اخبار ارزدیجیتال خبر

بیت کوین به 36 هزار دلار سقوط کرد، معامله گران می گویند که گاوها برای اجتناب از بازار نزولی نیاز به “Hail Mary” دارند.

قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود در 36000 دلار کاهش یافت و تحلیلگران را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تغییر نزولی در ساختار بازار بیت کوین، “Hail Mary را بالای 39600 دلار بسته شود.

بیت کوین به 36 هزار دلار سقوط کرد، معامله گران می گویند که گاوها برای اجتناب از بازار نزولی نیاز به "Hail Mary" دارند.

قیمت بیت کوین ( BTC ) همچنان به فروش خود ادامه می دهد و اثر ضربه ای اصلاحی حتی شدیدتر در آلت کوین ها و توکن های DeFi است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین به  پایین ترین سطح خود در 6 ماه گذشته رسیده است و اکثر تحلیلگران به یک چرخش فوری خوشبین نیستند. 

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که موجی از فروش که اواخر روز 20 ژانویه آغاز شد تا ظهر روز جمعه ادامه یافت، زمانی که بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح 36600 دلار رسید.

نمودار 1 روزه BTC/USDT. منبع: TradingView

در اینجا به بررسی آنچه که تحلیلگران در مورد رکود فعلی و آنچه ممکن است در هفته های آینده در انتظار شما باشد، می پردازیم.

معامله گران انتظار دارند ادغام بین 38000 تا 43000 دلار باشد

کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین باعث شده است که بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال، نتایج وخیم مختلفی را در امتداد خطوط بازار نزولی گسترده پیش بینی کنند. برخی دیگر مانند تحلیلگر مستقل بازار «رکت کپیتال» آنقدر سریع دست به دست نمی شوند و اعلام می کنند که همه چیز از دست رفته است.

همانطور که در نمودار زیر ارسال شده توسط Rekt Capital نشان داده شده است، “رد اخیر BTC به این معنی است که BTC اکنون در منطقه پایین تر از محدوده فعلی 38000-43100 دلار خود قرار دارد.”

نمودار 1 هفته ای BTC/USD. 

به گفته Rekt Capital، «بیت‌کوین به تازگی در محدوده 38000 تا 43100 دلار تثبیت می‌شود»، اما باید این سطح حمایت را حفظ کند تا در محدوده تثبیت پایین‌تر سقوط نکند.

Rekt Capital گفت،از نظر فنی، منطقه پشتیبانی 38000 دلاری چیزی است که بیت کوین را از ورود به محدوده 28000 تا 38000 دلار جدا می کند. بیت کوین آخرین بار در سه ماهه اول و دوم سال 2021 در محدوده مذکور ادغام شد.

الگوی سر و شانه تایید شد

دیوید لیفچیتز، شریک مدیر و مدیر ارشد سرمایه گذاری در ExoAlpha، تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت بیت کوین از نقطه نظر فنی صرفاً مورد بررسی قرار گرفت، و اشاره کرد که “الگوی بزرگ سر و شانه برای BTC اکنون با خط گردن شکسته شده تکمیل شده است. بیت کوین 38300 دلار.

نمودار 1 روزه BTC/USDT. 

از نقطه نظر تئوری، لیفچیتز خاطرنشان کرد که این الگو کاهش احتمالی تا 20000 دلار را پیش‌بینی می‌کند، اما او اظهار داشت که “افت به طور کلی کمتر از آن بوده است” و پیشنهاد کرد که “منطقه 31000 دلاری قطعاً می‌تواند در چشم باشد.”

از نقطه نظر اساسی، لیفچیتز به عوامل متعددی اشاره کرد که باعث ایجاد باد مخالف برای BTC می‌شوند، از جمله سخت‌گیری از سوی فدرال رزرو ایالات متحده، صحبت‌های تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا که به دنبال ممنوعیت استخراج اثبات کار هستند، کسب سود از اواخر سال ۲۰۲۱ و ادامه آن. عدم اطمینان در مورد آینده اقتصادی از آنجایی که مربوط به همه گیری کووید است.

لیفچیتز گفت،بنابراین، برای بیت کوین، حرکت به سمت پایین و متوسط ​​​​30000 دلار می تواند به زودی قبل از اینکه خریداران واقعی ریزش کنند، مطمئناً مورد توجه قرار گیرد.

معامله گران به دنبال خرید بیت کوین با قیمت 30000 دلار هستند

نگاهی به واکنش معامله گران به این کاهش در مقایسه با عقب نشینی در ژوئن 2021 توسط تحلیلگر و مشارکت کننده Cointelegraph، Michaël van de Poppe ارائه شده است، که نمودار زیر را منتشر کرده است که مناطق اصلی حمایت را برای هر دوره ضعف نشان می دهد.

نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار آمریکا.

ون دی پوپ گفت،«در ژوئن → مردم منتظر 23000 تا 25000 دلار برای خرید هستند. در حال حاضر → مردم منتظر 30000 دلار برای خرید هستند. شکست تقلبی مشابهی در جهت صعودی تا پس از آن به پشتیبانی اتمی تبدیل شود.»

دیدگاه مشابهی توسط معامله گر و کاربر مستعار توییتر “Fomocap” ارائه شده است، که نمودار زیر را نشان می دهد که چگونه BTC می تواند در روزهای آینده عمل کند.

نمودار 1 روزه بیت کوین/دلار آمریکا. 

گاوها به بسته ای بالاتر از 39600 دلار نیاز دارند

اطلاعات نهایی توسط معامله‌گر کریپتو، اسکات ملکر، ارائه شد که نمودار زیر را نشان می‌دهد که تجزیه قیمت را زیر یک سطح کلیدی که باید بازیابی شود، نشان می‌دهد.

ملکر گفت گاوهای نر که به دنبال Hail Mary هستند روزانه بالای 39600 دلار بسته می شوند. پایین تر (به ویژه در هفته) شکست در ساختار بازار، پایین تر و غیره است. خرس ها هیچ رحمی نشان نمی دهند.”

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 1.801 تریلیون دلار می رسد و نرخ تسلط بیت کوین 40.4 درصد است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *