میم کوین mimecoin چیست؟

میم کوین (Memecoin) چیست؟

آخرین بروزرسانی:11 اسفند 1400

میم کوین(Memecoin) ارزی است که در شروع فعالیت ارزشی ندارد و با توسعه و پیشرفت پروژه مثل حمایت کردن اینفلوئنسرها ارزش پیدا می کنند. این نوع ارزها دارای ریسک بالایی هستند و در صورت عدم آگاهی و شناسایی صحیح، ضررهای زیادی را به خریداران این نوع ارزها وارد می‌کنند. در عین حال اگر یک میم کوین دارای تیم قوی و پروژه‌های خوبی باشد می‌تواند بسیار سودآور باشد که باعث سودهای چند هزار درصدی می‌شود.

معمولا میم‌کوین‌ها هدفی را دنبال نمی‌کنند و یا راه‌حلی برای حل یک مشکل یا چالش نیستند و حضور آنها بیشتر یک شوخی و سرگرمی می‌باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های میم کوین‌ها این است که بسیار سریع و ویروسی پخش می‌شوند و در تغییر فرهنگ یا جو غالب جامعه بسیار مؤثر هستند! بنابراین، مفاهیمی که از طریق میم‌ها پخش می‌شوند بسیار مورد توجه عموم قرار دارند.

دلایل رشد قیمتی میم کوین‌ها

  • گاهی اوقات تعدادی از این میم کوین‌ها مانند دوج کوین به دست افراد مشهور برای شوخی‌های اینترنتی استفاده می‌شود که این امر نیز منجر به رشد غیرمنطقی قیمت این ارزهای دیجیتال می‌شود. 
  • روند صعودی بازار و نوسانات بازار به سمت بالا بر اکثر دارایی‌ها تأثیر مثبت دارد و می‌تواند روی میم‌کوین‌ها تاثیر بیشتری بگذارد.
  • یکی از دلایل مهم تغییر قیمت، ویژگی ویروسی بودن و تغییر تفکر این میم‌ها در جامعه است. به دلیل قیمت پایین و امکان خرید همه اقشار و همچنین رشدهایی که هم خانواده میم‌کوین‌ها ممکن است داشته باشد، می‌تواند رشد انفجاری را تجربه کند.

بهترین و محبوب‌ترین میم کوین‌ها

1. دوج کوین

یکی از اولین و محبوب‌ترین میم کوین‌ها، دوج کوین نام دارد که با نشان اختصاری DOGE شناخته می شود و یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که ابتدای امر مانند سایر میم کوین ها با یک شوخی ساخته شد اما حالا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 است.

این ارز دیجیتال در حال حاضر در میان کاربران و هواداران ارزهای دیجیتال برخوردار است و برخی به حدی آن را دوست دارند که از نماد آن برای لوازم شخصی و خانه خود استفاده می کنند.

2. شیبا اینو

دومین میم کوین محبوب، شیبا نام داردکه در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین های میم کوین در بازار است و ایلان ماسک نیز به آن توجه دارد. نام این ارز دیجیتال از نژادی از سگ های ژاپنی با نام شیبا اینو گرفته شده است.

توکن شیبا اینو یک توکن ERC 20 است که جدا از شکل لوگوی آن، شباهت زیادی با دوج کوین دارد. در واقع، شیبا خود را به عنوان نسخه بهتر دوج کوین و “قاتل دوج کوین” معرفی کرده است. این رمزارز میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به سرمایه گذاری در توکن‌هایی که تصویر سگ روی آن است ، تشویق می‌کند.

3. سیف مون

توکن سیف مون یکی دیگر از بهترین میم کوین‌ها می‌باشد و به‌دنبال بهبود مدل توکنومیک دوج کوین است. برخلاف بیت کوین، که ۲۱ میلیون کوین محدود عرضه کرده است، به‌طور بالقوه، یک عرضه بی‌حد و حصر برای دوج کوین وجود دارد که به آن مدل توکنومیک تورمی می‌گویند.

برای برطرف کردن این مشکل، سیف مون از یک مدل توکنومیک ضد تورمی استفاده می‌کند، یعنی اینکه هر بار که معامله سیف مون انجام می‌شود، ۵٪ از آن سوزانده می‌شود و ۵٪ دیگر بین دارندگان توکن باقیمانده توزیع می‌شود. بنابراین، میزان کل توکن به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی شده است که به طور مداوم کاهش می‌یابد، سودهای «ایمن» می‌دهد و احتمال حباب را به‌شدت پایین می‌آورد.

4. مونا کوین

یکی دیگر از میم کوین‌های محبوب در ژاپن ، مونا کوین نام دارد که در شبکه تلویزیونی WBS توکیو به نمایش درآمد و مورد توجه قرار گرفت. این رمز ارز یک شبکه پرداخت همتا به همتا است. 

ایده مونا کوین از طریق تابلوی اعلانات مستقر در ژاپن به نام 2-Channel توسط کاربری به نام “آقای Watanabe” نامگذاری شده است.

5. سوشی سواپ

سوشی سواپ نیز یکی دیگر از میم کوین‌های ارز دیجیتال و بازارساز است که بر اساس یونی سواپ کار می کند، با این تفاوت که سوشی سواپ توکنی درون ساخته و نظارتی دارد. این توکن در عمل به نفع افرادی است که از ابتدای راه اندازی، سرمایه خود را وارد این پلتفرم می کنند. البته صحت عملکرد سوشی سواپ اصلا مشخص نیست.

6. ایلان گیت

یکی دیگر از میم کوین‌های معروف ایلان گیت می‌باشد. این رمز ارز دیجیتالی در بلاک چین هوشمند بایننس است. این رمز ارز 10٪ از کارمزد معامله را به دارندگان پاداش می دهد و مبالغ قابل توجهی را به امور خیریه اهدا می کند. 

نام این رمز ارز مربوط به توییتری است که توسط میلیاردر معروف ایلان ماسک منتشر شده است.

7. اسپاگتی

توکن اسپاگتی یکی از میم کوین‌های معروف است که با هدف و ایجاد یک یا چند استخر که کاربران بتوانند دارایی خود را در آن قرار دهند از اسکریپت یرن فایننس استفاده می کنند. این استخرهای نقدینگی به دنبال بهترین و بیشترین سود و بازده ممکن هستند، حتی اگر بازده مخصصوص توکن تغییر کند.

در این بخش تفاوت هایی وجود دارد. زمانی که استخر قفل شود، قفل شده باقی می ماند و قوانین اعمال می شود. این پلتفرم همچنین وظیفه توزیع توکن پاستا را برعهده دارد.

8. یام

توکن یام یکی دیگر از میم کوین‌های محبوب است که توسط کاربرانی توزیع می شود که در استخرهای مختلف سرمایه گذاری می‌کنند. همچنین اساس و بنیاد یام روی نظارت کاربران استوار است.

یام توکن با تنظیم نوسانات عرضه، نوسانات قیمت را کنترل می کند. هروقتی که توکن یام عرضه خود را افزایش می دهد، به طور خودکار کوین درآمدزای yCRV نیز روی پلتفرم یرن فایننس خریداری می شود.

سخن آخر

ما در این مقاله به شما میم کوین‌هایی (ارز) را معرفی کردیم که در ماه‌های اخیر بسیار خبرساز بوده‌اند و نوسانات شدید قیمتی داشته‌اند. میم کوین های مانند دوج کوین و شیبا از طرف ایلان ماسک پشتیبانی شدند و رشد بسیاری کردند اما سرنوشت همه میم کوین‌ها این گونه نبوده و بسیاری از آنها از بازار ارزهای دیجیتال حذف شده‌اند. از آنجا که این رمزارزها هدف خاصی ندارند و هیچ مشکل یا چالش خاصی را در دنیای واقعی حل نمی‌کنند، سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت روی این ارزها می‌تواند بسیار خطرناک و پرریسک است. به خصوص اینکه بسیاری از صرافی‌های معتبر این ارزها را مبادله نمی‌کنند و برای خرید و فروش آنها باید به صرافی‌های کوچک‌تر مراجعه کنید که ممکن است خود صرافی‌ها نیز معتبر نباشند و سرمایه خود را از دست بدهید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
4.7/5 - (3 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *