6+1 راهکار برای کسب درآمد در خواب

همه مردم عاشق این هستند که شب بخوابند و صبح حسابشان پر پول باشد. اما این موضوع در ذهن بیشتر آن‌ها فقط یک آرزو و خیال پوچ است. دراین مطلب قصد داریم این آرزو را برای شما برآورده کنیم و به 1+6 راهکار برای کسب درآمد در خواب بپردازیم.

بیشتر مردم فکر می‌کنند که هرچقدر بیشتر کار کنند، پول بیشتری هم درمی‌آورند. دراین مقاله می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که چطور می‌توانید برای خود منبع درآمدی بسازید که حتی موقع خواب هم پول به حسابتان بیاورد. شاید درک این مسئله برای خیلی از افراد سخت باشد؛ وقتی کسی روزانه 6 ساعت کار می‌کند، اگر به او بگویید که با روزی یک ساعت کار کردن هم می‌تواند ثروتمند ‌شود، به حرف شما خندیده و به عقلتان شک می‌کند.

درآمد فعال چیست؟

به زبانه ساده، درآمد فعال یعنی شما به ازای کاری که انجام می‌دهید، حقوق می‌گیرید. برای مثال، اگر شما یک کارمند بانک هستید که بطور منظم حقوقتان را دریافت می‌کنید، یک درآمد فعال دارید.

شاید خیلی‌ها بگویند که درمحل کارشان، افراد براساس سطح تجربه‌شان حقوق می‌گیرند و یعنی این یک درآمد فعال نیست؛ اما شما فقط حقوق بالاتری می‌گیرید و قاعده کلی تفاوتی نمی‌کند.

البته دقت کنید که این نوع یعنی درآمد فعال، تنها مختص کارمندان نیست و خیلی از افراد جامعه را در بر می‌گیرد. برای مثال کاسبانی که در مغازه خود وقت گذاشته و جنس می‌فروشند، عضو همین دسته اند.

درآمد غیرفعال چیست؟

و اما درآمد غیرفعال، یعنی درآمدی که محدودیت زمانی ویا مکانی ندارد. اگر شما یکبار برای خلق یک کسب و کار بزرگ تلاش کنید، مثل خیلی از فروشگاه‌‌های اینترنتی، درآمد غیرفعال دارید. ساخت فروشگاه اینترنتی، کار در بازارهای معاملاتی مثل بورس ویا حتی سیستم همکاری در فروش، همگی از درآمدهای غیرفعال هستند. البته ما در مقاله چطور از طریق سیستم همکاری در فروش میلیونر شویم، قدم به قدم شما را راهنمایی کرده‌ایم تا بتوانید یک منبع درآمد غیرفعال عالی برای خود بسازید.

اما قاعده کلی این است: درآمد غیرفعال، درآمدی است که شما به ازای وقتی که برای آن کار می‌گذارید، پول دریافت نمی‌کنید و محدودیت زمانی ندارید؛ بلکه یک کسب و کار یا یک ماشین پولسازی برای خود راه‌اندازی می‌کنید که حتی موقعی که خواب هستید هم پول دربیاورید.

راهکارهای کسب درآمد در خواب

برای کسب درآمد در خواب هزاران راه وجود دارد که استفاده درست و هوشمندانه از آن‌ها به خودتان بستگی دارد. ما در این مقاله به بررسی 1+6 مورد از کاربردی و عملی‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. البته باید یک نکته را در ابتدا به یاد داشته باشید، هیچ کسب وکاری در دنیا وجود ندارد که بدون زحمت و یک شبه شما را پولدار کند؛ بنابراین باید برای آن زمان و انرژی زیادی صرف کنید.

مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد در خواب عبارتند از:

  1. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
  2. کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش
  3. ساخت یک وبلاگ شخصی
  4. تولید کتاب الکترونیکی و صوتی
  5. تهیه فیلم‌های آموزشی
  6. ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی
  7. سرمایه‌گذاری روی دیگران و پروژه‌های نوین آن‌ها

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی هرکدام از این روش‌های کاربردی بپردازیم.

1.فروشگاه اینترنتی خود را راه‌‌اندازی کنید

امروزه کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از اینترنت بی‌خبر باشد. این روزها فروشگاه‌های اینترنتی رشد بسیار خوبی داشته و مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته اند. شاید فکر کنید که به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای و چند ماه زمان و چندین میلیون پول نیاز دارید؛ اما در ابتدا یک سایت وردپرسی هم برایتان بسیار مناسب است. زمان ساخت آن‌هم اگر صفر کیلومتر باشید، چند ساعت است. البته می‌توانید بعدها با رشد وب‌‌سایت خود، یک برنامه‌نویس خوب برای آن استخدام کنید.

یکی از مزیت‌های فروشگاه اینترنتی، تمام وقت بودن آن است. فطعا یک مغازه نمی‌تواند برای فروش بیشتر، 24 ساعت شبانه روز را باز بماند، اما فروشگاه اینترنتی از این لحاظ محدودیتی ندارد. البته که احتمالا ابتدای کار برایتان بسیار دشوار خواهد بود، اما با سر زبان افتادن برندتان دیگر تمام است. شما خواهید توانست در هر لحظه از شبانه روز کسب درآمد کنید.

فروشگاه اینترنتی

2.از سیستم همکاری در فروش کسب درآمد کنید

اگر توانایی ساخت یک فروشگاه اینترنتی پیشرفته را ندارید، همکاری در فروش بهترین گزینه برای شماست. فقط لازم است عضو سیستم همکاری در فروش سایت های بزرگ فروشگاهی شوید و افراد را به خرید از آن وب‌سایت دعوت کنید. اگر یک بازاریاب حرفه‌ای هستید ویا در زمینه تبلیغات استعداد دارید، می‌توانید درآمد بسیار بالایی از سیستم همکاری در فروش داشته باشید.

3.یک وبلاگ شخصی برای خود بسازید

ساخت وبلاگ و مدیریت آن، یکی از راه‌های بسیار ساده کسب درآمد است. می‌توانید در حوزه مورد علاقه خود تولید محتوا کرده و آن را در وبلاگ خود منتشر کنید. البته نباید فکر کنید که اصلا کار دشواری نیست و هرکسی از پس انجام آن بر می‌آید. باید با یادگیری سئوی حرفه‌ای و بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو، مخاطبان زیادی را جذب وب‌سایت خود کنید. نحوه کار بسیار ساده است؛ با بیشتر شدن بازدید سایتتان می‌توانید از طریق تبلیغاتی که در سایت خود قرار می‌دهید، کسب درآمد کنید.

شاید خیلی از افراد بگویند که این یک درآمد فعال حساب می‌شود، اما باید دقت کنید که این کار درآمد نامحدودی را به دنبال دارد و نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن در نظر گرفت.

ساخت وبلاگ

4.کتاب صوتی یا الکترونیکی بسازید

امروزه بیشتر افراد کتاب صوتی یا کتاب الکترونیکی را به نسخه چاپی آن ترجیح می‌دهند. اگر صدای خوبی دارید و می‌توانید نسخه صوتی خود از کتابی را ضیط کنید، این کار درآمد خیلی خوبی برایتان خواهد داشت. اگرهم در ترجمه یا حتی صفحه‌آرایی مهارت خوبی دارید، می‌توانید نسخه الکترونیکی یک کتاب را به فروش برسانید.

برای فروش کتاب هم می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام کمک بگیرید که امروزه مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. همچنین می‌توانید آن را در سایت‌های واسطه هم به فروش بگذارید که سود به نسبت بالایی برایتان خواهد داشت.

5.فیلم‌های آموزش تولید کنید

یکی دیگر از راه‌های بسیار ساده برای کسب درآمد، تولید ویدئوهای آموزشی است. اگر در زمینه خاصی استعداد دارید، آن را به دیگران هم آموزش دهید و کسب درآمد کنید.

می‌توانید ویدئوهای خود را در یوتیوب آپلود کرده ویا آن را در وب‌سایت شخصی خود قرار دهید. این روش هیج محدودیتی ندارد؛ چه 6 ساله باشید و چه 60 ساله می‌توانید با استفاده هوشمندانه از این روش ثروتمند شوید. اگر به دنبال تولید فیلم‌های آموزشی هستید، مقاله چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم برایتان بسیار مفید خواهد بود.

می‌توانید در هر زمینه که تخصص دارید یک دوره‌ی آموزشی ضبط کرده و آن را در وب‌سایت‌های آموزشی قرار دهید. همچنین با بیشتر شدن استقبال خیلی از افراد نسبت به آموزش‌های اینترنتی و ویدئویی، این روش سود خیلی خوبی را به همراه خواهد داشت.

تولید آموزش ویدئویی

6.اپلیکیشن‌های کاربردی بسازید

اپلیکیشن‌های موبایلی یکی دیگر از بهترین راه‌های کسب درآمد برای شماست. اگر می‌خواهید یک درآمد غیرفعال داشته باشید که در هر ثانیه برایتان پول بسازد، ساخت اپلیکیشن یکی از گزینه‌هاست. شما می‌توانید تنها با ساخت یک اپلیکیشن، تبدیل به یک میلیونر یا حتی میلیاردر شوید. البته که در این مورد استعداد برنامه‌نویسی و همچنین علاقه شما به انجام آن حرف اول را می‌زند، اما می‌توانید با یک ایده خوب و کمی سرمایه، کار را به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای بسپارید.

7.روی کارهای دیگران سرمایه‌‌گذاری کنید

و اما آخرین مورد، که یکی از بهترین روش‌ها به حساب می‌آید، سرمایه‌گذاری روی افرادی است که با یک ایده خوب می‌خواهند شروع به کار کنند. شاید این روش کمی ریسک داشته باشد و آن تیم یا فردی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید شکست بخورد، اما با موفق شدن آن سود خیلی خیلی بالایی نسیبتان خواهد شد. اگر فکر می‌کنید کار دشواری است، با یک جستجوی کوچک می‌توانید هزاران جوان با استعداد با ایده‌های عالی پیدا کنید که برای شروع کار خود به سرمایه نیاز دارند. با کمی تحقیق می‌توانید روی یکی از آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و منتظر موفقیتش باشید.

البته به دلیل اینکه این روش کمی ریسک داشته و همچنین احتمال شکست هم در آن وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما درصد کمی از پول خود را روی آن سرمایه‌گذاری کرده و آن را صرف پروژه‌های مطمئن کنید.

سرمایه‌گذاری روی دیگران

سخن آخر

دراین مقاله1+6 راهکار برای کسب درآمد در خواب را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید یک درآمد غیرفعال داشته باشید. همه ثروتمندان دنیا درآمدهای غیرفعال برای خود دارند. با ساخت یک ماشین پولسازی برای خود، می‌توانید پول را به کار بکشید تا آن برایتان کار کند، بجای اینکه خودتان برای آن کار کنید.

همینطور که موفق شدن در این کسب و کارها ثروت زیادی را به همراه دارد، احتمال شکست نیز در آن‌ها وجود دارد؛ پس اگر می‌خواهید در این کار موفق شوید باید شکست بخورید و از آن درس بگیرید تا سر انجام به درآمدهای میلیاردی برسید.

نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید.

با سودپلاس همراه باشید…

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (5 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *