ای یکی از مزایای صندوق های سرمایه گذاری است یکی از معایب آن نیز به شمار می رود. چون مدیران حرفه ای ممکن است به فکر منافع خود باشند و همواره در جهت بهتر شدن بازده ی سرمایه گذاران عمل نکنند (به ویژه اگر درآمد آن ها ارتبط چندانی با سود صندوق نداشته باشد.)تنوع زیاد: تنوع بیش از حد ممکن است سبب کاهش بازده ی سرمایه گذار شود زیرا اگر در یک سهم سود زیادی کسب کنید به دلیل آنکه آن سهم بخش کوچکی از سبد را تشکیل می دهد، بازده ی شما تغییر چندانی نخواهد داشت.

سرمایه گذاری در مقابل ترید

تفاوت اصلی بین ترید و سرمایه گذاری در این است که ترید فرصتی را برای تحقق سود از روندهای بی ثبات در بازار فراهم می کند. در سرمایه گذاری، سود و زیان کوتاه مدت برای سود بلندمدت نادیده گرفته می‌شود که با رشد شرکت حاصل می‌شود. یک معامله‌گر بر روی ارزش بازار درک شده سهام تمرکز می‌کند. او علاقه ای به سلامت مالی شرکت اصلی ندارد. هر چند یک سرمایه‌گذار به طور کامل به عملکرد مالی شرکت بیشتر از روند سهام علاقه‌مند است.

معاملات مستلزم نگه‌داشتن یک سهام یا ابزار مالی برای یک روز یا شاید تا رسیدن به هدف کوتاه‌مدت است. سرمایه‌گذاری شامل نگهداری سهام برای مدت طولانی‌تر است. معامله شامل فروش سهام / ابزار مالی به محض رسیدن به قیمت هدف یا عبور از آستانه ضرر (که قیمت توقف ضرر نیز نامیده می شود) است. سرمایه گذاری شامل رهایی از روندهای نزولی بازار و عدم فروش جز در موارد ضروری است.

سخن پایانی

تفاوت عمده بین سرمایه گذاری و معامله در رویکردها، ریسک و زمان درگیر است. انجام هر دو اشکالی ندارد و این بستگی به توانایی ریسک پذیری و صبر فرد دارد که بین یکی از اینها یا هر دوی اینها انتخاب کند. سرمایه گذاری بلندمدت است و ریسک کمتری را در بر می گیرد، در حالی که ترید کوتاه مدت است و ریسک بالایی دارد. هر دو سود کسب می کنند، اما معامله گران اغلب در مقایسه با سرمایه گذاران زمانی که تصمیمات درست می گیرند، سود بیشتری کسب می کنند و بازار نیز بر این اساس عمل می کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *