کسب درآمد از NFT

کسب درآمد از NFT

NFT چیست؟  

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، قطعاتی از توکن‌های رمزنگاری هستند که در یک بلاک چین وجود دارند. آنها برای اقلام دنیای واقعی مانند آثار هنری، هنر موسیقی، و حتی املاک و مستغلات اما در ظرفیت مجازی استفاده می‌شوند. برخلاف ارزهای دیجیتال، NFT‌ها را بصورت تکراری نمی‌توان معامله یا مبادله کرد زیرا با یکدیگر یکسان نیستند. 

سال 2021 سال رشد NFT ها بود و فروش آن در نیمه اول سال به 2.5 میلیارد دلار رسید . راه‌های مختلفی برای کسب درآمد با NFT وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.  

توکن های غیر قابل تعویض چگونه کار می کنند؟

توکن‌های غیرقابل تعویض دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که با گواهی همراه هستند. گواهی اصالت دارایی بیان می‌کند که دارایی منحصر به فرد و متفاوت از هر توکن دیگری است.

مالکیت توکن از طریق فناوری بلاک چین ثبت می‌شود. این توکن ها می‌توانند نمایش دیجیتالی دارایی‌های فیزیکی مانند آثار هنری یا لباس باشند. تا زمانی که شما مالک هستید، می‌توانید با تحمیل شرایط با NFT درآمد غیرفعال کسب کنید.

چگونه NFT ایجاد کنیم و درآمد کسب کنیم؟

این سوال که چگونه توکن های غیرقابل تعویض بسازیم و کسب درآمد کنیم مدتی است که ذهن کارآفرینان، توسعه دهندگان و علاقه مندان را به خود مشغول کرده است. توکن‌های غیرقابل تعویض، توکن‌هایی هستند که از نظر ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند.

در زیر مراحلی وجود دارد که یک فرد باید برای ساخت NFT دنبال کند.

  • ابتدا روشن کنید و بفهمید که یک توکن غیر قابل تعویض چیست و مطمئناً یکی را می سازید و می فروشید.
  • پلتفرم ها را بررسی کنید و یکی را که می خواهید بفروشید انتخاب کنید.
  • سپس، کیف پول رمزنگاری را راه اندازی و وصل کنید.
  • در نهایت، شروع به ایجاد اولین توکن غیرقابل تعویض خود کنید و آن را در پلتفرم انتخابی خود فهرست کنید.

پس از فهرست کردن دارایی های دیجیتال، راه های متعددی برای کسب درآمد غیرفعال مادام العمر وجود دارد. برخی از آنها به شرح زیر است:

راه های کسب درآمد از NFT

1. فروش توکن غیر قابل تعویض در بازار

یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد برای مردم، فروش NFT‌های خود در بازار است. پلتفرم ها و بازارهای مختلفی وجود دارد که می‌توان این NFT‌ها را در آنها فروخت و معامله کرد، مانند:

2. اجاره دادن

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) دارایی‌های دیجیتالی هستند که قابل تکرار نیستند. یکی از راه های استفاده از NFT از طریق چیزی است که به عنوان “اجاره” شناخته می شود. اجاره NFT به معنای واگذاری آن برای مدت معین در ازای پول است.

3. حق امتیاز NFT

فناوری زیربنایی که NFTها را تقویت می کند به سازندگان اجازه می دهد هر زمان که NFT آنها در بازار ثانویه دست به دست می شوند، شرایطی را تعیین کنند که هزینه های حق امتیاز را اعمال کنند. به عبارت دیگر، سازندگان می توانند حتی پس از فروش آثار خود به مجموعه داران، درآمد غیرفعالی دریافت کنند.

با این کار می توانند سهمی از قیمت فروش NFT های مورد نظر را به طور نامحدود به دست آورند. به عنوان مثال، اگر حق امتیاز برای یک اثر هنری دیجیتال 10٪ تعیین شود، خالق اصلی هر بار که اثر هنری خود را به یک مالک جدید فروخته است، 10٪ از کل قیمت فروش را دریافت می کند.

توجه داشته باشید که سازندگان اغلب این درصدهای از پیش تعیین شده را در حین استخراج NFT ها تنظیم می‌کنند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند – برنامه‌های رایانه‌ای خوداجرا که توافق نامه‌های قراردادی را اجرا می‌کنند – بر کل فرآیند درگیر در توزیع حق امتیاز حاکم است. این بدان معناست که به عنوان یک سازنده، نیازی به اجرای شرایط حق امتیاز خود یا پیگیری پرداخت دستی ندارید زیرا این فرآیند کاملاً خودکار است.

4. ورزش NFT

توکن‌های غیر قابل تعویض فرصت‌های خوبی را برای هر زمینه‌ای از جمله ورزش فراهم می‌کنند. متأسفانه هنوز هیچکس از آنها بهره کامل نبرده است. اگر این دارایی های دیجیتالی به درستی استفاده شوند، می توانند فرصتی عالی برای کسب درآمد برای ورزش هایی مانند فوتبال و بازی تنیس باشند.

آنها همچنین می توانند در افزایش تعامل طرفداران با ورزش های مورد علاقه خود مفید باشند. دوستداران ورزش همیشه دوست دارند کلکسیون‌های ورزشی مانند نشان، تی‌شرت و غیره را دریافت کنند و توکن‌های غیر قابل تعویض دقیقاً چنین فرصتی را فراهم می کنند، اما به شکل دیجیتال.

توکن های غیر قابل تعویض در ورزش را نمی توان تنها به تی شرت ها، نشان ها محدود کرد، بلکه می توانند لحظات مورد علاقه طرفداران، عکس ها، فیلم های تاریخی و غیره باشند. به طور خلاصه، هر چیزی را می توان به یک دارایی دیجیتال تبدیل کرد.

صنعت ورزش، مانند صنعت بازی، باید در اسرع وقت از این فناوری استفاده کند و بازار، استاندارد و روش جدید تعامل طرفداران خود را به راحتی رشد دهد.

5. سرمایه گذاری در NFTهای نویدبخش

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از NFT، سرمایه‌گذاری روی مجموعه‌های جدید امیدوارکننده قبل از افزایش ارزش آنهاست. بسیاری از بهترین NFT ها برای خرید در ابتدا با قیمت پایین ساخته شدند و ارزش آن ها در هفته ها و ماه ها پس از عرضه به طور تصاعدی افزایش یافت.

نمونه بارز این CryptoPunks است که می‌توان آن را در سال 2017 با قیمتی بین 1 تا 34 دلار خریداری کرد. هنگامی که در سال 2021 شور و شوق NFT حاکم شد، این پانک‌ها به دلیل موقعیت حرکت اولشان در فضا بسیار ارزشمند شدند. این به اوج خود رسید که این NFT ها توسط افراد مشهور و سایر نام های مطرح خریداری شد – با فروش پانک حتی به قیمت 24 میلیون دلار!

6. بازی برای کسب درآمد (P2E) NFT

اگر می‌پرسید چگونه از توکن‌های NFT سود ببرید، روش دیگری است که در بازی‌های NFT بازی برای کسب درآمد (P2E) شرکت کنید. بسیاری از بهترین بازی‌های NFT در حال حاضر از ویژگی‌های P2E استفاده می‌کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهد از طریق گیم‌پلی ماهر پاداش‌های خود را دریافت کنند. این جوایز معمولاً در توکن اصلی پلتفرم تعیین می‌شوند – به این معنی که می‌توان آن‌ها را برای آیتم‌های درون بازی خرج کرد یا با FIAT مبادله کرد.

استفاده از بازی های NFT برای کسب درآمد به یک رویکرد محبوب تبدیل شده است، با پلتفرم های هیجان انگیز متعددی که راهی برای ایجاد درآمد ثابت ارائه می دهند. Axie Infinity یکی از برجسته‌ترین آنهاست زیرا کاربران می‌توانند با دیگر کاربران «نبرد» کنند و جوایزی کسب کنند. علاوه بر این، از آنجایی که بیشتر آیتم‌های مهم درون بازی به‌عنوان NFT ساختار یافته‌اند، ارز دیجیتالی که به عنوان پاداش به دست می‌آید را می‌توان در آیتم‌های بهتر «سرمایه‌گذاری مجدد» کرد که منجر به افزایش عملکرد می‌شود.

سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند توکن‌های Axie Infinity (AXS) را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال بخرند تا در معرض غیر مستقیم فضای P2E قرار بگیرند. با توجه به موفقیت Axie Infinity، پروژه‌های دیگری مانند Silks ، The Sandbox، Decentraland و غیره شروع به رشد کرده‌اند. با گذشت زمان، با افزایش سرعت پذیرش کریپتو، احتمالاً شاهد استفاده گسترده‌تر از این پلتفرم‌ها خواهیم بود، به این معنی که این روند به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت.

7. NFT HODLing

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای به‌کارگیری هنگام تحقیق در مورد چگونگی کسب درآمد با NFT، سرمایه‌گذاری و «HODL» است. برای کسانی که این اصطلاح را نشنیده‌اند، HODL مخفف «Hold On for Dear Life» است و توسط معامله‌گران خرده‌فروش در طول فشرده‌سازی کوتاه GameStop در سال 2021 رایج شد. از آن زمان، این اصطلاح برای توصیف یک استراتژی سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود که در آن شما به سادگی استفاده می‌کنید.

سرمایه‌گذارانی که ارز دیجیتال خریداری می‌کنند می‌دانند که اتخاذ این رویکرد دارای مزایا و معایبی است. با این حال، اگر به صورت استراتژیک انجام شود، HODLing می تواند راهی عالی برای کسب درآمد با NFT ها باشد. 

8. چرخاندن NFTها

«Flipping» یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای کسب درآمد با NFT است. همانطور که توسط Fortune.com تعریف شده است، flipping به فرآیند خرید کم و فروش بالا اشاره دارد، در نتیجه بازده مثبت ایجاد می کند. تمایز اساسی بین تلنگر و سایر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری این است که تلنگر معمولاً یک رویکرد بسیار کوتاه‌مدت است، در تضاد با استراتژی HODL که در بالا توضیح داده شد.

یافتن بهترین NFT برای به دست آوردن پول و سپس چرخاندن آن برای کسب سود چالش برانگیز است، به خصوص که امروزه رقابت زیادی در بازار وجود دارد. با این حال، غیرممکن نیست – اگرچه عوامل متعددی وجود دارد که باید در هنگام تحقیق در مورد نحوه تغییر NFT ها برای سود در نظر گرفته شود.

کاربرد توکن باید در خط مقدم ذهن شما باشد، زیرا این یکی از دلایل اصلی خرید سایر سرمایه گذاران خواهد بود. حمایت جامعه نیز باید همراه با تیم توسعه پشت پروژه در نظر گرفته شود. در نهایت، جذابیت بصری NFT ضروری است که توجه داشته باشیم، زیرا بیشتر سرمایه گذاران مایلند هنر دیجیتال خود را به عنوان تصویر نمایه خود در رسانه‌های اجتماعی یا از طریق یک گالری هنری دیجیتال به نمایش بگذارند.

9. استخراج NFT های خود

یک رویکرد رایج برای کسانی که نمی‌دانند چگونه از NFT کسب درآمد کنند، این است که NFT خود را بسازید. منتینگ به فرآیند گرفتن یک دارایی دیجیتال (مانند هنر دیجیتال یا موسیقی) و قرار دادن آن بر روی بلاک چین اشاره دارد. هنگامی که دارایی به زنجیره بلوکی تبدیل می‌شود، می‌توان آن را در بهترین بازارهای NFT معامله کرد و به شما امکان می‌دهد از خلاقیت خود کسب درآمد کنید.

ضرب NFT ها یک فرآیند نسبتا ساده است، با بازارهای برتر مانند NFT LaunchPad این فرآیند را برای مبتدیان آسان می‌کند. به دلیل رشد بسیار زیاد در بازار NFT، رقابت بین سازندگان شدید است و هر روز مجموعه‌های جدیدی ظاهر می‌شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید این رویکرد را در پیش بگیرید، باید اطمینان حاصل کنید که خلاقیت شما از بقیه متمایز است.

NFT LaunchPad استخراج NFT

با فرض اینکه NFT خود را ایجاد کرده‌اید و آن را به بلاک چین اضافه کرده‌اید، باید منتظر بمانید تا ببینید آیا کسی آن را می‌خرد یا خیر. اینجاست که بازاریابی نقش مهمی ایفا می کند، زیرا اکثر مجموعه ها برای سرمایه گذاران بالقوه قابل مشاهده نیستند مگر اینکه به طور موثر تبلیغ شوند. هنگامی که NFT شما فروخته شد، درآمد حاصل از فروش (منهای کارمزد بازار) را دریافت خواهید کرد که می توانید آن را به کیف پول رمزنگاری خود برداشت کنید.

10. تجارت NFT

معاملات NFT نیز مانند NFT HODLing و برگرداندن NFTها است. این فرآیند بیشتر به سمت ایجاد افزایش سرمایه در بلندمدت به جای ورود و خروج هر چه سریعتر به بازار است. سرمایه گذاران علاقه مند به معاملات NFT اغلب یک NFT را با سود اندک می خرند و می فروشند و سپس این روند را بارها و بارها تکرار می کنند.

در نهایت، این فرآیند به صبر و دانش بازار بسیار بیشتری نسبت به HODLing نیاز دارد، زیرا به خرید NFT های کم ارزش و سپس فروش آنها در زمان مناسب متکی است. با این حال، این می تواند منجر به افزایش سرمایه نمایی در بلندمدت شود، به همین دلیل است که این رویکرد در بین سرمایه گذاران با تجربه بسیار محبوب است.

11. در جوایز بازی NFT سود کسب کنید

یک راه غیرمستقیم برای کسب درآمد با NFT ها این است که بابت جوایزی که در یک بازی P2E کسب می کنید، سود کسب کنید. مانند ارز فیات، این جوایز توکن را می توان در حساب های پس انداز کریپتو قرار داد تا بازدهی سالانه ایجاد کند. اغلب، این بازدهی بسیار بالاتر از بانک‌های سنتی است، زیرا ارزهای دیجیتال تقاضای بالایی دارند.

یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع کسب علاقه در جوایز کریپتو، AQRU است . AQRU پلتفرمی است که تا 12 درصد سود سپرده های رمزنگاری را بدون دوره قفل ارائه می دهد. علاوه بر این، کاربران جدید AQRU می توانند پاداش خوشامدگویی 10 USDT دریافت کنند که می تواند بلافاصله برداشت یا سرمایه گذاری شود.

گزینه عالی دیگر BlockFi است . BlockFi بیش از 1 میلیون مشتری در سراسر جهان دارد و تا 11٪ APY را در طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. هیچ کارمزد پنهان یا حداقل موجودی با BlockFi وجود ندارد و سرمایه گذاران می توانند هر ماه سود خود را دریافت کنند.

12. سرمایه گذاری در شرکت هایی که در معرض NFT قرار دارند

اگر نمی‌دانید چگونه با NFT پول درآورید، رویکرد نهایی را در نظر بگیرید، سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که در معرض این دارایی‌ها هستند. اگر سهام این شرکت ها را خریداری کنید، در معرض غیر مستقیم بازار NFT قرار خواهید گرفت که به شما امکان می دهد از رشد آن بهره مند شوید.

با توجه به اینکه بازار فقط در سال 2021 شروع به کار کرد، تعداد محدودی از شرکت ها وجود دارند که خدمات مرتبط با NFT را ارائه می دهند. Coinbase شاید برجسته ترین شرکتی است که با این دارایی های دیجیتال درگیر است و در حال توسعه بازار NFT خود است که قرار است به زودی راه اندازی شود.

برخی از بهترین سهام متاورس نیز به NFT ها مرتبط خواهند بود. Meta Platforms در این زمینه پیشتاز است، اگرچه شرکت هایی مانند Roblox و Nike نیز وارد بازار NFT شده اند. به طور کلی، این رویکرد احتمالاً با گسترش بازار محبوب‌تر خواهد شد و فرصتی هیجان‌انگیز برای سرمایه‌گذاران سهام ایجاد می‌کند.

سخن آخر

به طور خلاصه، این راهنما هر آنچه را که باید در مورد چگونگی کسب درآمد با NFT بدانید، مورد بحث قرار داده است، و دوازده مورد از سودآورترین رویکردهایی را که می توانید در بازار انتخاب کنید، برجسته کرده است. با توجه به اینکه شور و شوق NFT هیچ نشانه‌ای از زوال نشان نمی‌دهد، پتانسیل بازدهی فوق‌العاده‌ای برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که جایگزین مناسبی برای کلاس‌های دارایی سنتی است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
4.5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *