اخبار ارزدیجیتال

بیت‌کوین با هشدار چین سقوط کرد.

بیانیه بانک مرکزی چین مبنی بر عدم استفاده از ارزهای مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت باعث کاهش ۷.۳ درصدی ارزش بیت کوین در آسیا شده است.

به گزارش جهان نیوز، به دنبال بیانیه بانک مرکزی چین مبنی بر عدم استفاده از ارزهای مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت، ارزش بیت کوین و سایر ارزهای مجازی سقوط کرد.

ارزش بیت کوین، بزرگترین ارز مجازی دنیا از نظر سرمایه بازار، 7.3 درصد در آسیا کاهش یافت و به 40139 دلار رسید. اظهارنظرهای ضد و نقیض الون ماسک در مورد دارایی‌های بیت کوین شرکت تسلا قبلاً هم باعث کاهش ارزش این ارز مجازی شده بود. اتر، دوج کوین و اینترنت کامپیوتر هم با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

طبق بیانیه رسمی بانک مرکزی چین، ارزهای مجازی را نمی‌توان در بازار استفاده کرد چون ارزهای واقعی نیستند و موسسات مالی و پرداخت اجازه قیمت‌گذاری محصولات و خدمات خود را با ارزهای مجازی ندارند.

 به گفته لیو یانگ، یکی از وکلای شرکت حقوقی دی‌هنگ، این بیانیه بانک مرکزی چین توسط موسسات صنعتی تهیه شده است نه مقامات دولتی، بنابراین قدرت چندانی ندارد. پکن از 2017 تجارت با ارزهای مجازی را در داخل مرزهایش ممنوع کرده است. این کشور زمانی مقرر 90 درصد از این نوع تجارت‌ها بود ولی سهم بزرگی از استخراج ارزهای مجازی از آن زمان به خارج از کشور منتقل شده است.

 چین اخیرا اقداماتی برای راه اندازی یوان دیجیتال در پیش گرفته است که قرار است جایگزین پول نقد شود و کنترل پرداخت‌ها را که در حال حاضر در اختیار شرکت های فناوری و نه بانک‌های دولتی است، در دست بگیرد.

 بسیاری تحلیل‌گران عقیده دارند سرعت گرفتن فروش بیت کوین به معنی نزدیک شدن به محدوده قیمت 40 هزار دلار برای آن است. این اولین بار است که بیت کوین از سپتامبر سال گذشته میلادی به این محدوده قیمت می‌رسد. شکستن این محدوده و پایین رفتن، باعث می‌شود سطح بعدی قیمت بیت کوین 30 هزار دلار باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *