اخبار ارز دیجیتال

سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید.

با توجه به رشد ناگهانی، بیت کوین (BTC)  در حال بازگشت و ریکاوری است.جفت ارز BTC/USD به بالاترین حد هفتگی در 30 می(9 خرداد) بازگشته است و یک شبه چندین درصد افزایش یافت.
برخلاف تعطیلی‌های هفتگی اخیر، کندل 29 می(8 خرداد) توانست روند نزولی را محدود کند و بلافاصله با شروع هفته جدید، مسیر خود را معکوس کند.
با این وجود، بیت کوین اکنون 9 کندل قرمز هفتگی را پشت سر هم بسته است، چیزی که قبلاً در تاریخ آن دیده نشده بود. محیط کلان همچنان آشفته است، در حالی که علاقه معامله گران خرد در جایی دیده نمی شود.
با این حال، اگر بیت کوین به آخرین قدرت خود ادامه دهد، همچنان شانس خروج از بخش نزولی فعلی خود را دارد.

آیا بیت کوین می تواند از حرکت نزولی بازگردد؟
به لطف یک حرکت غیرمنتظره مثبت و خوشایند یک شبه در 30 می(9 خرداد)، بیت کوین در این هفته سنت شکنی کرد.
معاملات آسیایی زمینه را برای برخی از سودهای قوی فراهم کردند، به طوری که هر دو شاخص نیکی(Nikkei) ژاپن و هانگ سنگ(Hang Seng) هنگ کنگ در زمان نگارش این مقاله بیش از 2 درصد رشد کردند. این محرک از خبری ناشی شد که چین در حال برنامه ریزی برای کاهش برخی از آخرین محدودیت های کووید 19 خود و باز کردن اقتصاد است.
با این حال، بیت کوین قبل از شروع معاملات اروپایی، عملکرد بهتری از سهام داشت.
داده‌های بازار حرفه ای کوین تلگراف(Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو(TradingView) نشان می‌دهند که پس از یک کندل قرمز اولیه ساعتی پس از بسته شدن هفتگی، BTC/USD به طور ناگهانی از 29300 دلار به سطح فعلی نزدیک به 30700 دلار افزایش یافت.

1111111111 3 300x171 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

در حالی که به دلیل قرمز بودن بخش close هفتگی همچنان احتیاط باقی مانده است، بیت کوین می تواند به 9 هفته نزول خود در این هفته پایان دهد. برای برخی، اقدام یک شبه به تنهایی برای مثبت شدن چشم انداز کوتاه مدت کافی بوده است.
جردن لیندسی(Jordan Lindsey)، بنیانگذار JCL Capital، به دنبال کنندگان توییتر گفت: “بیت کوین در آستانه یک سیگنال صعودی بزرگ است.”

دیگران بر این ایده تمرکز کردند که سودهای فعلی فقط یک جهش و رشد تسکین دهنده دیگر است و بیت کوین باید پس از آن سطح، کاهش یابد.
در همین حال، حساب ترید TMV Crypto، کف‌های یک شبه را به‌عنوان حمایت کلیدی برای حفظ روند رو به جلو علامت‌گذاری کرد.

22222222222 1 288x300 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

در همین حال، گپ آتی CME باقی مانده از 27 می(6 خرداد) در 29000 دلار، هدف نزولی بیشتری را فراهم می کند.

3333333333333333 300x174 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

با پشت سر گذاشتن مجمع جهانی اقتصاد، دارندگان کریپتو ممکن است بتوانند در ماه جدید، قبل از نشست دیگری از فدرال رزرو ایالات متحده در اواسط ژوئن(اواخر خرداد)، نفس راحتی بکشند.
بازگشت سهام آسیایی به شکل خود پس از هشت هفته افت، تمرکز کلان اصلی روز را تشکیل داد.
پس از ناکامی در استفاده از یک رالی مشابه در هفته گذشته در ایالات متحده، اکنون به نظر می رسد که بیت کوین در حال بهره برداری است، که با این حال مفسران هشدار می دهند که این حرکت نشان دهنده یک معکوس روند کلی نیست.
انقباضات پولی از سوی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی نه تنها باعث افت معامله گران سهام شده است، بلکه باعث شعله ور شدن صحبت ها در مورد یک رکود بزرگ شده است.

تصور می‌شود که اول ژوئن(11 خرداد) زمانی است که فدرال رزرو شروع به کاهش ترازنامه خود می‌کند که در حال حاضر به رکورد 8.9 تریلیون دلار رسیده است.
همچنین هفته گذشته اعلام شد که بانک مرکزی اروپا (ECB) خرید دارایی خود را در اواخر سال متوقف خواهد کرد.
در 31 می(10 خرداد)، اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای منطقه یورو، قبل از داده های مشابه برای ایالات متحده در 10 ژوئن(21 خرداد) منتشر خواهد شد.
Holger Zschaepitz مفسر بازار در 28 می(7 خرداد) در کنار شاخص نوسانات CBOE نوشت: «سرمایه‌گذاران سهام به دنبال نشانه‌هایی از ثبات هستند.

4ad6bdce bf7e 4178 9aa6 cfb660186f29 300x210 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

ارزش دلار به پایین ترین حد یک ماهه خود می رسد
پس از صعود به سطوحی که از دسامبر 2002 مشاهده نشده بود، شاخص دلار آمریکا (DXY) سرانجام به زمین بازگشت و حتی روند صعودی سال خود را به چالش کشید.
اگر این روند ادامه یابد، ممکن است همچنان به عنوان یک پوشش برای دارایی های ریسکی عمل کند، زیرا همبستگی معکوس به ویژه در گذشته به نفع بیت کوین عمل کرده است.
همچنین در Crypto Rover  همبستگی معکوس بیت کوین و شاخص قدرت دلار و نحوه عملکرد آن در سال های گذشته را نشان داده شد.

9ec09311 bba0 4cb1 b667 837f84fa6f62 300x150 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

بیت کوین به «پایین چرخه یا cyclic bottom» نزدیک می شود
همه تحلیلگران در خصوص بیت کوین نزولی نیستند، و یکی از آنها، کی یانگ جو(Ki Young Ju)، مدیر عامل CryptoQuant، داده هایی برای اثبات دلیل آن دارد.
کی با آپلود آخرین قرائت از توزیع سقف واقعی بیت کوین، استدلال کرد که BTC/USD در حال حاضر در مرحله مشابه با مارس 2020 (اسفند 1398)است.
سقف تحقق یافته منعکس کننده قیمتی است که هر بیت کوین آخرین بار در آن جابجا شده است و می تواند به باندهای سنی تقسیم شود که به نوبه خود نسبت عرضه بیت کوین را نشان می دهد که سقف تحقق یافته آن را که آخرین بار مدت زمان مشخصی جابجا شده است، تشکیل می دهد.
در حال حاضر، 62 درصد از سقف تحقق یافته شامل خروجی های تراکنش خرج نشده (UTXO) از شش ماه پیش یا بیشتر است.
برای Ki، این به معنای قلمرو  برای قیمت بیت کوین است. اکنون UTXOهای بالای 6 ماه 62 درصد از سقف تحقق یافته را می گیرند که در فروش بزرگ مارس 2020، این شاخص به 62 درصد نیز رسید.

69a4be37 4c82 46e1 8b60 54c5ee8668e9 300x189 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

CryptoQuant قبلاً در مورد داده‌های UTXO گزارش داده بود زیرا به اندازه سرمایه‌گذاران بیت‌کوین مربوط می‌شد، اما نتایج محافظه‌کارانه‌تری گرفت.
هفته گذشته، به نظر می‌رسید که بزرگترین نهنگ‌های بیت‌کوین همچنان دارایی‌های خود را در زنجیره توزیع می‌کنند، در حالی که نهنگ‌های کوچک‌تر احتمالاً می‌توانند بازار را تقویت کرده و از ریزش شدید به سبک مارس 2020 جلوگیری کنند.
برای تغییر احساسات به سمت سبز در محیط فعلی، اقدامات صعودی قیمت زیادی لازم است که برای بیت‌کوین و کریپتو به‌طور گسترده‌تر صدق می‌کند.
این وضعیت در این هفته نیز وجود دارد و علیرغم افزایش یک شبه، احساسات در سراسر بیت کوین و آلتکوین ها در منطقه “ترس شدید” باقی می ماند.
شاخص ترس و طمع کریپتو تا 30 می(9خرداد) مقدار 10/100 است، امتیازی که در سال‌های گذشته با کاهش قیمت‌ها همراه بوده است.

44444444444 300x142 - سیگنال صعودی یا شکست و نزول: نکاتی که در این هفته باید در خصوص بیت کوین بدانید

می 2022 دوره بسیار سختی برای احساسات بوده است، به طوری که ترس و طمع در اوایل ماه فقط به 8/100 رسیده است(سطحی که به ندرت دیده می شود و آخرین بار در مارس 2020 ظاهر شد).

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *