اخبار ارز دیجیتال

رشد 75 درصدی رمزارز Decred در یک روز

به طور کلی، به نظر می‌رسد که بازار ارزهای دیجیتال در حال تزلزل است و بیشتر دارایی‌ها از ابتدای ماه آگوست (۱۰ مرداد) در منطقه قرمز معامله شده‌اند. با این حال، ارز دیجیتال مستقل Decred (DCR) یکی از دارایی‌های برجسته بوده که دستاوردهای قابل توجهی را ثبت کرده و حرکات قیمت در بازار را به چالش کشیده است.

در زمان انتشار این مقاله، این ارز دیجیتال با قیمت ۴۸ دلار معامله می‌شد و در عرض ۲۴ ساعت ۷۵ درصد رشد داشته است. طبق داده‌های CoinMarketCap، در ساعات اولیه معاملات در ۶ آگوست (۱۵ مرداد)، قیمت آن به ۶۰ دلار رسید.

pasted image 0 - رشد 75 درصدی رمزارز Decred در یک روز

قابل ذکر است، این ارز دیجیتال عمدتاً در طول سال ۲۰۲۲ در راستای اصلاح عمومی بازار دچار افت قیمت قابل توجهی شده است. رمزارزی که مکانیسم‌های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) را ترکیب می‌کند، به دنبال به دست آوردن بالاترین قیمت‌ خود در سال ۲۰۲۱ یعنی ۲۴۶ دلار است.

Decred با ارتقاهای آتی قدرت گرفته است
آخرین افزایش در ارزش DCR با توسعه شبکه آن، با هدف سوق دادن بلاک چین به سمت استفاده انبوه مرتبط بوده است. در این مورد، توسعه‌دهنده اصلی Decred یک پروپوزال بروزرسانی شده برای ارتقای وب‌سایت این رمزارز به اشتراک گذاشت. به طور کلی، ارتقاء این وب‌سایت تراکنش‌ها را برای کاربران ساده تر می‌کند.

«پیام‌رسانی برای تمرکز بر حیاتی‌ترین جنبه‌های این پروژه، ساده‌سازی شده است، و آنها را به گونه‌ای توصیف می‌کند که برای افراد عادی ملموس‌تر باشد. بخش‌هایی از وب‌سایت که زائد یا نامرتب دیده می‌شد، حذف شده‌اند و به طور کلی سایت ساده‌تر شده است. وب‌سایت جدید آماده استقرار و جایگزینی در صورت تایید پروپوزال است.»

پروژه Decred که از شش سال گذشته وجود داشته است، تا حدی به دلیل مکانیزم ترکیبی که این پروژه را تامین می‌کند، برجسته شده است. بر اساس این پروتکل، کاربران تضمین می‌شوند که هیچ نهاد یا فردی به تنهایی نمی‌تواند جریان تراکنش‌ها را کنترل کند یا تغییراتی را بدون تأیید انجمن انجام دهد.

افزایش محبوبیت PoS
علاوه بر این، مکانیسم PoS به دلیل سازگاری با محیط زیست در بین اکثر سرمایه‌گذاران رمزارزی محبوبیت پیدا کرده است. 

سرمایه‌گذارانی که از پروتکل PoS حمایت می‌کنند می‌توانند ۸۰ درصد از کوین‌های تولید شده را دریافت کنند، در حالی که استخراج‌کنندگان PoW تنها ۱۰ درصد دریافت می‌کنند و ۳۰ درصد به Decred Treasury تعلق می‌گیرد.

این در حالی است که بیت کوین به دلیل مکانیسم PoW مورد انتقاد قرار می‌گیرد و اتریوم در ماه سپتامبر (شهریور) از طریق بروزرسانی Merge در حال تغییر به PoS است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *