اخبار ارزدیجیتال خبر

قیمت بیت کوین به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید؛ شرط ادامه روند صعودی چیست؟

ساعاتی پیش، قیمت بیت کوین با عبور از ۴۷٬۷۰۰ دلار به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید. کارشناسان می‌گویند از آنجایی که پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ در این هفته رقم می‌خورد، چند روز پیش رو اهمیت ویژه‌ای برای بازار دارد.

به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین از ابتدای بامداد امروز و در کمتر از ۵ ساعت با جهشی تقریباً ۷ درصدی به بالاترین سطح سه ماه گذشته خود در ۴۷٬۷۶۵ دلار رسید. قیمت در مقایسه با دوشنبه هفته گذشته، بیش از ۱۵ درصد رشد داشته و این در حالی است که کندل روزانه بیت کوین برای ششمین روز متوالی با رنگ سبز بسته می‌شود. گفتنی است که قیمت بیت کوین در آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی هم چیزی حدود ۴۷٬۷۴۰ دلار بود.

قیمت بیت کوین به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید؛ شرط ادامه روند صعودی چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ هفته‌ای بازار بیت کوین/ دلار.

مؤسسه سرمایه‌گذاری «QCP Capital» در گزارش صبح امروز خود از افزایش قیمت سایر دارایی‌ها در بازارهای جهانی به‌عنوان عامل تأثیرگذار بر ادامه روند صعودی کوتاه‌مدت بیت کوین یاد کرده است. از نظر این مؤسسه سرمایه‌گذاری، خریدهای بزرگ اخیر بنیاد لونا (Luna Foundation) یکی دیگر از دلایل رشد قیمت در بازار بیت کوین است.

کارشناسان QCP Capital در گزارش خود نوشته‌اند:

یکی از خریدهای مهم این هفته، خرید ۱۲۵ میلیون دلاری بنیاد لونا بود. این خرید بخشی از یک برنامه ویژه برای انباشت ۳ میلیارد دلار بیت کوین به‌عنوان پشتوانه ارز دیجیتال باثبات ترا یو‌اس‌دی (TerraUSD) است.

اتریوم و دیگر ارزهای مطرح بازار نیز در این مدت روندی صعودی داشته‌اند. اتریوم از شب گذشته و به پیروی از بیت کوین جهشی تقریباً ۶ درصدی را تجربه کرده است و اکنون با قیمتی بالاتر از ۳٬۳۲۰ دلار معامله می‌شود که بالاترین سطح از اوایل فوریه (بهمن) است. سولانا، کاردانو و اولنچ نیز جزو آلت کوین‌های صعودی امروز هستند و دوج کوین و شیبا اینو هم در ۲۴ ساعت گذشته به‌ترتیب جهشی ۷ و ۸ درصدی را تجربه کرده‌اند.

اکنون فعالیت معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال پس از هفته‌ها کاهش حجم، مجدداً سرعت گرفته است.

جو دی‌پاسکواله (Joe DiPasquale)، بنیان‌گذار و مدیرعامل مؤسسه سرمایه‌گذاری بیت‌بول کپیتال (BitBull Capital)، گفته است:

هم‌زمان با تلاش خریداران برای تبدیل مقاومت‌های قیمت به حمایت‌های جدید و پیگیری این روند صعودی، حجم معاملات نیز در بازار افزایش یافته است. اگر خریداران موفق به انجام این کار نشوند، باید [مثل گذشته] منتظر تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر باشیم.

دی‌پاسکواله گفته بیت کوین هفته خوبی را پشت سر گذاشته است و یکی از دلایل آن انقضای قراردادهای اختیار معاملهٔ (Options) با سررسیدهای سه‌ماهه است. او می‌گوید بیت کوین تا به اینجای کار در برابر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه‌های آینده و تبعات اقتصادی درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین، دوام آورده است.

مدیرعامل بیت‌بول کپیتال در ارزیابی خود برای نوسانات قیمت در روزهای آینده احتیاط به خرج داده و گفته است:

در حالی که دیدگاه فعالان بازار در حالی صعودی‌شدن است و شاخص ترس و طمع بیت کوین در وضعیت «خنثی» قرار دارد، برای ادامه‌داشتن این روند صعودی خریداران باید موقعیت قیمت را بالای سطح ۴۶٬۰۰۰ دلار تثبیت کنند. هفته جاری اهمیت ویژه‌ای دارد، چراکه پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ در این هفته بوده و ممکن است پس از آن شاهد افزایش نوسانات در بازار باشیم.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *