10 قانون طلایی سرمایه گذاری در بورس

10 قانون طلایی سرمایه گذاری در بورس

یکی از ارکان مهم یک آینده مالی خوب برنامه ریزی شده، سرمایه گذاری است. در این دوران افزایش نرخ تورم، صرفه جویی در بخشی از حقوق خود هرگز کافی نیست. سرمایه گذاری به ما این امکان را می دهد که به رشد وجوه خود با نرخ‌های بهتری نسبت به حساب پس انداز غیرفعال کمک کنیم. این رشد به ما کمک می‌کند تا به بسیاری از اهداف بلند مدت و همچنین کوتاه مدت خود دست یابیم. سرمایه‌گذاری‌ها به ما کمک می‌کنند تا با تورم مقابله کنیم تا بتوانید با افزایش هزینه‌ها همگام شوید، در حالی که به ما امکان می‌دهد در طول زمان ثروت جمع کنیم تا آینده مالی ما امن باشد.

شما می توانید پول خود را در یک طرح سپرده ثابت، صندوق های متقابل، صندوق های تامینی، املاک و مستغلات و بسیاری موارد دیگر سرمایه گذاری کنید. اما یک حوزه سرمایه گذاری وجود دارد که بسیاری آن را جذاب ترین و جذاب ترین حوزه می دانند. دلیل محبوبیت آن پتانسیل بازده بالایی است که اجازه می دهد. ما البته در مورد پدیده سرمایه گذاری در بورس صحبت می کنیم.

بسیاری موافق هستند که بازار سهام یک غول چند وجهی است. عوامل زیادی بر بازار سهام تأثیر می‌گذارند که نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چگونه قیمت سهام بالا می‌رود یا کاهش می‌یابد. اگر کسی مراقب نباشد، جذابیت فریبنده بازار سهام می تواند منجر به زیان های سنگین شود.

با این حال، یک رویکرد درست و منظم برای سرمایه گذاری در بازار سهام می تواند برای یک سرمایه گذار معجزه کند. بنابراین، در نظر گرفتن برخی از قوانین طلایی هنگام سرمایه گذاری در بازار سهام بسیار مهم است. برای دانستن 10 قانون اساسی سرمایه گذاری که می تواند تجربه بازار سهام شما را آرام کند، بخوانید.

10 قانون طلایی سرمایه گذاری در بورس

۱- روی بلند مدت تمرکز کنید

بله، همه ما از فرمول ساده ورود به بازار در هنگام کاهش و خروج از آن در هنگام بالا شنیده ایم. بسیاری از این روش برای کسب سود سریع استفاده می کنند. آنها سهام یک شرکت را زمانی می خرند که ارزان است و وقتی احساس می‌کنند قیمت سهام به اندازه کافی افزایش یافته است، شروع به فروش سهام به قیمت بالاتر می کنند.

این بسیار رایج است. اما واقعیت این است که اجرای چنین رویکردی چندان آسان نیست، به این دلیل ساده که نمی توان پیش بینی کرد که قیمت سهام چه زمانی افزایش می یابد یا اینکه رشد آن به حداکثر پتانسیل رسیده است. این امکان وجود دارد که یک سهم خاص حتی پس از فروختن آن، بیشتر افزایش یابد. بنابراین، سرمایه‌گذار در واقع سودهای بیشتری را از دست می‌دهد، زیرا آنها پیش از موعد فروخته شده‌اند.

بنابراین، به جای اینکه به بازار سهام به عنوان یک ابزار درآمدزای کوتاه مدت فکر کنید، آن را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید. سهام را با در نظر گرفتن بازده بلندمدت بخرید، زیرا سرمایه گذاری های بازار سهام در بلندمدت به طور قابل توجهی بهتر از سایر دارایی ها عمل می کنند.

2. تکالیف خود را انجام دهید

سرمایه گذاری کورکورانه در بازار سهام، بدون تحقیق مناسب یا درک اولیه از اقتصاد، شبیه تیراندازی به پای خود است. قبل از اینکه پول خود را در بازارهای سهام سرمایه گذاری کنید، کمی زمان و تلاش برای درک نحوه عملکرد بازار سهام سرمایه گذاری کنید. با روندهای اقتصادی و عوامل موثر بر بازار سهام آشنا شوید. هنگام سرمایه گذاری در یک شرکت خاص، انجام برخی تحقیقات در مورد عملکرد گذشته شرکت و همچنین پتانسیل آینده ضروری است.

تنها راه برای انجام این کار، بررسی اطلاعات فنی در مورد عملکرد اقتصادی آن شرکت است. درک ترازنامه ها، حساب های سود و زیان، حاشیه های عملیاتی، سود هر سهم و سایر اطلاعات به شما کمک می کند تا از عملکرد یک شرکت مطلع شوید. اگر تازه وارد دنیای سرمایه گذاری در بازار سهام هستید، مقالاتی را به صورت آنلاین بخوانید که نحوه سرمایه گذاری در بازار سهام را برای مبتدیان توضیح می دهد.

جدای از این، درک اثرات جهانی که بر بازار سهام اعمال می شود نیز حیاتی است. بورس از اتفاقات دنیا بیزار نیست. برعکس، سیاست و اخبار تا حد زیادی بر بازار سهام تأثیر می گذارد و اگر درک خوبی از این موضوع داشته باشد، می تواند تا حدی پیش بینی کند که بورس چگونه رفتار خواهد کرد.

3. با قیمت مناسب خرید و فروش کنید

بسیار مهم است که سهام را با قیمت هایی بخرید که راحت بپردازید. ممکن است برخی از سهام را پیدا کنید که بسیار محبوب هستند و همه همتایان شما برخی از آنها را می خرند، فقط قیمت آنها چیزی است که نمی توانید در بودجه سرمایه گذاری خود جای دهید. از آن ها بگذر شما نمی توانید سهامی بخرید که همه می خرند در حالی که شما راحت نیستید. منتظر باشید تا چیز بهتری به سراغتان بیاید.

همچنین، زمانی که احساس می‌کنید می‌خواهید سهام خود را بفروشید و بازده خوبی دریافت می‌کنید، این کار را انجام دهید. انتظار برای افزایش قیمت بیشتر می‌تواند غیرقابل درک باشد. این به شما کمک می کند تا در مورد خرید یا فروش سهام تصمیمات سریع بگیرید.

4. متنوع کنید

تنوع بخشیدن به پرتفوی شما یک استراتژی قدیمی برای سرمایه گذاری در بازار سهام است. این به سادگی به این معنی است که ما هرگز نباید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهیم. سرمایه گذاری فقط در یک شرکت یا یک بخش هرگز ایده خوبی نیست، زیرا اگر شرکت خوب عمل نکند، ارزش سرمایه گذاری شما کاهش می یابد. بنابراین، سرمایه گذاری در یک سبد متنوع برای متعادل کردن سرمایه گذاری های خود همیشه سودمند است.

معمولاً توصیه می شود در ترکیبی از سهام کوچک، متوسط ​​و بزرگ سرمایه گذاری کنید. سهام‌های کوچک و متوسط ​​بیشترین پتانسیل رشد و بازدهی عالی را دارند، اما ریسک‌هایی نیز به همراه دارند. و سهام بزرگ عمدتا با بازده قابل قبول پایدار هستند. بنابراین، ترکیب هر سه به شما این امکان را می دهد که همزمان روی ثبات و همچنین رشد سرمایه گذاری کنید. تنوع بخشی چیزی است که می تواند به شما در مقابله با نوسانات بازار سهام کمک کند.

5. از نکات و شایعات دوری کنید

سرمایه گذاری در بازار سهام، نکات و شایعات بازار را از همه طرف به همراه دارد. دوستان و همکاران شما نکاتی را برای خرید یا فروش سهام خاص ارائه خواهند کرد. اما بسیاری از اینها فقط شایعه هستند. یکی از مهمترین قوانین طلایی سرمایه گذاری دوری از این قوانین است زیرا ممکن است همه آنها نادرست باشند. بیشتر بر روی اصول بازار تمرکز کنید و در موقعیت بسیار بهتری برای تصمیم گیری آگاهانه خواهید بود.

6. مدل های کسب و کار شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کنید را درک کنید

شما فقط باید پول خود را در شرکت‌هایی قرار دهید که مدل‌های تجاری آنها را به وضوح درک می کنید. کسب‌وکارهایی که استراتژی‌های درست و پیش‌بینی‌های روشن دارند، در بلندمدت از نظر مالی قوی‌تر خواهند بود. پول خود را در تجارتی قرار ندهید که درک استراتژی آن برای شما دشوار است.

7. تصمیمات عجولانه نگیرید

نوسانات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی بودن بازار سهام می تواند دلیلی برای استرس بزرگ باشد. بنابراین، اگر متوجه شدید که سهام شما به طور ناگهانی سقوط کرده است، برای فروش آن عجله نکنید. نفس عمیق بکشید و بنشینید. اگر مبانی اقتصادی شرکت سالم باشد، احتمالاً سهام دوباره بالا می رود. در خرید سهام نیز همین امر صادق است. سهام را عجله نکنید فقط به این دلیل که همه آن را می خرند و به شما توصیه می کنند که همین کار را انجام دهید. ذهنیت گله در معاملات بازار سهام بسیار شایع است و بهتر است تصمیم آگاهانه خود را بگیرید.

8. هرگز برای سرمایه گذاری در بورس وام نگیرید

سرمایه گذاری در بازار سهام تا حد زیادی به مدت زمانی که می توانید سهام را نگه دارید بستگی دارد. اگر برای سرمایه‌گذاری پول قرض می‌کنید، در زمان بازپرداخت وام با مشکل مواجه خواهید شد. همیشه پول مازاد خود را در بورس سرمایه گذاری کنید، پولی که می دانید نیاز فوری به آن ندارید. به این ترتیب، پتانسیل نگهداری سهام خود را تا زمان مناسب افزایش می دهید.

9. سرمایه گذاری کوچک و منظم

وقتی صحبت از سرمایه گذاری در بورس به میان می آید، بهتر است مبالغ کم را در فواصل زمانی معین سرمایه گذاری کنید تا اینکه یک مبلغ کلان را یکباره انجام دهید. سرمایه‌گذاری‌های کوچک‌تر، به غیر از ارزان‌تر بودن، به شما این امکان را می‌دهند که در سرمایه‌گذاری‌های خود انعطاف‌پذیر باشید.

10. همیشه بر سرمایه گذاری های خود نظارت داشته باشید

سرمایه گذاری در بورس هرگز به معنای یک بار سرمایه گذاری و فراموش کردن آن نیست. این ممکن است برای چیزی مانند سپرده های ثابت درست باشد، اما برای بازار سهام اینطور نیست. از آنجایی که بازار سهام بسیار نوسان است، قیمت سهام همراه با تغییرات خود شرکت تغییر می کند. بنابراین، نظارت بر سبد سرمایه گذاری خود بسیار مهم است تا به موقع بدانید که آیا باید سهامی را که احساس می کنید خوب عمل نمی کنند، رها کنید.

قوانین طلایی فوق قطعا به شما در درک نحوه سرمایه گذاری در بازار سهام در هند کمک می کند. درک مفاهیم اساسی بازار سهام کلیدی است. شما با افراد زیادی روبرو خواهید شد که نکاتی را ارائه می دهند، ادعا می کنند فرمول دارند و بازده تضمین شده را ارائه می دهند. به سادگی دوری کنید و روی اصول اولیه تمرکز کنید.

هنگامی که قوانین اساسی سرمایه گذاری در سهام را درک کردید، می توانید کنترل بیشتری روی آن اعمال کنید. با این حال یکی دیگر از چرخ دنده های حیاتی در ماشین آلات بازار سهام نظم و انضباط است. سرمایه گذاری تصادفی بدون پشتیبان تحقیقات منجر به سقوط بسیاری از افراد شده است. نهایت نظم و انضباط، صبر و ثبات را تمرین کنید، و سپس می توانید پاداش ها را درو کنید.

نتیجه

دنیای امور مالی و سرمایه گذاری حتی برای با تجربه ترین افراد نیز می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، با کمک تحقیقات و راهنمایی های مداوم از منابع قابل اعتماد، می توانید دانش خود را در مورد نحوه سرمایه گذاری پول توسعه دهید و به نحوه عملکرد کارها دست پیدا کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *