کاهش قیمت NFTهای محبوب همزمان با سقوط سنگین بازار

همانطور که همه می دانیم، طی 12 ماه گذشته NFT ها با فروش چند میلیارد دلاری خود، محوبیت زیادی در جامعه رمزنگاری به دست آوردند. اما سقوط گسترده بازار طی چند هفته گذشته بر فروش و قیمت آنها نیز به شدت تاثیر گذاشته است.

بر اساس داده‌های گوگل ترندز (GT) جستجوی واژه «NFT» به میزان قابل توجهی در این مرورگر کاهش یافته است و این نشان دهنده کاهش علاقه عموم به این کلاس از دارایی ها می باشد. گفتنی است که در بازه زمانی 16 تا 22 ژانویه (26 دی تا 2 بهمن 1400)، داده های جهانی GT برای عبارت جستجوی “NFT” به امتیاز 100 رسید، اما این هفته این رقم تا مرز 25 کاهش یافته است.

در حالی که فروش NFT ها همچنان ادامه دارد ولی در مقیاس هفتگی 17.32 درصد کمتر از هفته قبل بوده است. با نگاهی به معیارهای بازار می توان اینگونه استنباط کرد که شکست پروژه Terra LUNA و UST بر فضای NFT ها نیز تأثیر گذاشته است.

NFT های محبوب با نصف قیمت فروخته می شوند

روز 23 آوریل 2022 (3 اردیبهشت)، کمترین قیمت ثبت شده برای مجموعه Proof Collective حدود 129 اتر بود و در آن زمان، یک اتریوم با قیمت 2950 دلار در هر واحد مبادله می شد. به بیان دیگر، 34 روز پیش، ارزان ترین قطعه از این مجموعه حدود 380 هزار دلار ارزش داشت.

در همان زمان، کف قیمت مجموعه Bored Ape Yacht Club (BAYC) با توجه به قیمت اتر در آن روز، تقریباً 123 ETH یا 362 هزار دلار بود و ارزان‌ترین Cryptopunks با قیمتی در حدود 59 اتر یا حدود 174 هزار دلار معامله می شد.

در حال حاضر، ارزش این مجموعه ها به ترتیب تا مرز 75 اتر یا حدود 130 هزار دلار برای مجموعه کالکتیو، 153 هزار دلار یا 87.98 ETH برای مجموعه BAYC و حدود 46.5 واحد اتر یا 80 هزار دلار برای مجموعه کریپتوپانکس کاهش یافته است.

گفتنی است که سه NFT برتر فروخته شده در این هفته از مجموعه Otherdeed بوده اند. قطعه شماره 2664 از مجموعه Bored Ape  چهارمین NFT قیمت فروخته شده در ای هفته با قیمت 199.99 اتر (390 هزار دلار) بود.

علاوه بر سه مجموعه برتر NFT مورد اشاره، مجموعه‌های Clonex، Doodles، Azuki، Veefriends، Bored Ape Kennel Club نیز همگی شاهد کاهش کف قیمت خود نسبت به قیمت های ثبت شده روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) بوده اند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *