چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

آخرین بروزرسانی:31 مرداد 1400

معرفی یوتیوب

یوتیوب یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان است. درآمد روزانه بسیاری از کاربران این وب‌سایت، بیش از چند برابر درآمد یک کارمند، در طول یک ماه یا شاید هم یک سال می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا ببینیم که چطور از یوتیوب درآمد داشته باشیم و آیا کسب درآمد از یوتیوب برای فارسی‌زبانان ممکن است یا خیر؟

درآمدزایی از یوتیوب یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری است. همانطور که می‌دانید ارزش دلار نسبت به ریال خیلی بیشتر است. درواقع اگر شما بتوانید از ایران برای خود کسب درآمد دلاری داشته باشید، مطمئن باشید که وضعتان خیلی خیلی بهتر از کارمندان بالارتبه کشور خواهد بود. مطلبی که شاید خیلی از دوستان به آن توجه نکرده باشند، این است که پولی که شما به عنوان یک کارمند پایین‌رده، در یک کشور خارجی بدست می‌آورید، بسیار بیشتر از پولیست که در اینجا به عنوان یک کارمند بالارده بدست می‌آورید. حالا بگذارید با یک مثال مطلب را بهتر جا بیندازیم؛ اگر شما در ایران روزانه 12 ساعت کار کنید و درآمد ماهیانه‌تان 6 میلیون باشد، با همان میزان کار در یک کشوری مثل انگلیس می‌توانید 60 میلیون تومان درآمد داشته باشید! البته که منظور ما این نیست که کوله بار خودتان را ببندید و به فکر مهاجرت باشید؛ بلکه اگر شما درآمد دلاری داشته و در ایران زندگی کنید، زرنگی کرده اید. خب. می‌پرسید چرا؟ چون اگر درآمد شما در یک کشور خارجی 60 میلیون تومان باشد، هزینه‌های زندگیتان هم به همان اندازه بالا خواهد بود.

اما رسیدن به درآمد بالا در هر کسب و کاری نیازمند صرف زمان و ایده‌های خلاقانه زیادی است. بنابراین افرادی که در یوتیوب روزانه درآمد چندین میلیونی دارند، وقت و انرژی زیادی صرف کار خود کرده اند.

چند پیشنهاد برای تولید محتوا به روش یوتیوبرهای حرفه‌ای

ویدئوهای نقد و بررسی تولید کنید

یکی از پر طرفدارترین موضوعاتی که می‌توانید برای کانال خود انتخاب کنید، نقد و بررسی است. از نقد و بررسی گوشی‌های موبایل گرفته تا فیلم های ایرانی و خارجی و هرچیز دیگری که فکرش را بکنید. خیلی از افراد دنبال خرید کالایی هستند ولی چون اطلاعاتی از آن ندارند، به دنبال نقد و بررسی‌های آن می‌روند. اگر بتوانید برای کالاهایی که بیشتر مردم با آن‌ها سروکار دارند ویدئوی نقد و بررسی تولید کنید، افراد زیادی جذب کانالتان خواهند شد.

محصولات خود را به فروش برسانید

اگر توانایی تولید محصولاتی را دارید که خریداران زیادی دارند، یوتیوب گزینه خوبی برای شماست. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای فروش محصولات خود در یوتیوب از آن استفاده کنید، فروش محصولی است که برای آن ویدئوی نقد و بررسی تولید کرده اید. برای مثال شما یک گوشی را در ویدئوی خود مورد بررسی قرار داده اید، مخاطب ویدئوی شما را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد تا آن گوشی را خریداری کند. این بهترین فرصت برای فروش محصولات شماست.

از دنبال‌کنندگانتان حق عضویت بگیرید

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده‌ای که یوتیوب در اختیار کاربرانش قرار داده این است که می‌توانند از دنبال‌کنندگان خود حق عضویت بگیرند. افرادی که مبلغ حق عضویت ماهیانه را پرداخت می‌کنند، یکسری امتیازهایی را دریافت می‌کنند که شاید برای خیلی از افراد جذاب باشد؛ برای مثال می‌توانند ایموجی خاص خودشان را داشته باشند یا در استریم‌های آن فرد شرکت کنند. خیلی از افرادی که اشتراک ویژه را تهیه می‌کنند، ویدئوهای خاصی نیز به آن‌ها نشان داده می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از این قابلیت فوق‌العاده استفاده کنید.

چند پیشنهاد دیگر

  • از تبلیغات بین ویدئو درآمد داشته باشید
  • از یوتیوب پریمیوم بهره ببرید
  • از سوپرچت و سوپراستیکر استفاده کنید
  • استریم کنید (ضبط بازی‌های ویدئویی)
  • با دنبال‌کنندگان خود در تعامل باشید
  • از طریق تبلیغات اسپانسری کسب درآمد کنید
  • از یوتیوب رد (youtube red) غافل نشوید

برای شروع کسب درآمد در یوتیوب باید چه کاری انجام دهیم؟

گام اول: حساب کاربری خود را ایجاد کنید

اولین گام برای شروع کسب درآمد در یوتیوب، داشتن یک حساب کاربری است. برای ساخت حساب کاربری شما به یک جیمیل نیاز دارید. پس از ساخت جیمیل مورد نظر با همان جیمیلی که ساختید می‌توانید یک حساب کاربری بسازید. بعد از ساخت حساب می‌توانید برای خود یک کانال بسازید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب نام مناسب برای کانال مورد نظرتان است. نام کانال شما، اولین چیزی است که مخاطب با آن برخورد می‌کند، بنابراین باید یک نام مناسب برای خود انتخاب کنید تا بتوانید مخاطب خود را کنجکاو کرده و آن را جذب کانالتان کنید. کند.

گام دوم: محتوای جذاب تولید کنید تا ثروتمند شوید

محتوا اصلی‌ترین گام در کسب درآمد از یوتیوب است. اگر محتوای شما جذاب باشد، مطمئن باشید که بازدیدکننده‌ها خودشان جذب کانال شما خواهند شد و دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای تبلیغات ندارید. سعی کنید بیشتر وقت خود را صرف تولید محتوای مفید و جذاب کنید؛ تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی، افراد زیادی را به کانال خود جذب کنید. باید سعی کنید که بطور منظم ویدئوهای خود را آپلود کنید و ساعت‌های مشخصی را به آن اختصاص دهید.

نکته دیگر، طولانی نبودن محتواست. خیلی از افراد زمان زیادی را به نوشتن و تهیه یک محتوای طولانی اختصاص می‌دهند، اما بازخورد خوبی از طرف مخاطبان خود نمی‌گیرند. عموما افراد دوست ندارند وقت خود را صرف محتوایی کنند که تنها 20 درصد از آن برای مخاطب مفید است. بنابراین سعی کنید محتوای مفید و ترجیحا کوتاه تولید کنید. البته نه آنقدر کوتاه که بخواهید از مطالب مفیدتان کم کنید.

گام سوم: مخاطبان را به سمت خود جذب کنید

اگر شما مخاطب نداشته باشید، درآمدی هم نخواهید داشت. باید با تولید محتوای جذاب، تبلیغات، مسابقه، قرعه‌کشی و روش‌های دیگر مخاطبان را به سمت کانال خود بکشید. البته همانطور که گفتیم، شما تنها با تولید محتوای مناسب و باکیفیت، می‌توانید مخاطبان زیادی جذب کنید. درواقع مخاطبان خودشان جذب شما می‌شوند. یکی از نکات مهم، برخورد مناسب با مخاطب است. باید به کامنت‌ها سر بزنید و پاسخ سوالات مخاطبان را دهید. اگر شما نتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید، درصورتی که حتی افراد زیادی را نیز جذب کانال خود کرده باشید، آن‌ها را از دست خواهید داد؛ بنابراین سعی کنید تا به مخاطبان خود رسیدگی کنید.

جذب مخاطب

گام چهارم: حساب گوگل ادسنس خود را راه اندازی کنید

در گام آخر، برای اینکه بتوانید از یوتیوب کسب درآمد کنید، نیاز به یک حساب گوگل ادسنس دارید. دقت داشته باشید که برای کاربران ایرانی تنها راه کسب درآمد از یوتیوب، گوگل ادسنس است. خیلی از کاربران فکر می‌کنند که عمده درآمد یوتیوبرها از بازدید ویدئوهایشان است؛ درحالی که شما با تبلیغاتی که در ابتدای ویدئوهایتان نمایش داده می‌شوند، کسب درآمد می‌کنید. البته که یوتیوب مبلغی را نیز ماهیانه بر اساس بازدیدهای کاربران از ویدئوهایتان به شما پرداخت می‌کند، ولی بیشتر درآمد شما در ابتدای کار، توسط تبلیغات در ابتدای کلیپ‌هایتان تامین می‌شود.

شما با راه‌اندازی یک حساب گوگل ادسنس و اتصال آن به حساب یوتیوب خود، می‌توانید کسب درآمد کنید.

قانونی که یوتیوب برای واریز پول به کاربران دارد، این است که کانال شما برای شروع کسب درآمد باید حداقل 1000 عضو فعال داشته باشد. پس اولین قدم این است که اعضای کانال‌ خود را به عدد 1000 برسانید. پس از رسیدن به هزار عضو، اعضای کانال شما باید بالای 4000 دقیقه از ویدئوهایتان را دیده باشند. البته توجه داشته باشید که لازم نیست ویدئوهای خود را به 4000 دقیقه برسنید، بلکه اعضای کانالتان باید 4000 دقیقه ویدئو تماشا کرده باشند. قدم سوم، آپلود حداقل 10 ویدئو در کانالتان است. پس از اینکه حداقل 10 ویدئو در کانال خود قرار دادید و پس ازآن 4000 دقیقه از آن‌ها دیده شد، می‌توانید شروع به کسب درآمد کنید.

برای مثال، اگر شما 1000 عضو در کانال خود داشته و 10 ویدئو درآن قرار داده باشید که هرکدام 4 دقیقه باشند، همچنین 100 نفر این ویدئوها را تا آخر تماشا کرده باشند، به درآمد می‌رسید. هرچقدر که بازدید ویدئوهای شما بیشتر باشد، درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین می‌توانید در میان ویدئوهای خود تبلیغات قرار دهید و از طریق بازدید آن‌هم کسب درآمد کنید. البته باید توجه داشته باشید که ما این روش را به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چراکه مخاطب با چند بار دیدن ویدئوهای شما، ده‌ها تبلیغات برایش نمایش داده می‌شوند و این به هیچ عنوان برای مخاطب خوشایند نیست.

برای برداشت از یوتیوب باید چیکار کنیم؟

برای برداشت مبلغ دریافتی از یوتیوب و انتقال آن به حساب بانکی‌تان دو راه پیش رو دارید:

راه اول اینکه اگر کسی را در خارج از کشور می‌شناسید که بالای 18 سال دارد، می‌توانید اطلاعات آن شخص را وارد کنید که این روش مطمئن و کاملا قانونی است. پس از آنکه آن شخص مبلغ را دریافت کرد، می‌توانید از طریق راه‌های مختلف، آن را به حساب بانکی خود انتقال دهید.

و راه دوم این است که یک سرور شخصی با اعتبار بالا خریداری و در آن برای خود یک حساب پیپال راه‌اندازی کنید. این روش کمی ریسک دارد و شاید یوتیوب حساب شما را مسدود کند. البته جای نگرانی نیست چون یوتیوب چندبار به شما اخطار داده و بعد درصورت نادیده گرفتن آن حسابتان را مسدود می‌کند. دقت داشته باشید که نمی‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای گذر از تحریم و… از الگوریتم‌های پیچیده یوتیوب عبور کنید. بنابراین تا جایی که می‌توانید قانونی جلو بروید.

الگوریتم یوتیوب

سخن آخر

کسب درآمد از یوتیوب ساده است و هرکسی می‌تواند در هر سنی از یوتیوب پول در بیاورد. یکی از ثروتمندترین یوتیوبرها، Ryan Kaji است که در یوتیوب با اسم Ryan’s World شناخته می‌شود. این کودک 9 ساله با اشتراک‌گذاری اسباب‌بازی‌هایش در یوتیوب میلیاردر شده است.

بسیاری از کاربران ایرانی فکر می‌کنند که کسب درآمد در یوتیوب کاری بسیار مشکل و غیرممکن است؛ درحالی که خیلی از کاربران ایرانی نیز در یوتیوب درآمد میلیونی دارند.

فراموش نکنید که یوتیوب یک موتور جستجوی پیشرفته است؛ بنابراین انتخاب کلیدواژه و بهینه‌سازی در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید قانون کپی‌رایت یوتیوب است. برای مثال اگر شما یک آهنگی را در ویدئوی خود استفاده کنید که متعلق به یک کاربر دیگر است، یوتیوب به‌سادگی متوجه شما می‌شود و می‌تواند حسابتان را مسدود کند. همچنین همان کاربر نیز می‌تواند با گزارش زیرپا گذاشتن قانون کپی‌رایتینگ از شما شکایت کند و به همین سادگی به دردسر بزرگی می‌افتید.

در این مقاله باهم یادگرفتیم که چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم و به درآمدهای میلیاردی برسیم. امیدواریم تا توانسته باشیم کمکی در جهت رسیدن به مسیر موفقیت مالی به شما کنیم. منتظر سوالات و نظرات ارزشمند شما هستیم.

با سودپلاس همراه باشید…

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *