اخبار ارزدیجیتال خبر

احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۴۰هزار دلار؛ نهنگ‌ها همچنان مشغول خرید هستند

برخی از تحلیلگران معتقدند روند فعلی بازار می‌تواند بیت کوین را به ۴۰٬۰۰۰ دلار و حتی سطوح پایین‌تر از آن هدایت کند. در همین حال، نهنگ‌ها بدون توجه به عملکرد قیمت و نوسان‌ها، همچنان در حال افزایش دارایی‌های خود هستند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین روز ۹ آوریل (۲۰ فروردین)، به‌دنبال ضعف خریداران برای شروع روند صعودی در اواخر هفته گذشته، به سطح ۴۲٬۰۰۰ دلار سقوط کرد.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای ۱ ساعته
نمودار قیمت بیت کوین در نمای ۱ ساعته.

بیت کوین با شروع هفته، به‌آرامی سطوح حمایت هفته‌های قبل خود را از دست داد و سطح ۴۳٬۰۰۰ دلار در نهایت پس از برخوردهای متعدد شکسته شد. این ارز دیجیتال حتی در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) قیمت ۴۱٬۸۴۶ دلار، پایین‌ترین سطح از ۲۳ مارس (۳ فروردین)، را تجربه کرد.

با توجه به داده‌های درون‌زنجیره‌ای وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس (Coinglass)، در حالی که بسیاری از خریداران در اوایل هفته منتظر جرقه‌ای برای بازگشت به روند صعودی بودند، با لیکوییدشدن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی در بازارهای آتی ارز دیجیتال، دچار ضرر شدند. در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیش از ۱۵۵ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شده است.

نمودار لیکوییدشدن ارزهای دیجیتال
نمودار ارزش موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده.

بنابراین، می‌توان دریافت که برای معامله‌گران، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین کاملاً نزولی بوده است. کریپتو اِد (Crypto Ed)، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، احتمال آزمایش مجدد حمایت ۴۰٬۰۰۰ دلاری را مطرح کرده، اما هشدار داده که ممکن است سقوط بیت کوین در این محدوده‌ متوقف نشود.

وی به دنبال‌کنندگان توییتر خود هشدار داده است:

تا زمانی که بیت کوین سطح ۴۴٬۰۰۰ دلار یا حتی در بهترین حالت محدوده ۴۵٬۰۰۰ تا ۴۶٬۰۰۰ دلار را پس نگیرد، باید برای سقوط بیشتر و برخورد دوباره با سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار و حتی کمتر از آن، آماده باشیم. همان طور که هفته پیش گفتم، دیگر به این روندهای صعودی اعتماد ندارم.

اِد یک نمودار همراه توییت خود منتشر کرده است که روند نزولی چندمرحله‌ای پیش‌بینی‌شده را با سطوح حمایتی در محدوده ۴۰٬۰۰۰ و ۳۷٬۵۰۰ دلار نشان می‌دهد.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین از «کریپتو اِد»
تحلیل قیمت بیت کوین از «کریپتو اِد».

در همین حین، یان آلِمان (Yann Allemann) و یان هاپل (Jan Happel)، بنیان‌گذاران شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای گلسنود (Glassnode)، با استناد به حجم پایین معاملات بازار در اوایل هفته، توجه‌ها را به‌سمت نوسانات احتمالی جلب کرده‌اند.

آنها روز گذشته در حساب توییتر خود گفتند:

بیت کوین در محدوده بین ۴۲٬۰۰۰ تا ۴۵٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود. حجم کم اول هفته می‌تواند باعث نوسان ناگهانی در قیمت شود. شاخص ریسک بیت کوین نیز در سطح بالایی قرار گرفته است.

نمودار قیمت بیت کوین با شاخص‌های ریسک و حجم معاملات روزانه
نمودار قیمت بیت کوین با شاخص‌های ریسک و حجم معاملات روزانه

برخلاف هفته پیش، بسته‌شدن کندل هفتگی بیت کوین در یکشنبه، نشان از سقوط تقریباً ۵٬۰۰۰ دلاری (۱۰ درصدی) قیمت در این هفت روز دارد.

نهنگ‌ها همچنان مشغول خرید هستند

با تمام اینها، همه سرمایه‌گذاران هم به‌دنبال خروج از بازار نیستند. طبق آخرین داده‌ها، نهنگ‌های بیت کوین این روزها مشغول خرید واحدهایی هستند که معامله‌گران کوچک‌تر می‌فروشند و صرافی بیتفینکس (Bitfinex) نیز شاهد افزایش قابل‌توجه حجم خرید بوده است.

همچنین، در این چند روز یک آدرس ثروتمند که اطلاعاتی درباره هویت آن وجود ندارد، میلیون‌ها دلار بیت کوین در فاصله‌های منظم و بدون توجه به عملکرد قیمتی این ارز دیجیتال خریداری کرده است. این استراتژی با عنوان میانگین‌سازی هزینه دلاری (Dollar Cost Averaging) شناخته می‌شود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *