اخبار ارز دیجیتال

روند نزولی بازار رمزارزها در آخر هفته به دنبال داده‌های تورم ایالات متحده ادامه یافت.

بیت کوین و اتریوم در روز یکشنبه کاهش یافتند. این درحالیست که دنیای رمزارزها پیش از این در پی داده هایی که حاکی از صعود نرخ تورم ایالات متحده به سقف 40 سال اخیر، بود، عقب نشینی گسترده ای را تجربه کرد.

اتریوم با افت 5 درصدی به 1445.56 دلار رسید که کف قیمتی آن از مارس 2021(اسفند 1399) است درحالی که قیمت بیت‌کوین به سطح 27264.65 دلاری کاهش یافت که کف قیمتی آن از 12 می(22 اردیبهشت) است. تقریبا تمامی رمزارزهای سرشناس که توسط بلومبرگ دنبال می شوند ، در روز یکشنبه افت کردند ، به طوری که دوج کوین و اولانج تا ساعت 11AM به وقت سنگاپور بالغ بر 7 درصد سقوط کردند.

آمار و ارقام تورم ایالات متحده در روز جمعه انتظارات را پشت سر گذاشت و امیدهای مبنی بر اینکه افزایش قیمت ها ممکن است به اوج خود رسیده باشد ،را از بین برد. در اثر این داده ها ، بازار سهام نیز سقوط کرد. این درحالیست که بازده اوراق دو ساله خزانه داری به بالاترین میزان خود از سال 2008 رسید. بیت کوین و سایر رمزارزها در ماه های اخیر در پی افزایش نرخ ها توسط فدرال رزرو و  تدابیر سیاست گذاران در جهان در راستای مهار افزایش قیمت ها ، تحت فشار قرار گرفته اند. همچنین ، در اثر این عوامل ، دارایی های پر ریسک از قبیل سهام فناوری نیز عقب نشینی کرده اند.

ویجی آیار(Vijay Ayyar)، معاون توسعه شرکت‌ و امور بین‌الملل در پلتفرم معاملاتی رمزارزی Luno، عنوان کرد:
“داده‌های تورم ایالات متحده منجر به تشدید روند نزولی در آخر هفته می شود و به احتمال زیاد شاهد ادامه این روند خرسی در هفته آتی خواهیم بود، به‌ویژه با نزدیک شدن به نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) .”

آقای آیار همچنین افزود: “اگر بازارهای خرسی پیشین را مورد بررسی قرار دهیم ، بیت کوین به طور معمول در اثر آنها ، حدود 80 درصد کاهش یافته است و آلت کوین ها نیز معمولاً 90 درصد از ارزش خود را از دست داده اند. اگر همین روال ادامه پیدا کند ، قیمت بیت کوین می تواند طی یک یا دو ماه آینده به سطوح پایین تری نیز کاهش یابد.”

بر اساس داده‌های Coinglass، مجموع ارزش پوزیشن های لانگ لیکوئید شده برای سومین روز متوالی در روز یکشنبه ،بالای 100 میلیون دلار بود. این درحالیست که در روز جمعه و شنبه ،این میزان به ترتیب ، 258 میلیون دلار و 290 میلیون دلار بود.
شاخص مقایسه 100 دارایی دیجیتال(MVDA) که بر اساس ارزش بازاری ، عملکرد 100 رمزارز بزرگ بازار را ردیابی می کند، به پایین ترین سطح خود از ژانویه 2021(دی 1399) سقوط کرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *