10 راه ایمن نگه داشتن ارزهای دیجیتال

10 راه برای ایمن نگه داشتن ارزهای دیجیتال

آخرین بروزرسانی:14 خرداد 1401

در حالی که بسیاری از افراد خرید و نگهداری یک ارز دیجیتال را ساده و آسان می‌دانند، اما ذخیره ایمن آن به دانش و مهارت‌های کاملاً متفاوتی نیاز دارد که متخصصان رمزارز دارند. ایده های امنیت ارزهای دیجیتال برای دنیای امروز بسیار مورد نیاز است. ارزهای دیجیتال بر اساس رمزنگاری هستند. همانطور که می دانیم رمزنگاری مطالعه تکنیک هایی برای برقراری ارتباط امن است. هک کردن یک بلاک چین یا یک کلید خصوصی بسیار غیرممکن است زیرا تلاش برای شکستن یک الگوریتم محافظت شده توسط رمزنگاری به مقدار غیرممکنی از قدرت محاسباتی نیاز دارد. با وجود چنین جنبه ایمنی، موارد بی شماری از سرقت ارزهای دیجیتال وجود داشته است. این ممکن است به خصوص برای کسانی اتفاق بیفتد که به تازگی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کرده اند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نکات امنیتی ارزهای دیجیتال آشنا کنیم:

این مقاله به 10 نکته برای محافظت از دارایی های دیجیتالی شما و جلوگیری از خطرات رایج امنیت کریپتو اشاره می‌کند.

1. از کیف پول سرد استفاده کنید

برخلاف کیف پول های داغ، کیف پول های سرد به اینترنت متصل نمی شوند، بنابراین مستعد حملات سایبری نیستند. ذخیره کردن کلیدهای خصوصی در یک کیف پول سرد، که به عنوان کیف پول سخت افزاری نیز شناخته می‌شود، مفیدترین گزینه است زیرا این کلیدها رمزگذاری شده‌اند و کلیدهای شما را ایمن نگه می‌دارند.

در سال 2019، صرافی ژاپنی BITpoint برداشت غیرمجاز 32 میلیون دلاری از کیف پول داغ خود در ارزهای دیجیتال مختلف را کشف کرد که بیش از 50000 کاربر را هدف قرار داده بود. این صرافی پنج ارز دیجیتال را در کیف پول خود نگهداری می کرد: بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین و ریپل. با این حال، BITpoint تصریح کرد که کیف پول سرد و دارایی های نقدی آن تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته است.

2. از اینترنت امن استفاده کنید

هنگام معامله یا انجام تراکنش های رمزنگاری، فقط از یک اتصال اینترنتی امن استفاده کنید و از شبکه های Wi-Fi عمومی اجتناب کنید. حتی هنگام دسترسی به شبکه خانگی خود، برای امنیت بیشتر از VPN استفاده کنید. یک VPN آدرس IP و مکان شما را تغییر می دهد و فعالیت مرور شما را از عوامل تهدید ایمن و خصوصی نگه می دارد.

3. از چندین کیف پول استفاده کنید

از آنجایی که هیچ محدودیتی برای ایجاد کیف پول وجود ندارد، می توانید سرمایه گذاری های ارز دیجیتال خود را در کیف پول های متعدد متنوع کنید. از یک کیف پول برای تراکنش های روزانه خود استفاده کنید و بقیه را در یک کیف پول جداگانه نگهداری کنید. این کار از پورتفولیوی شما محافظت می کند و از دست دادن هرگونه نقض حساب رمزنگاری شما را کاهش می دهد.

4. دستگاه شخصی خود را ایمن کنید

مطمئن شوید که دستگاه شخصی شما با آخرین تعاریف ویروس به روز است تا در برابر آسیب پذیری های تازه کشف شده دفاع کنید. از یک آنتی ویروس و فایروال قوی برای بهبود امنیت دستگاه خود استفاده کنید تا از سوء استفاده هکرها با نوشتن کد برای هدف قرار دادن آسیب پذیری جلوگیری کنید.

5. رمز عبور خود را به طور منظم تغییر دهید

هنگام صحبت در مورد امنیت، نمی توانیم اهمیت رمز عبور قوی را دست کم بگیریم. مطمئن شوید که یک رمز عبور قوی و پیچیده دارید که حدس زدن آن دشوار است و آن را به طور منظم تغییر دهید. اگر چند کیف پول دارید از رمزهای عبور جداگانه استفاده کنید. برای امنیت بیشتر، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) یا احراز هویت چند مرحله‌ای (MFA) را انتخاب کنید.

6. احراز هویت دو مرحله ای را در کیف پول خود فعال کنید.

 با فعال کردن ورود به سیستم 2 مرحله ای یا احراز هویت 2FA می توانید از کیف پول خود حتی در برابر شخصی که کلید خصوصی شما را دارد محافظت کنید. با فعال کردن این گزینه حتی با کلید خصوصی هم نمی توانید وارد آن شوید. با استفاده از این روش، کاربر هنگام ورود به کیف پول، علاوه بر رمز عبور باید از فیلتر دیگری مانند تایید پیامک، ایمیل و پین کد استفاده کند.

7. مراقب کلاهبرداری های فیشینگ باشید

هکرها از این روش کلاهبرداری بسیار رایج استفاده می کنند که شامل ایجاد یک نسخه جعلی و یکسان از صرافی یا صفحه کیف پول وب مورد استفاده دارندگان ارزهای دیجیتال است. آنها لینک را با پیامی قانع کننده برای قربانی ارسال می کنند. این پیام آنها را متقاعد می کند که وارد سیستم شوند و اقدامی فوری انجام دهند. موارد زیادی وجود داشته است که افراد تسلیم این موضوع می شوند، به این سایت ها دسترسی پیدا می‌کنند و مشخصات آنها را وارد می‌کنند. سپس هکرها از این داده ها برای انجام هر کاری که می‌خواهند استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از فیشینگ، مطمئن شوید که لینک نمایش داده شده در مرورگر شما با لینک موجود در صرافی یا کیف پول وب شما یکسان باشد.

8. از تمام داده های رمزنگاری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

داده های رمزنگاری شما در واقع مهمترین عنصر کل عملیات شما است. اگر روزی مرتکب این اشتباه شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید، برای همیشه از آن پشیمان خواهید شد. هنگامی که رایانه شخصی شما هک می‌شود، یا زمانی که لپ تاپ شما به طور فیزیکی به سرقت می‌رود، همیشه می‌توانید یک دستگاه دیگر بخرید. با این حال، هنگامی که یک هکر تمام وجوه ارزهای دیجیتال شما را به دلیل دسترسی به داده‌های شما می‌دزدد، در وضعیت سختی قرار می‌گیرید. برای جلوگیری از این امر، داده‌های رمزنگاری خود را در مکانی خارج از سایت ذخیره کنید. از یک سرور کولوکیشن، یک درایو انگشت شست و یک دیسک خارجی رمزگذاری شده استفاده کنید.

9. از ذخیره ارزهای دیجیتال در صرافی ها خودداری کنید

اگرچه ممکن است اقدامات درستی را برای امنیت کریپتو انجام دهید، اما به این معنی نیست که صرافی ارز دیجیتال شما نیز ممکن است همین کار را انجام دهد. موارد زیادی در گذشته در مورد صرافی های بزرگ وجود داشته است که وجوه کاربران خود را از دست داده یا مسدود شده اند. این ممکن است به دلیل خطاهای فنی یا هک باشد. اگر قصد دارید وجوه خود را زودتر معامله کنید، وجوه موجود در صرافی خود را به کیف پول خود منتقل کنید.

10. از عقل سلیم خود استفاده کنید و آنلاین ایمن بمانید

در نهایت، و در عین حال مهم‌تر از همه، باید همیشه از عقل سلیم خود برای ایمن‌تر ماندن آنلاین استفاده کنید. هر زمان که در مورد پیوند، ایمیل، دعوت نامه یا فرآیندی که تحت مدیریت وظیفه شما اجرا می شود شک دارید، بهتر است از غریزه خود پیروی کنید و از عقل سلیم استفاده کنید.

سخن آخر

در چند سال گذشته، سرقت ارزهای دیجیتال به یک تجارت فوق العاده محبوب تبدیل شده است. محبوبیت فزاینده آنها دلیل اصلی جلب توجه بسیاری از هکرها است زیرا بازار ارزهای دیجیتال هر روز سودآورتر می‌شود. نیازی به وحشت نیست. در نظر گرفتن این ایده‌های امنیتی ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا ارزهای دیجیتال خود را ایمن کنید و به یک متخصص ارزهای دیجیتال تبدیل شوید.

صنعت کریپتوکارنسی به طور مداوم در حال تحول است و این مسئولیت انحصاری شماست که از وجوه دیجیتال خود با ایمن سازی کیف پول خود با اقدامات احتیاطی ضروری محافظت کنید. خود را با آخرین اخبار امنیتی، تکنیک های حمله و استراتژی های پیشگیری به روز کنید.

با ما در سودپلاس همراه باشید$

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *