اخبار ارزدیجیتال خبر

تحلیلگران: قیمت بیت کوین به کف رسیده و پایان روند نزولی نزدیک است.

تعدادی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال معتقدند که با توجه به نوسانات اخیر قیمت و تغییر احساسات بازار، می‌توان گفته که قیمت بیت کوین به کف رسیده و پایان روند نزولی هم نزدیک است.

به گزارش کوین تلگراف، تنش‌های بین روسیه و اوکراین در ۲۲ فوریه (۳ اسفند) باز هم در تیتر اخبار بود. بازار بیت کوین و همچنین دیگر بازارهای مالی همچنان زیر فشار اخبار مربوط به این تنش قرار دارند و جهان منتظر است تا این مشکل به‌نوعی حل و فصل شود.

بیت کوین در ۲۲ فوریه (۳ اسفند) در بین ۳۶,۳۶۰ تا ۳۸,۳۳۰ دلار معامله شد؛ چراکه خبرهای مثبت و منفی موجود سیگنال‌های متفاوت و گیج‌کننده‌ای را به معامله‌گرانی ارائه می‌کردند که معاملات خود را تنها بر اساس اخبار انجام می‌دهند.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین اکنون به کف رسیده است
نمودار یک‌روزه قیمت بیت کوین به دلار.

در ادامه بررسی می‌کنیم که نظر تحلیلگران مختلف درباره آخرین تحولات قیمت بیت کوین به چه صورت است و در آیند باید مراقبت کدام سطوح باشیم.

برخورد مجدد با ناحیه ۳۸ هزار دلاری

تحلیلگر ناشناسی با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capital) با انتشار نمودار زیر ماهیت چرخه‌ای حرکات قیمت بیت کوین را بررسی کرده است. این نمودار نشان می‌دهد که بیت کوین در حال آزمایش سطح حمایتی و مقاومتی مهم ۳۸,۰۰۰ دلار است.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین اکنون به کف رسیده است
نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل رکت کپیتال از نمای یک‌هفته‌ای بازار.

رکت کپیتال در توییتر خود نوشته است:

هر بار که بیت کوین می‌خواهد از محدوده مقاومتی ۳۸,۰۰۰ دلاری (ناحیه قرمزرنگ) عبور کند، قبل از صعود، با یک اصلاح نزولی دوباره به این ناحیه برخورد می‌کند. دایره‌های سبزرنگ برخورد مجدد بیت کوین را نشان می‌دهند. این ارز دیجیتال هم‌اکنون در حال آزمایش مجدد این سطح است.

علاوه بر این، وقتی بخواهیم تاریخچه بازارهای نزولی و صعودی بیت کوین را بررسی کنیم، این ناحیه باز هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند. متیو هیلند (Matthew Hyland) تحلیلگر تکنیکال ارزهای دیجیتال با انتشار تصویر زیر این مسئله را توضیح داده است.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین اکنون به کف رسیده است
نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل هیلند از نمای یک‌ماهه بازار.

او گفته است:

بیت کوین یک هفته فرصت دارد تا جلوی چهارمین کندل نزولی ماهانه پیاپی خود را بگیرد. آخرین بار، در جریان سقوط سال ۲۰۱۸ چهار کندل ماهانه نزولی پیاپی در نمودار بیت کوین ایجاد شده بود. در ماه جاری، قیمت بیت کوین باید بالای ۳۸,۵۰۰ دلار بسته شود تا کندل این ماه صعودی و سبزرنگ باشد.

تا وقتی بالای ۳۰ هزار دلار هستیم جای نگرانی نیست

جوهال مایلز (JohalMiles)، تحلیلگر و معامله‌گر ارزهای دیجیتال، با انتشار نمودار زیر در توییتر، به‌نوعی از فعالان بازار خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

مایلز می‌گوید:

شاید این حرفم تکراری و خسته‌کننده باشد اما نمی‌توانم این همه احساس نزولی را در بازار باور کنم. آن هم زمانی که بیت کوین نه‌تنها ناحیه ۳۰,۰۰۰ دلار را نشکسته، بلکه هنوز به آن برخورده هم نکرده است.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین اکنون به کف رسیده است
نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل مایلز از نمای یک‌هفته‌ای بازار.

تحلیلگر و کاربر ناشناس دیگری به نام پلن‌سی (PlanC) موافقت خود را با صحبت‌های مایلز اعلام و و دلایل خود را برای صعودی‌شدن بازار در آینده ارائه کرده است.

او گفته است:

تا وقتی که قیمت بیت کوین به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط نکند و برای هفته‌ها زیر این محدوده نماند، همچنان فکر می‌کنم که روند این ارز دیجیتال صعودی خواهد بود. شایان ذکر است که در تاریخچه قیمتی بیت کوین، محدوده ۲۸,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار به مدت یک سال به‌عنوان حمایتی بسیار قوی عمل کرده است.

احساسات بازار می‌گوید پایان روند نزولی بیت کوین نزدیک است

تحلیلگر ناشناس دیگری با نام مستعار کریپتو‌ فایو‌ مَکس (Crypto5max)، احساسات موجود در بازار بیت کوین را بررسی و گفته است که بر این اساس، پایان روند نزولی بیت کوین نزدیک به نظر می‌رسد. او در نمودار زیر، شاخص پیشرفته «NVT» را بررسی کرده است. در این شاخص، ارزش بازار بیت کوین بر میانگین متحرک ۹۰ روزه ارزش معاملات روزانه آن تقسیم می‌شود.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین اکنون به کف رسیده است
شاخص پیشرفته «NVT».

کریپتو‌ فایو‌ مَکس در توییتر نوشته است:

البته که قیمت بیت کوین ممکن است در یک محدوده مشخص نوسان کند؛ مانند سال ۲۰۲۱ که قیمت بارها محدوده مقاومت یا حمایت خود را آزمایش می‌کرد. با این حال داده‌های زیادی نشان می‌دهند که بیت کوین به کف روند نزولی خود رسیده است. البته مثل همیشه شما می‌توانید هر طور که می‌خواهید فکر و عمل کنید، اما من دوست دارم به ترس موجود در بازار توجه کنم و برداشتم این باشد که روند بیت کوین صعودی می‌شود.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۶۹۳ تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین ۴۲.۲ درصد است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *