اخبار ارزدیجیتال

قیمت بیت کوین از ۸,۰۰۰ دلار عبور کرد.

آخرین بروزرسانی:13 اردیبهشت 1399

بیت کوین بالاخره توانست از پس مقاومت ۸٬۰۰۰ دلار بر بیاید. با رسیدن به این رقم ضررهای ماه مارس (اسفند ۹۸) نیز جبران شد. نزدیکی به رخداد هاوینگ اهمیت فتح این مقاومت را دو چندان کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، کمی قبل، بیت کوین توانست به رقم ۸٬۰۰۰ دلار برسد و پیش از هاوینگ امیدهای تازه‌ای را به جامعه ارزهای دیجیتال تزریق کند.

با عبور قیمت بیت کوین از مرز ۸٬۰۰۰ دلار، ضررهای ناشی از روند نزولی ماه مارس جبران شده است. در ماه مارس، قیمت بیت کوین در یک روز ۶۰٪ ریزش کرد و با ورود به محدوده ۳٬۶۰۰ دلار، به کمترین قیمت خود از ۱۵ ماه قبل رسید.

در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) در رقم ۸٬۱۰۰ ‌معامله می‌شود. قیمت بیت کوین باید این سطح قیمتی جدید را حفظ کند و به ثباتی نسبی در این محدوده برسد.

هفته گذشته نیز شاهد صعود ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین بودیم. پس از آن میانگین‌های متحرک ۲۰۰ و ۵۰ روزه، مقاومتی را در محدوده ۸٬۰۰۰ دلار ایجاد کرده بودند که حالا شاهد شکستن این مقاومت هستیم.

به گفته کیث ویرینگ (Keith Wareing)، هدف بعدی بیت کوین مقاومت ۸٬۵۰۰ دلاری است و با فتح این مقاومت، جای پای پادشاه ارزهای دیجیتال محکم‌تر از قبل خواهد شد.

 تا به اینجای سال، بیت کوین گوی سبقت را از دلار و بازارهای سهام ربوده است. رشد این ارز دیجیتال از ابتدای سال تا به اینجا ۹.۵ درصد برآورد شده است. طلا با رشد ۱۲.۱ درصدی همچنان در صدر این فهرست قرار دارد.

این جهش قیمت در حالی انجام می‌گیرد که کمتر از دو هفته دیگر شاهد هاوینگ بیت کوین خواهیم بود. پس از هاوینگ، نرخ تورم پادشاه ارزهای دیجیتال به ۱.۸ درصد خواهد رسید و از طرف دیگر شاهد نصف شدن عرضه آن خواهیم بود.

هاوینگ بیت کوین حتی خارج از جامعه ارزهای دیجیتال نیز طرفدار پیدا کرده است. رسانه‌های بزرگ از هاوینگ بیت کوین به عنوان عاملی یاد می‌کنند که باعث ایجاد کلاس جدید از میلیونرها خواهد شد که به گفته آنها «میلیونرهای بیت کوینی» نام دارند.

نظرات پیرامون هاوینگ و تاثیرات آن بر قیمت بیت کوین بسیار متفاوت است و هنوز اتفاق نظری در این رابطه وجود ندارد. پلن بی (Plan B)، خالق مدل قیمتی انباشت به عرضه، در اظهارنظری عنوان کرده بود که ماینرها پیش از هاوینگ خود را برای نوسانات درآمدی آماده کرده‌اند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *